67 procent sprzedaży Toyoty to hybrydy. Corolla najpopularniejsza

Toyota sprzedała w pierwszym półroczu 2022 r. prawie 27,5 tysiąca hybryd, które stanowią 67 proc. sprzedaży marki.

Publikacja: 12.07.2022 08:13

67 procent sprzedaży Toyoty to hybrydy. Corolla najpopularniejsza

Foto: mat. prasowe

Od stycznia do czerwca 2022 roku Toyota dostarczyła klientom 27 444 samochody hybrydowe. W tym okresie hybrydy stanowiły 67 proc. całkowitej sprzedaży marki. Dla porównania, w całym 2021 roku napędy hybrydowe odpowiadały za 57 proc. sprzedaży Toyoty. Corolla Hybrid jest najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty. Pozycję tę zajmuje od początku swojej obecności na rynku, czyli od 2019 roku. W pierwszym półroczu 2022 roku klienci kupili 8 073 hybrydowe Corolle. Kompaktowa Toyota ma w swojej gamie obok silników benzynowych dwa układy hybrydowe, które odpowiadają za 73 proc. sprzedaży modelu.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota Corolla: Modernizacja bestsellera. Nowy wygląd i technologie

Drugim najczęściej wybieranym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR, dostępna wyłącznie z dwoma zelektryfikowanymi napędami do wyboru. Kompaktowy crossover trafił do kierowców w liczbie 6 160 egzemplarzy. RAV4 z napędem Hybrid Synergy Drive 2,5 l dostępny z napędem FWD lub AWD-i to zdecydowanie najchętniej wybierany wariant średniej wielkości SUV-a. Hybrydę ma pod maską 85 proc. RAV4 sprzedanych w tym roku. Od stycznia do czerwca salony opuściło 5 171 RAV4 Hybrid. Yaris Hybrid osiągnął w pierwszym półroczu sprzedaż na poziomie 2 911 aut (47 proc. udziału w całkowitej sprzedaży Yarisa), a Yaris Cross Hybrid sprzedał się w 2 802 egzemplarzach (82 proc. udziału). Klienci Toyoty kupili też 1 304 Camry i 1 009 Highlanderów – oba modele są w Polsce wyłącznie hybrydowe.

Toyota C-HR

Toyota C-HR

mat. prasowe

- 67 proc. udział hybryd w sprzedaży potwierdza, że Toyota jest w Polsce marką zelektryfikowanych samochodów. Udziały napędu hybrydowego w sprzedaży poszczególnych modeli są naprawdę imponujące. W szczególności widać to w przypadku SUV-ów. Nabywcy RAV4 i Yarisa Cross już niemal wyłącznie sięgają po odmiany hybrydowe, a dostępna z dwoma układami hybrydowymi do wyboru Toyota C-HR jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Polsce – mówi Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

Czytaj więcej

Toyota Corolla Cross przepisem na bestseller. Co oferuje nowy SUV Toyoty?

Począwszy od 2004 roku, kiedy w Polsce zadebiutował Prius, aż do czerwca 2022 roku, gdy w salonach można wybierać spośród 7 hybrydowych modeli z niemal wszystkich segmentów, polscy klienci kupili łącznie 178 448 hybryd Toyoty. Najwięcej hybrydowych samochodów, jakie opuściły salony marki, nosi znaczek Corolli (45 961 egz.). Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR (36 872 egz.), trzecie RAV4 (35 654 egz.), a czwarte Yaris (23 441).

Od stycznia do czerwca 2022 roku Toyota dostarczyła klientom 27 444 samochody hybrydowe. W tym okresie hybrydy stanowiły 67 proc. całkowitej sprzedaży marki. Dla porównania, w całym 2021 roku napędy hybrydowe odpowiadały za 57 proc. sprzedaży Toyoty. Corolla Hybrid jest najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty. Pozycję tę zajmuje od początku swojej obecności na rynku, czyli od 2019 roku. W pierwszym półroczu 2022 roku klienci kupili 8 073 hybrydowe Corolle. Kompaktowa Toyota ma w swojej gamie obok silników benzynowych dwa układy hybrydowe, które odpowiadają za 73 proc. sprzedaży modelu.

Pozostało 80% artykułu
Hybrydy
Hybrydy plug-in tracą klientów w Europie, ale nie w Polsce
Hybrydy
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid: Ile faktycznie pali hybryda plug-in?