Firmy należą do spółki SCVC (Small Commercial Van Cooperation). Toyota zapewni technologie związane z napędem elektrycznym, Daihatsu i Suzuki udostępnią wiedzę i doświadczenie w seryjnej produkcji minidostawczaków. Firmy postanowiły podjąć współpracą nad minidostawczakami o przystępnej cenie, które będą docierać do klientów nawet najwęższymi uliczkami. Auta będą testowane przez partnerów tych firm w projektach pilotażowych w prefekturach Fukuszima i Tokio. Równolegle Toyota i producenci ciężarówek Hino i Isuzu postanowiły w ramach tej samej spółki wprowadzić na japoński rynek w 2023 roku lekką ciężarówkę napędzaną wodorem z ogniwa paliwowego. Powstanie ok. 580 takich pojazdów, a projekty pilotażowe ich wykorzystania będą realizowane również w Fukuszimie i Tokio.
Czytaj więcej
Toyota sprzedała w pierwszym półroczu 2022 r. prawie 27,5 tysiąca hybryd, które stanowią 67 proc. sprzedaży marki.
Toyota jest światowym pionierem w produkcji pojazdów na ogniwo paliwowe. Oferuje od 2014 r. model Mirai. Analitycy uważają, że nowy projekt furgonów może pomóc w spopularyzowaniu tej technologii. Toyota długo opierała się napędowi czysto elektrycznemu. Widząc jednak rosnące zainteresowanie e-samochodami na świecie, zwłaszcza w Europie i w Chinach, przyśpieszyła prace i do 2030 r. zamierza wypuścić 30 w pełnie elektrycznych modeli.
Czytaj więcej
Już 320 miast w Europie ma wydzielone strefy, w których wprowadzono zakazy ruchu dla aut emitujących duże ilości spalin. Od 2019 r. ich liczba zwiększyła się o 40 proc. – informuje Polski Klub Ekologiczny (PKE), powołując się na dane Urban Access Regulations Database.