Lutz Meschke, dyrektor finansowy Porsche, potwierdził zmianę strategii: „Badamy możliwość wyposażenia w przyszłości niektórych modeli pierwotnie planowanych jako elektryczne w napędy hybrydowe lub spalinowe. Jasne jest, że będziemy zaangażowani w rozwój silników spalinowych przez znacznie dłuższy czas”. Pomimo pozytywnego przyjęcia elektrycznego Macana, który w czwartym kwartale 2024 roku sprzedał się w liczbie 18 278 egzemplarzy (co stanowiło 66 proc. rocznej sprzedaży modelu), Porsche zachowuje ostrożność. Obawy firmy budzi gwałtowny spadek sprzedaży Taycana, flagowego modelu elektrycznego marki, który nota bene jest jednym z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku. Taycan zanotował w 2024 roku 49 proc. spadek sprzedaży, osiągając wynik zaledwie 20 836 sprzedanych egzemplarzy. Porsche przypisuje to premierze odświeżonej wersji Taycana, ale spadek rodzi pytania o długoterminowy popyt na samochody elektryczne.
Niedawno zmodernizowany Taycan dostępny jest w trzech wersjach nadwozia
Czytaj więcej
Porsche przedstawiło nową generację bazowego modelu SUV-a. Nowy Macan zapowiada rewolucję w gamie marki i konieczność dostosowania się klientów.
Od momentu debiutu w 2013 roku, Macan z silnikiem spalinowym był jednym z filarów sukcesu Porsche, sprzedając się na całym świecie w liczbie ponad 500 000 egzemplarzy. Jeśli Porsche przywróci do oferty spalinową wersję nowego Macana, to podąży śladami Audi, które niedawno wprowadziło odświeżoną odmianę spalinowego Q5 i korzysta z platformy PPC (Premium Platform Combustion), umożliwiającej rozwój nowych modeli z napędem spalinowym.
Elektryczny Porsche Macan