Od stycznia do czerwca 2022 roku Toyota dostarczyła klientom 27 444 samochody hybrydowe. W tym okresie hybrydy stanowiły 67 proc. całkowitej sprzedaży marki. Dla porównania, w całym 2021 roku napędy hybrydowe odpowiadały za 57 proc. sprzedaży Toyoty. Corolla Hybrid jest najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty. Pozycję tę zajmuje od początku swojej obecności na rynku, czyli od 2019 roku. W pierwszym półroczu 2022 roku klienci kupili 8 073 hybrydowe Corolle. Kompaktowa Toyota ma w swojej gamie obok silników benzynowych dwa układy hybrydowe, które odpowiadają za 73 proc. sprzedaży modelu.
Czytaj więcej
Toyota chce utrzymać nowoczesność Corolli dzięki aktualizacją modelu. Teraz przeprowadzony zostanie lifting aktualnej generacji, który przyniesie również zmiany stylistyczne.
Drugim najczęściej wybieranym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR, dostępna wyłącznie z dwoma zelektryfikowanymi napędami do wyboru. Kompaktowy crossover trafił do kierowców w liczbie 6 160 egzemplarzy. RAV4 z napędem Hybrid Synergy Drive 2,5 l dostępny z napędem FWD lub AWD-i to zdecydowanie najchętniej wybierany wariant średniej wielkości SUV-a. Hybrydę ma pod maską 85 proc. RAV4 sprzedanych w tym roku. Od stycznia do czerwca salony opuściło 5 171 RAV4 Hybrid. Yaris Hybrid osiągnął w pierwszym półroczu sprzedaż na poziomie 2 911 aut (47 proc. udziału w całkowitej sprzedaży Yarisa), a Yaris Cross Hybrid sprzedał się w 2 802 egzemplarzach (82 proc. udziału). Klienci Toyoty kupili też 1 304 Camry i 1 009 Highlanderów – oba modele są w Polsce wyłącznie hybrydowe.
Toyota C-HR