Prezes Peugeota, Linda Jackson ogłosiła Projekt E-LION. - Zdefiniuje on strategię Peugeota jako marki samochodów elektrycznych i zapewni, że pozostaniemy w kontakcie ze społeczeństwem zapewniając mobilność zgodną z wartościami naszej marki - zadeklarowała podczas konferencji online, w której wzięła udział rekordowa liczba 600 dziennikarzy. Razem z tymi zapowiedziami podczas „Dnia E-Lwa” Francuzi przedstawili oprócz nowinek technologicznych także zmian przyjaznych dla konsumentów, w tym korzystniejsze od dotychczasowych warunki dla osób, które wybiorą auta tej marki. Cały program ma być odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym. Peugeot zapowiedział zbudowanie nowego ekosystemu, którego ważnym elementem będzie kompleksowa obsługa klienta, od ładowania po łączność. W przyszłości ( 2025) wszystkie auta będą napędzane prądem z baterii. - Mamy wręcz obsesję na punkcie wydajności. W przypadku E-208 będzie to 12,5 kWh/100 km. W pełni elektryczne SUV-y Peugeot 3008 i 5008 będą miały zasięg do 700 km - mówiła szefowa Peugeota, która wcześniej całkowicie zmieniła wizerunek Citroena. Ta zmiana już się dzieje. Peugeot w drugiej połowie roku wprowadzi na rynek kompaktowego SUV-a 3008 nowej generacji, głównie z napędem elektrycznym. Będzie to pierwszy model na platformie STLA Medium Stellantisa. Takie pojazdy będą miały zasięg do 700 km i będą wyposażone w akumulatory o pojemności od 87 do 104 kilowatogodzin.
Czytaj więcej
Chiny stawiają na tanią elektromobilność i jak się okazuje są w stanie wyprodukować zeroemisyjny samochód o wiele taniej niż marki w Europie. Średnio elektryk wyprodukowany w Chinach kosztowałby o średnio 10 tysięcy euro niż przez europejskiego konkurenta.
Po 3008 pojawi się nowa wersja SUV-a 5008, której Peugeot nie zapowiadał wcześniej. Na razie firma nie podaje daty wprowadzenia tego modelu na rynek. Jerome Micheron, globalny dyrektor ds. produktu w Peugeot, zapowiedział jedynie podczas tej samej konferencji , że modele 3008 i 5008 zostały zaprojektowane jako pojazdy w pełni elektryczne, chociaż na niektórych rynkach będą dostępne z silnikami spalinowymi. Według zapowiedzi szefowej marki Peugeot do 2025 roku w swojej europejskiej ofercie wprowadzi na rynek pięć nowych, w pełni elektrycznych pojazdów: oprócz 3008 i 5008 pojawi się także kompaktowy hatchback i kombi e-308 oraz kompaktowy fastback e-408. Obecne w pełni elektryczne pojazdy Peugeot, to mały hatchbacka e-208, SUV e-2008 oraz dwa samochody dostawcze – Rifter i Traveller. Model 3008 ma być dostępny z trzema w pełni elektrycznymi układami napędowymi i z dwusilnikową wersją z napędem na wszystkie koła. Żadne szczegóły dotyczące 5008 nie zostały ujawnione. Obecnie dostępne 3008 i 5008 zostały wprowadzone na rynek odpowiednio w 2016 i 2017 roku i były bestsellerami Peugeota. Na razie 3008 jest dostępny jako hybryda plug-in, oraz z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W przypadku 5008 nie ma opcji hybrydowej.
Peugeot 408
Podczas cyfrowej konferencji Peugeot pokazał ze sporego dystansu zdjęcie siedmiu w pełni elektrycznych pojazdów, które marka zamierza produkować w przyszłości. Nie podano jednak szczegółów dotyczących konkretnych modeli. Linda Jackson wspomniała jedynie, że ich sylwetki odzwierciedlają rzeczywisty wygląd tych aut. I tyle. Wiadomo jednak, że będzie to nowa stylistyka , której się można domyślać po pokazaniu koncepcyjnego Inception zaprezentowanego w styczniu na targach CES w Las Vegas. - Peugeot wprowadzi również 48-woltowy układ napędowy w 2023 roku, który pozwoli na jazdę miejską o zerowej emisji powiedział Jerome Micheron. Jak zapewnił 48-woltowy układ napędowy zostanie wdrożony „szybko” w każdym modelu samochodu osobowego Peugeota. System obejmuje silnik benzynowy o mocy 100 lub 136 KM połączony z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów z 21-kilowatowym silnikiem elektryczny.