Europa rozwija elektromobilność dla klimatu – twierdzą analitycy PIE. Zwrócili uwagę, że Komisja Europejska planuje ograniczyć emisje samochodów osobowych o 55 proc. do 2030 r., a w 2035 r. osiągnąć wartość zerową. – To część unijnego pakietu Fit for 55. Redukcja emisji wymaga rozwoju elektromobilności - inwestycji w auta z napędem elektrycznym oraz rozbudowy sieci ładowarek – zaznaczyli analitycy w najnowszym wydaniu Tygodnika Gospodarczego PIE. Ich zdaniem dodatkowym wyzwaniem będzie rozwój sieci energetycznych. Zakłada się, że auta eklektyczne będą ładowane w domach, głównie w godzinach wieczornych, czyli w szczycie zużycia energii. – Będzie to wymagać dodatkowych inwestycji w sieci i lepszego zarządzania zużyciem przez krajowych operatorów – podkreślili.

Czytaj więcej

44 proc. właścicieli e-modeli VW ID jeździ więcej niż kierowcy klasycznych aut

W ocenie PIE polski przemysł może zyskać na zielonej transformacji. Potwierdzają to dane International Trade Centre (ITC) z których wynika, że w 2021 r. Polska stała się drugim największym eksporterem akumulatorów elektrycznych na świecie. Oznacza to, że wyprzedzają nas jedynie Chiny.  Wartość polskiego eksportu wyniosła 8,7 mld dol. i odpowiadała za 8,8 proc. światowego handlu. Polska wyprzedziła Koreę Płd. oraz Niemców. Zrealizowano lub wdrożono nowe inwestycje - koncern LG otworzył fabrykę baterii we Wrocławiu, a SK Nexilis rozpoczęło inwestycję w Stalowej Woli.

Czytaj więcej

Rolls-Royce Cullinan Black Badge: Łapacz momentów