Komisja Europejska na początku listopada będzie publikować wartości graniczne i metody pomiaru dla nowej normy emisji spalin Euro 7. Na szczęście branża motoryzacyjna może odetchnąć z ulgą, bo wartości graniczne pozostały na poziomie Euro 6. Projekt ogólnoeuropejskiego prawa ma wejść w życie w 2025 roku. Według niemieckiego dziennika FAZ nowe limity dla pojazdów z silnikiem diesla "oznaczają lekkie zaostrzenie w odniesieniu do tlenków azotu", ale zdaniem ekspertów technicznie powinno to być wykonalne. Według sprawozdania komisja pracująca nad tym projektem wzięła pod uwagę, że przy planowanym na 2035 r. wycofaniu nowych silników benzynowych i wysokoprężnych w samochodach osobowych, na rynku i tak nie pojawią się nowe silniki spalinowe.
Czytaj więcej
Szwedzki rynek samochodowy nie ma się najgorzej. W sierpniu 2022 roku odnotowano jednocyfrowy wzrost sprzedaży. Szczególnie ciekawie prezentują się elektryczne modele z prawie 200 proc. wzrostem sprzedaży.
Komisja uzasadnia ponadto swoją zmianę kursu na bardziej łagodny "obecną sytuacją geopolityczną i gospodarczą". Energia i surowce stały się droższe, a sprzedaż samochodów spadła. Jednocześnie firmy musiały zainwestować w transformację do alternatywnych napędów. Stowarzyszenia ekologiczne skrytykowały projekt. Według raportu, data rozpoczęcia obowiązywania nowych wartości granicznych jest wciąż otwarta - w projekcie, według FAZ, zamiast roku widnieje póki co litera "X". Projekt musi jeszcze zatwierdzić Parlament Europejski i Rada Ministrów.
Czytaj więcej
W poznańskich zakładach Volkswagena ruszyła produkcja modelu Caddy 5 napędzanego gazem CNG. Samochód wyposażony jest w biwalentny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny silnik.