Reklama
Rozwiń
Reklama

Volkswagen Poznań rozpoczął produkcję modelu Caddy na gaz ziemny CNG

W poznańskich zakładach Volkswagena ruszyła produkcja modelu Caddy 5 napędzanego gazem CNG. Samochód wyposażony jest w biwalentny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny silnik.

Publikacja: 20.07.2022 06:33

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Foto: mat. prasowe

To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. Wyposażana jest w niego dłuższa wersja modelu - Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej: Kombi, Life oraz Style, w tym również w wersji 7-miejscowej. Nowy Caddy standardowo wyposażony jest m.in. w Digital Cockpit (pozwala to np. na wyświetlanie równolegle dodatkowych paramentów jazdy dla gazu CNG oraz dla benzyny) oraz w centralny zamek z systemem Keyless Start. W samochodzie montowanych jest pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 bar. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l.

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ma problem. Wyprzedał roczny slot na elektryczne modele

Caddy 5 TGI z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu. W przypadku poprzedniego modelu Caddy, który również oferowany był w wersji z napędem CNG, wyprodukowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy samochody były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i dopiero tam uzupełniane o instalację CNG.

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Dla produkcji modelu na gaz trzeba było dostosować linie produkcyjne w fabryce, wyposażając je m.in. w dodatkowe stanowiska. W jednej z hal uruchomiono nowe punkty montażu zestawów gazowych oraz kontroli szczelności. Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i produkcji, stanowiska te wyposażone zostały dodatkowo w system detekcji metanu oraz okapy wentylacyjne. Ponad pięćdziesięciu pracowników zostało specjalnie przeszkolonych i uzyskało uprawnienia Transportowego Dozoru Technicznego umożliwiające tankowanie samochodów CNG oraz uprawnienia gazowe.

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku

To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. Wyposażana jest w niego dłuższa wersja modelu - Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej: Kombi, Life oraz Style, w tym również w wersji 7-miejscowej. Nowy Caddy standardowo wyposażony jest m.in. w Digital Cockpit (pozwala to np. na wyświetlanie równolegle dodatkowych paramentów jazdy dla gazu CNG oraz dla benzyny) oraz w centralny zamek z systemem Keyless Start. W samochodzie montowanych jest pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 bar. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l.

Reklama
Premiery
Amerykański styl, brazylijska dusza i europejski debiut. Nowy pick-up Stellantisa
Premiery
Brytyjski dżentelmen. Aston Martin DB12 z wiele znaczącą literką S
Premiery
Powrót miejskiej legendy. Nowy elektryk Renault ma stać się autem dla wszystkich
Premiery
Pierwsze takie Porsche w historii. Elektryczny Macan GTS ma kusić mocą
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Premiery
Nowe modele GAC wjeżdżają do polski. Produkcja aut w Austrii
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama