Reklama

Tak ma wyglądać fabryka polskiego auta elektrycznego w Jaworznie

Polski samochód elektryczny Izera ma być produkowany w Jaworznie. Informacje na temat samego projektu są nadal skąpe. Wiadomo, że platformę ma dostarczy znany koncern motoryzacyjny, a fabryka powstanie przy drodze krajowej DK79, która łączy się z ekspresową S1 i autostradą A4.

Publikacja: 02.11.2022 13:31

Tak ma wyglądać fabryka polskiego auta elektrycznego w Jaworznie

Foto: ElectroMobility Poland

ElectroMobility Poland (EMP) obiecuje, że w drugiej połowie listopada ogłosi dostawcę platformy dla Izery do tego ma pokazać wybraną technologię, oraz zaprezentować partnera. - Myślę, że wybrana przez nas technologia jak i renoma partnera rozwieje wiele wątpliwości co do naszego projektu, związanych z tym, czy jesteśmy w stanie dostarczyć na rynek samochód, który będzie w stanie konkurować z obecnymi już na nim modelami - mówi Piotr Zaremba, szef EMP w rozmowie z portalem wnp.pl. Szef spółki EMP tłumaczy, że na wydłużenie negocjacji wpłynęły wydarzenia o globalnej skali – takie jak wybuch pandemii czy wojny w Ukrainie. Poza tym firma nastawiła się od początku na wielomiesięczny proces budowy zaufania wśród zagranicznych dawców technologii.

Czytaj więcej

Polska światową potęgą eksportu akumulatorów do aut elektrycznych

- Miarą sukcesu nie jest uruchomienie produkcji, tylko to, by projekt utrzymał się na rynku i był konkurencyjny i rentowny przez kolejnych 20 – 30 lat. Dlatego tak ważne są dla nas aspekty biznesowe – współdzielenie łańcucha dostaw, inne opcje współpracy w przyszłości - mówi Zaremba. Ruszają również plany budowy samej fabryki. Spółka ElectroMobility Poland zawarła umowę o ustanowienie inwestora zastępczego na wykonanie projektu budowlanego, nadzorowanie i koordynowanie prac budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie zakładu produkcyjnego w Jaworznie. Inwestorem zastępczym została firma Prochem S.A., jak podkreśla SMP to firma posiadająca 75-letnie doświadczenie w projektowaniu oraz realizacji inwestycji budowlanych. Ponadto Spółka ElectroMobility Poland wybrała planistę zakładu, z którym zawarła umowę o świadczenie usług inżynieryjnych. Jest nim firma wchodząca w skład Dürr Group, jedna z wiodących na świecie firm zajmujących się inżynierią mechaniczną i przemysłową.

Foto: fot. ElectroMobility Poland

- Proces budowy zakładu produkcyjnego oraz uruchomienia produkcji łączy w sobie wiele elementów m.in.: inżynierię produkcji, procesy budowlane i uzgodnienia techniczne , wymagania środowiskowe tym samym konieczność zastosowania odpowiednich rozwiązań technologicznych w szczególności w obrębie wydziału lakierniczego czy optymalne zaplanowanie procesów logistycznych. Są one kluczowe dla prawidłowego zaprojektowania zakładu i linii produkcyjnych. W tym obszarze postawiliśmy na firmę, która jest światowym liderem rynku projektowania i dostarczania linii produkcyjnych, w szczególności dla wydziału lakierni, jak i montażu. Dürr w ramach naszej umowy we współpracy z partnerami zapewni także odpowiedni poziom kompetencji w zakresie wydziału spawalni i rozwiązań logistycznych. Współpraca z takim partnerem daje gwarancję spełnienia wysokich standardów rozwiązań technologicznych i procesowych niezbędnych w bardzo dobrze zorganizowanej branży automotive - komentuje Cyprian Gronkiewicz, Dyrektor ds. Uruchomienia Produkcji w Spółce ElectroMobility Poland S.A.

Reklama
Reklama

ElectroMobility Poland (EMP) obiecuje, że w drugiej połowie listopada ogłosi dostawcę platformy dla Izery do tego ma pokazać wybraną technologię, oraz zaprezentować partnera. - Myślę, że wybrana przez nas technologia jak i renoma partnera rozwieje wiele wątpliwości co do naszego projektu, związanych z tym, czy jesteśmy w stanie dostarczyć na rynek samochód, który będzie w stanie konkurować z obecnymi już na nim modelami - mówi Piotr Zaremba, szef EMP w rozmowie z portalem wnp.pl. Szef spółki EMP tłumaczy, że na wydłużenie negocjacji wpłynęły wydarzenia o globalnej skali – takie jak wybuch pandemii czy wojny w Ukrainie. Poza tym firma nastawiła się od początku na wielomiesięczny proces budowy zaufania wśród zagranicznych dawców technologii.

Reklama
Na prąd
Niesamowity rekord. Żaden samochód elektryczny nigdy nie pojechał szybciej niż ten
Na prąd
Porsche wyłącza prąd. Koniec niemieckiego snu o superbaterii
Na prąd
Kolejna marka rezygnuje z planu przejścia na pełną elektromobilność
Na prąd
Ford zrywa współpracę z Volkswagenem? Amerykanie stawiają na własną platformę EV
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Na prąd
Elektromobilna fikcja. Polska nie spełni celów UE na 2025 i 2027 r.
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama