Szwedzi pokochali elektryki. Olbrzymie wzrosty sprzedaży

Szwedzki rynek samochodowy nie ma się najgorzej. W sierpniu 2022 roku odnotowano jednocyfrowy wzrost sprzedaży. Szczególnie ciekawie prezentują się elektryczne modele z prawie 200 proc. wzrostem sprzedaży.

Publikacja: 11.10.2022 07:58

Nissan Leaf zaliczył w Szwecji prawie 200 proc. wzrost sprzedaży

Nissan Leaf zaliczył w Szwecji prawie 200 proc. wzrost sprzedaży

Foto: mat. prasowe

W sierpniu 2022 roku szwedzki rynek kontynuuje jednocyfrowy wzrost o 6,4 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Nie wszystkim markom jednak idzie dobrze, bo np. lider rynku Volvo odnotowuje spadek i to aż o 31,8 proc. utrzymując 14,1 procentowy udział w rynku. Kia w Szwecji jest na drugim miejscu ze wzrostem miesiąc do miesiąca o 21,9 proc. Z marek na dużym plusie warto wymienić Toyotę, która zaliczyła 30 proc. wzrost

Szwedzki rynek samochodowy zmniejszył sprzedaż w 2020 roku, ale znacznie mniej w porównaniu z innymi krajami w tym regionie. To m.in. efekt polityki i braku lockdownu w 2020 roku podczas epidemii koronawirusa. Mimo to w 2020 roku sprzedano 291 669 egz. samochodów, odnotowując spadek o 18,1 proc. w porównaniu do 2019 r. W 2021 roku rok rozpoczął się pozytywnie dla szwedzkiego rynku, w Q1 sprzedano 90 870 sztuk aut, raportując wzrost sprzedaży o 37,4 proc. w porównaniu z Q1 2020 r. W Q2 sprzedaż nadal rosła w dwucyfrowym tempie - plus 38,2 proc. rok do roku. Szwedzi zakończyli całoroczną sprzedaż za rok 2021 na plusie, odnotowując wzrost o 3,2 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (301 008 egz.).

Czytaj więcej

Salon samochodowy w Paryżu: Show Stellantisa, Renault i chińskich marek

Rok 2022 rozpoczął się znacznie gorzej, ze spadkiem w Q1 o 23,3 proc. (69 678 sprzedanych aut). W II kwartale spadek wyniósł już znacznie mniej, bo 9,6 proc. rok do roku. Numerem jeden jest Toyota Rav4, która zaliczyła awans aż o 11 miejsc. Za nią plasują się dwa Volkswageny: ID.4 i T-Roc, który ma gigantyczny skok sprzedaży (+123,9 proc.).

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Foto: mat. prasowe

Top 10 samochodów w Szwecji (siepień 2022 r.)

1. Toyota Rav4

2. Volkswagen ID.4

3. Volkswagen T-Roc

4. Kia Ceed (-41,7 proc.)

5. Volkswagen Golf (+66 proc.)

6. Nissan Leaf (+194.4 proc.)

7. Kia Sportage

8. MG ZS (+4,7 proc.)

9. Skoda Enyaq (+187,8 proc.)

10.Volkswagen Tiguan (+34,2 proc.)

W Top10 szwedzkiego rynku nie ma żadnego Volvo. To nie jest błąd, ale fakt i taka sytuacja zdarzyła się bodaj pierwszy raz w historii. Hit marki model XC60 (+5,5 proc.) znalazł się na 11 pozycji.

Czytaj więcej

Amazon stawia na elektryczne ciężarówki. Auta dostarczy Volvo

W sierpniu 2022 roku szwedzki rynek kontynuuje jednocyfrowy wzrost o 6,4 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Nie wszystkim markom jednak idzie dobrze, bo np. lider rynku Volvo odnotowuje spadek i to aż o 31,8 proc. utrzymując 14,1 procentowy udział w rynku. Kia w Szwecji jest na drugim miejscu ze wzrostem miesiąc do miesiąca o 21,9 proc. Z marek na dużym plusie warto wymienić Toyotę, która zaliczyła 30 proc. wzrost

Szwedzki rynek samochodowy zmniejszył sprzedaż w 2020 roku, ale znacznie mniej w porównaniu z innymi krajami w tym regionie. To m.in. efekt polityki i braku lockdownu w 2020 roku podczas epidemii koronawirusa. Mimo to w 2020 roku sprzedano 291 669 egz. samochodów, odnotowując spadek o 18,1 proc. w porównaniu do 2019 r. W 2021 roku rok rozpoczął się pozytywnie dla szwedzkiego rynku, w Q1 sprzedano 90 870 sztuk aut, raportując wzrost sprzedaży o 37,4 proc. w porównaniu z Q1 2020 r. W Q2 sprzedaż nadal rosła w dwucyfrowym tempie - plus 38,2 proc. rok do roku. Szwedzi zakończyli całoroczną sprzedaż za rok 2021 na plusie, odnotowując wzrost o 3,2 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (301 008 egz.).

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem