Niemcy i Amerykanie już za trzy lata chcą wprowadzić autonomiczne ciężarówki

Niemiecka firma technologiczna Continental i amerykańska Aurora we wspólnie prowadzonym projekcie chcą już w 2027 roku rozpocząć produkcję seryjną autonomicznej ciężarówki.

Publikacja: 20.01.2024 11:25

Continental i Aurora pracują nad wdrożeniem do produkcji seryjnej autonomicznych ciężarówek

Continental i Aurora pracują nad wdrożeniem do produkcji seryjnej autonomicznych ciężarówek

Foto: mat. prasowe

Rok po rozpoczęciu partnerstwa dostawca motoryzacyjny Continental i amerykańska firma Aurora zajmująca się technologią pojazdów autonomicznych ogłosiły, że od 2027 roku zamierzają produkować seryjnie system autonomicznej jazdy, który będzie można wykorzystać w samochodach ciężarowych. Partnerzy zaprezentowali architekturę systemu oraz osprzęt do jazdy autonomicznej „Aurora Driver”. Jest to samobieżny system do obsługi różnego typu pojazdów, w tym naczep, spełniający normę SAE Level 4 (Society of Automotive Engineers). Wprowadzenie na rynek usługi mobilności autonomicznej planowane jest na koniec 2024 roku. System do bezpiecznej pracy bez udziału człowieka ma wejść do produkcji seryjnej w 2027 roku.

Czytaj więcej

Chiński samochód po raz pierwszy zwyciężył w europejskim konkursie

Technologie mobilności autonomicznej oferują największą szansę na zmianę wrażeń kierowcy od czasu wynalezienia samochodu” – Phillipp von Hirschheydt, członek zarządu działu motoryzacji w firmie Continental.

Niemcy i Amerykanie pewni swego — za trzy lata autonomiczne ciężarówki

Całość złożona jest z dwóch niezależnych systemów. Tzw. system awaryjny to Wyspecjalizowany komputer, który przejmuje prowadzenie auta w przypadku awarii systemu podstawowego. Służy jako kopia zapasowa w rzadkich przypadkach awarii komponentu lub czujnika. Jedną z takich redundancji ma być system rezerwowy – wyspecjalizowany komputer pomocniczy, który przejmuje operacje w przypadku awarii systemu podstawowego. To innowacyjne, podwójne podejście ma zmniejszyć podatność systemu głównego i systemu awaryjnego na indywidualne źródła błędów. Firmy zaplanowały fazę testową na lata 2024 i 2025, w tym samym czasie mają powstać zakłady produkcyjne. W latach 2026 i 2027 firma Continental chce wdrożyć i zatwierdzić sprzęt gotowy do montowania w ciężarówkach, które będą mogły poruszać się autonomicznie na wyznaczonych trasach. Produkcja seryjna ma się rozpocząć w 2027 roku.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe paliwo E10. Które samochody nie powinny go tankować

Czytaj więcej

Branży motoryzacyjnej grozi nowy kryzys

Rok po rozpoczęciu partnerstwa dostawca motoryzacyjny Continental i amerykańska firma Aurora zajmująca się technologią pojazdów autonomicznych ogłosiły, że od 2027 roku zamierzają produkować seryjnie system autonomicznej jazdy, który będzie można wykorzystać w samochodach ciężarowych. Partnerzy zaprezentowali architekturę systemu oraz osprzęt do jazdy autonomicznej „Aurora Driver”. Jest to samobieżny system do obsługi różnego typu pojazdów, w tym naczep, spełniający normę SAE Level 4 (Society of Automotive Engineers). Wprowadzenie na rynek usługi mobilności autonomicznej planowane jest na koniec 2024 roku. System do bezpiecznej pracy bez udziału człowieka ma wejść do produkcji seryjnej w 2027 roku.

Innowacje
Google Maps z kolejną innowacją. Pomoże lepiej zorientować się w przestrzeni
Innowacje
Mapy Google po aktualizacji z funkcją rozszerzonej sztucznej inteligencji
Innowacje
Asystent głosowy w tej francuskiej marce zyska sztuczną inteligencję
Innowacje
Od 2024 r. samochody będą wyposażone w czarną skrzynkę
Innowacje
mObywatel z nową funkcją dla kierowców. Obyście nie musieli z niej korzystać
Innowacje
Volkswagen wdroży sztuczną inteligencję w swoich samochodach