Goodyear skonstruował oponę, która może przejechać nawet 500 tys. km

Wykorzystując szereg zrównoważonych materiałów w mieszance bieżnika, takich jak oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny oraz popiół z łusek ryżu, inżynierowie Goodyear opracowali koncepcyjną oponę dla koncepcyjnego Citroena.

Publikacja: 06.10.2022 10:29

Goodyear Eagle GO 3

Goodyear Eagle GO 3

Foto: mat. prasowe

Goodyear i Citroen lubią ze sobą współpracować. Eagle GO to trzeci projekt opony koncepcyjnej stworzonej przez Goodyeara specjalnie na potrzeby francuskiej marki. We wrześniu 2021 roku Goodyear zaprezentował prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroen Autonomous Mobility Vision. Wcześniej marki ściśle współpracowały nad stworzeniem autonomicznego, wyposażonego w kompleksowy system łączności elektrycznego modelu Citroen 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.

Citroen-19_19 Concept

Citroen-19_19 Concept

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Butelki PET, łupiny orzechów. Z jakich eko materiałów korzysta branża moto

Opony koncepcyjne to dla każdej firmy oponiarskiej znakomity sposób na rozwijanie nowych technologii, które w przyszłości mogą trafić do opon seryjnych. W nowej koncepcyjnej oponie Eagle GO zastosowano mieszankę bieżnika niemal w 100 proc. wykonaną z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł lub z recyklingu. Wśród nich można wymienić: oleje słonecznikowe i żywice z drzewa sosnowego, które są odnawialnymi komponentami zastępującymi oleje ropopochodne. Materiały te są obecnie wykorzystywane do produkcji "tuszu roślinnego" do drukarek. Celem Goodyeara jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 r. Kauczuk naturalny z drzewa Hevea brasiliensis zastępuje syntetyczny kauczuk ropopochodny. Kauczuk naturalny jest pozyskiwany przy zastosowaniu odpowiedzialnych metod rolnictwa i uprawy. Unikalna krzemionka z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. To rozwiązanie było wcześniej stosowane w betonie zbrojonym.

Foto: mat. prasowe

Koncepcyjną oponę Eagle GO można dwukrotnie odnowić w ciągu całego okresu eksploatacji, co zwiększa jej żywotność. Goodyear postawił sobie za cel, aby opona Eagle GO przejechała nawet 500 000 km, a to dzięki ponownemu wykorzystaniu zrównoważonej osnowy i odnawialnego bieżnika. W oponie koncepcyjnej Eagle GO zastosowano technologię Goodyear SightLine, która obejmuje czujnik monitorujący różne parametry opony. Technologia ta jest już stosowana we współpracy z klientami flotowymi Goodyeara. Poprzez utrzymywanie idealnego ciśnienia i stanu opony można znacznie zmniejszyć ilość odpadów oraz zwiększyć wydajność opon.

Czytaj więcej

Dacia Manifesto Concept pokazuje przyszłość rumuńskiej marki

Goodyear i Citroen lubią ze sobą współpracować. Eagle GO to trzeci projekt opony koncepcyjnej stworzonej przez Goodyeara specjalnie na potrzeby francuskiej marki. We wrześniu 2021 roku Goodyear zaprezentował prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroen Autonomous Mobility Vision. Wcześniej marki ściśle współpracowały nad stworzeniem autonomicznego, wyposażonego w kompleksowy system łączności elektrycznego modelu Citroen 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.

Pozostało 82% artykułu
Innowacje
BMW i Mini jeżdżą już w pełni autonomicznie. Póki co tylko w jednym miejscu
Innowacje
Mercedes pracuje nad nowymi hamulcami. Koniec z pyłem hamulcowym i wymianą klocków
Innowacje
Koniec dominacji dotykowych ekranów. Kolejna marka wraca do fizycznych przycisków
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Innowacje
Hyundai wymyślił na nowo wyświetlacz przezierny. To hologram na całej przedniej szybie
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką