Lew pojedzie z prądem. Nowa strategia Peugeota

Każdy model w gamie Peugeota będzie miał wersję elektryczną już w tym roku. W 2025 wszystkie modele będą dostępne jako BEV, a w 2030 wszystkie auta francuskiej marki będą wyłącznie na prąd. Ich zasięg może na początku nie będzie wynosił 1000 km, ale 700 już tak.

Publikacja: 28.01.2023 08:09

Lew pojedzie z prądem. Nowa strategia Peugeota

Foto: mat. prasowe

Prezes Peugeota, Linda Jackson ogłosiła Projekt E-LION. - Zdefiniuje on strategię Peugeota jako marki samochodów elektrycznych i zapewni, że pozostaniemy w kontakcie ze społeczeństwem zapewniając mobilność zgodną z wartościami naszej marki - zadeklarowała podczas konferencji online, w której wzięła udział rekordowa liczba 600 dziennikarzy. Razem z tymi zapowiedziami podczas „Dnia E-Lwa” Francuzi przedstawili oprócz nowinek technologicznych także zmian przyjaznych dla konsumentów, w tym korzystniejsze od dotychczasowych warunki dla osób, które wybiorą auta tej marki. Cały program ma być odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym. Peugeot zapowiedział zbudowanie nowego ekosystemu, którego ważnym elementem będzie kompleksowa obsługa klienta, od ładowania po łączność. W przyszłości ( 2025) wszystkie auta będą napędzane prądem z baterii. - Mamy wręcz obsesję na punkcie wydajności. W przypadku E-208 będzie to 12,5 kWh/100 km. W pełni elektryczne SUV-y Peugeot 3008 i 5008 będą miały zasięg do 700 km - mówiła szefowa Peugeota, która wcześniej całkowicie zmieniła wizerunek Citroena. Ta zmiana już się dzieje. Peugeot w drugiej połowie roku wprowadzi na rynek kompaktowego SUV-a 3008 nowej generacji, głównie z napędem elektrycznym. Będzie to pierwszy model na platformie STLA Medium Stellantisa. Takie pojazdy będą miały zasięg do 700 km i będą wyposażone w akumulatory o pojemności od 87 do 104 kilowatogodzin.

Czytaj więcej

Przewaga Chin w zakresie elektromobilności zaczyna się powiększać

Po 3008 pojawi się nowa wersja SUV-a 5008, której Peugeot nie zapowiadał wcześniej. Na razie firma nie podaje daty wprowadzenia tego modelu na rynek. Jerome Micheron, globalny dyrektor ds. produktu w Peugeot, zapowiedział jedynie podczas tej samej konferencji , że modele 3008 i 5008 zostały zaprojektowane jako pojazdy w pełni elektryczne, chociaż na niektórych rynkach będą dostępne z silnikami spalinowymi. Według zapowiedzi szefowej marki Peugeot do 2025 roku w swojej europejskiej ofercie wprowadzi na rynek pięć nowych, w pełni elektrycznych pojazdów: oprócz 3008 i 5008 pojawi się także kompaktowy hatchback i kombi e-308 oraz kompaktowy fastback e-408. Obecne w pełni elektryczne pojazdy Peugeot, to mały hatchbacka e-208, SUV e-2008 oraz dwa samochody dostawcze – Rifter i Traveller. Model 3008 ma być dostępny z trzema w pełni elektrycznymi układami napędowymi i z dwusilnikową wersją z napędem na wszystkie koła. Żadne szczegóły dotyczące 5008 nie zostały ujawnione. Obecnie dostępne 3008 i 5008 zostały wprowadzone na rynek odpowiednio w 2016 i 2017 roku i były bestsellerami Peugeota. Na razie 3008 jest dostępny jako hybryda plug-in, oraz z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W przypadku 5008 nie ma opcji hybrydowej.

Peugeot 408

Peugeot 408

Foto: mat. prasowe

Podczas cyfrowej konferencji Peugeot pokazał ze sporego dystansu zdjęcie siedmiu w pełni elektrycznych pojazdów, które marka zamierza produkować w przyszłości. Nie podano jednak szczegółów dotyczących konkretnych modeli. Linda Jackson wspomniała jedynie, że ich sylwetki odzwierciedlają rzeczywisty wygląd tych aut. I tyle. Wiadomo jednak, że będzie to nowa stylistyka , której się można domyślać po pokazaniu koncepcyjnego Inception zaprezentowanego w styczniu na targach CES w Las Vegas. - Peugeot wprowadzi również 48-woltowy układ napędowy w 2023 roku, który pozwoli na jazdę miejską o zerowej emisji powiedział Jerome Micheron. Jak zapewnił 48-woltowy układ napędowy zostanie wdrożony „szybko” w każdym modelu samochodu osobowego Peugeota. System obejmuje silnik benzynowy o mocy 100 lub 136 KM połączony z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów z 21-kilowatowym silnikiem elektryczny.

Foto: mat. prasowe

Linda Jackson i Jerome Micheron zapowiedzieli również, że Peugeot przygotowuje całkowitą przebudowę interfejsu człowiek- auto w kokpicie, w tym elektroniczny system sterowania przewodowego, który pojawi się od 2026 roku. W tym projekcie Francuzów wspierają tajwański Foxconn i amerykański Amazon. Nowy interfejs będzie korzystał z trzech platform technologicznych Stellantisa: STLA Brain, centralnego systemu komputerowego z aktualizacjami bezprzewodowymi; Systemu informacyjno-rozrywkowego STLA SmartCockpit oraz STLA Peugeot ujawnił także jak zamierza zwiększyć sprzedaż aut z napędem elektrycznym. Phil York, dyrektor marketingu marki, zastrzegł się, że Peugeot nie będzie miał w ofercie małego elektrycznego low-costa, który zastąpiłby 108, ale zamiast tego zaproponuje dwa różne plany płatności dla samochodów w pełni elektrycznych:
- „Pay as you go” oparty na miesięcznym przebiegu: koszt wypożyczenia e-208 zaczyna się od 150 euro miesięcznie za 500 km, a każdy dodatkowy kilometr kosztować ma siedem centów.
- Peugeot Your Way: Opłata miesięczna obejmuje koszty obsługi i konserwacji, najmu, ubezpieczenie i opłaty. W tym pakiecie można wybierać z których usług chcemy skorzystać. Nie podano szczegółów oferty, ale wiadomo, że będzie droższa.
- To wszystko przygotowaliśmy po głębokim namyśle i konsultacjach z konsumentami. A dla nich oprócz ceny liczy się także zeroemisyjność, dostępność ładowarek, ale także na przykład zapewnienie rozrywki w czasie, kiedy napełniają baterię na stacjach, które przecież już wkrótce nie będą się nazywały „benzynowymi — podsumowała Linda Jackson.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Peugeot 508 SW PSE: Kombi z trzema silnikami

Prezes Peugeota, Linda Jackson ogłosiła Projekt E-LION. - Zdefiniuje on strategię Peugeota jako marki samochodów elektrycznych i zapewni, że pozostaniemy w kontakcie ze społeczeństwem zapewniając mobilność zgodną z wartościami naszej marki - zadeklarowała podczas konferencji online, w której wzięła udział rekordowa liczba 600 dziennikarzy. Razem z tymi zapowiedziami podczas „Dnia E-Lwa” Francuzi przedstawili oprócz nowinek technologicznych także zmian przyjaznych dla konsumentów, w tym korzystniejsze od dotychczasowych warunki dla osób, które wybiorą auta tej marki. Cały program ma być odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym. Peugeot zapowiedział zbudowanie nowego ekosystemu, którego ważnym elementem będzie kompleksowa obsługa klienta, od ładowania po łączność. W przyszłości ( 2025) wszystkie auta będą napędzane prądem z baterii. - Mamy wręcz obsesję na punkcie wydajności. W przypadku E-208 będzie to 12,5 kWh/100 km. W pełni elektryczne SUV-y Peugeot 3008 i 5008 będą miały zasięg do 700 km - mówiła szefowa Peugeota, która wcześniej całkowicie zmieniła wizerunek Citroena. Ta zmiana już się dzieje. Peugeot w drugiej połowie roku wprowadzi na rynek kompaktowego SUV-a 3008 nowej generacji, głównie z napędem elektrycznym. Będzie to pierwszy model na platformie STLA Medium Stellantisa. Takie pojazdy będą miały zasięg do 700 km i będą wyposażone w akumulatory o pojemności od 87 do 104 kilowatogodzin.

Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km
Na prąd
Auta wodorowe mogą jeździć po buspasie, ale nie mogą parkować za darmo w miastach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan