Niemcy i Amerykanie już za trzy lata chcą wprowadzić autonomiczne ciężarówki

Niemiecka firma technologiczna Continental i amerykańska Aurora we wspólnie prowadzonym projekcie chcą już w 2027 roku rozpocząć produkcję seryjną autonomicznej ciężarówki.

Publikacja: 20.01.2024 11:25

Continental i Aurora pracują nad wdrożeniem do produkcji seryjnej autonomicznych ciężarówek

Continental i Aurora pracują nad wdrożeniem do produkcji seryjnej autonomicznych ciężarówek

Foto: mat. prasowe

Rok po rozpoczęciu partnerstwa dostawca motoryzacyjny Continental i amerykańska firma Aurora zajmująca się technologią pojazdów autonomicznych ogłosiły, że od 2027 roku zamierzają produkować seryjnie system autonomicznej jazdy, który będzie można wykorzystać w samochodach ciężarowych. Partnerzy zaprezentowali architekturę systemu oraz osprzęt do jazdy autonomicznej „Aurora Driver”. Jest to samobieżny system do obsługi różnego typu pojazdów, w tym naczep, spełniający normę SAE Level 4 (Society of Automotive Engineers). Wprowadzenie na rynek usługi mobilności autonomicznej planowane jest na koniec 2024 roku. System do bezpiecznej pracy bez udziału człowieka ma wejść do produkcji seryjnej w 2027 roku.

Czytaj więcej

Chiński samochód po raz pierwszy zwyciężył w europejskim konkursie

Technologie mobilności autonomicznej oferują największą szansę na zmianę wrażeń kierowcy od czasu wynalezienia samochodu” – Phillipp von Hirschheydt, członek zarządu działu motoryzacji w firmie Continental.

Niemcy i Amerykanie pewni swego — za trzy lata autonomiczne ciężarówki

Całość złożona jest z dwóch niezależnych systemów. Tzw. system awaryjny to Wyspecjalizowany komputer, który przejmuje prowadzenie auta w przypadku awarii systemu podstawowego. Służy jako kopia zapasowa w rzadkich przypadkach awarii komponentu lub czujnika. Jedną z takich redundancji ma być system rezerwowy – wyspecjalizowany komputer pomocniczy, który przejmuje operacje w przypadku awarii systemu podstawowego. To innowacyjne, podwójne podejście ma zmniejszyć podatność systemu głównego i systemu awaryjnego na indywidualne źródła błędów. Firmy zaplanowały fazę testową na lata 2024 i 2025, w tym samym czasie mają powstać zakłady produkcyjne. W latach 2026 i 2027 firma Continental chce wdrożyć i zatwierdzić sprzęt gotowy do montowania w ciężarówkach, które będą mogły poruszać się autonomicznie na wyznaczonych trasach. Produkcja seryjna ma się rozpocząć w 2027 roku.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe paliwo E10. Które samochody nie powinny go tankować

Czytaj więcej

Branży motoryzacyjnej grozi nowy kryzys

Rok po rozpoczęciu partnerstwa dostawca motoryzacyjny Continental i amerykańska firma Aurora zajmująca się technologią pojazdów autonomicznych ogłosiły, że od 2027 roku zamierzają produkować seryjnie system autonomicznej jazdy, który będzie można wykorzystać w samochodach ciężarowych. Partnerzy zaprezentowali architekturę systemu oraz osprzęt do jazdy autonomicznej „Aurora Driver”. Jest to samobieżny system do obsługi różnego typu pojazdów, w tym naczep, spełniający normę SAE Level 4 (Society of Automotive Engineers). Wprowadzenie na rynek usługi mobilności autonomicznej planowane jest na koniec 2024 roku. System do bezpiecznej pracy bez udziału człowieka ma wejść do produkcji seryjnej w 2027 roku.

Innowacje
BMW pracuje nad nowym silnikiem spalinowym. Opatentowano nową technologię spalania
Innowacje
Ford kontynuuje rozwój silników spalinowych. Nowy patent i technologie
Innowacje
Robotaxi, czyli autonomiczne taksówki. To będzie nowy biznes branży motoryzacyjnej
Innowacje
Nowy pomysł Apple zrewolucjonizuje branżę moto. Funkcje auta sterowane przez Carplay
Innowacje
Toyota chce wprowadzić na rynek rewolucyjne silniki spalinowe