Agencja AFP poinformowała, że w Seulu rozpoczął kursowanie pierwszy w pełni autonomiczny autobus, który w niczym nie przypomina klasycznego pojazdu komunikacji miejskiej. Ma zaokrąglone krawędzie i duże okna, dzięki czemu "wygląda bardziej jak zabawka niż przełomowy środek transportu" - ocenia agencja AFP. Dzeong Seong Giun, szef działu pojazdów autonomicznych w należącym do koncernu Hyundai startupu 42 Dot, który jest odpowiedzialny za opracowanie nowego autobusu, powiedział przedstawicielom agencji, że „tak będzie wyglądać przyszłość w komunikacji miejskiej”.
Czytaj więcej
Wykorzystując szereg zrównoważonych materiałów w mieszance bieżnika, takich jak oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny oraz popiół z łusek ryżu, inżynierowie Goodyear opracowali koncepcyjną oponę dla koncepcyjnego Citroena.
Autobusu ma być w stanie poruszać się autonomicznie dzięki 12 kamerom i 6 radarom, które m.in. obserwują sygnalizację świetlną oraz ruch innych pojazdów i pieszych. Jak na razie, ze względów bezpieczeństwa, jazdę nadzoruje kierowca, który zgodnie z umową z władzami Seulu przejmuje kontrolę na bardziej ruchliwych odcinkach trasy - podała agencja UPI. W pierwszej fazie autobus autonomiczny ma kursować na trasie o długości 3,4 kilometra w centrum miasta. Jej pokonanie zajmuje około 20 minut. Pasażerowie mogą wsiadać i wysiadać na dwóch wyznaczonych przystankach.