Nowe akumulatory dla samochodów elektrycznych mają obejmować przebieg 1,5 miliona kilometrów i być objęte 15-letnią gwarancją. Trwałe akumulatory CATL są przeznaczone przede wszystkim do montażu w autobusach i ciężarówkach chińskiego producenta Yutong Heavy Industries. Mają zapewniać pełny zasięg w 1000 cyklach ładowania. Bateria mogłaby zatem zapewnić zasięg np. w autobusach elektrycznych wynoszący 500 km i przejechać około 500 000 km bez utraty pojemności.
Czytaj więcej
Do niedawna nabywca nowego elektryka mógł być pewien, że będzie on traciło na wartości powoli, ale ostatnio to się zmienia. To zagraża rewolucji w motoryzacji, bo tempo utraty wartości jest jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze auta.
Nowe baterie CATL póki co wyłącznie dla autobusów i ciężarówek
W zeszłym roku CATL ogłosił, że rozpocznie masową produkcję nowych akumulatorów 500 Wh/kg. Odpowiada to w przybliżeniu dwukrotności gęstości energii akumulatorów stosowanych obecnie w Tesli Model Y. Ponadto zmniejszają się koszty produkcji. Na początku tego roku producent akumulatorów ogłosił, że obniży o połowę cenę ogniw z fosforanem litowo-żelazowym (LFP). Czas pokaże, czy akumulator ten będzie montowany również w osobowych samochodach elektrycznych, czy będzie stosowany wyłącznie w autobusach i ciężarówkach.
Czytaj więcej
Amerykański producent samochodów elektrycznych – Tesla – ogłosił plan zwolnień. Jak wynika z wewnętrznych wiadomości redukcja ma objąć 10 proc. globalnej siły roboczej. To 14 tysięcy pracowników.
Czytaj więcej
Mercedes ma w swojej ofercie kolejnego elektryka. To już siódmy e-model w gamie. EQE SUV ma być wygodnym, rodzinnym, przestronnym autem.