To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. Wyposażana jest w niego dłuższa wersja modelu - Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej: Kombi, Life oraz Style, w tym również w wersji 7-miejscowej. Nowy Caddy standardowo wyposażony jest m.in. w Digital Cockpit (pozwala to np. na wyświetlanie równolegle dodatkowych paramentów jazdy dla gazu CNG oraz dla benzyny) oraz w centralny zamek z systemem Keyless Start. W samochodzie montowanych jest pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 bar. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l.

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ma problem. Wyprzedał roczny slot na elektryczne modele

Caddy 5 TGI z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu. W przypadku poprzedniego modelu Caddy, który również oferowany był w wersji z napędem CNG, wyprodukowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy samochody były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i dopiero tam uzupełniane o instalację CNG.

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

Volkswagen Caddy Maxi1.5 TGI

mat. prasowe

Dla produkcji modelu na gaz trzeba było dostosować linie produkcyjne w fabryce, wyposażając je m.in. w dodatkowe stanowiska. W jednej z hal uruchomiono nowe punkty montażu zestawów gazowych oraz kontroli szczelności. Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i produkcji, stanowiska te wyposażone zostały dodatkowo w system detekcji metanu oraz okapy wentylacyjne. Ponad pięćdziesięciu pracowników zostało specjalnie przeszkolonych i uzyskało uprawnienia Transportowego Dozoru Technicznego umożliwiające tankowanie samochodów CNG oraz uprawnienia gazowe.

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku