W sierpniu 2022 roku szwedzki rynek kontynuuje jednocyfrowy wzrost o 6,4 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Nie wszystkim markom jednak idzie dobrze, bo np. lider rynku Volvo odnotowuje spadek i to aż o 31,8 proc. utrzymując 14,1 procentowy udział w rynku. Kia w Szwecji jest na drugim miejscu ze wzrostem miesiąc do miesiąca o 21,9 proc. Z marek na dużym plusie warto wymienić Toyotę, która zaliczyła 30 proc. wzrost
Szwedzki rynek samochodowy zmniejszył sprzedaż w 2020 roku, ale znacznie mniej w porównaniu z innymi krajami w tym regionie. To m.in. efekt polityki i braku lockdownu w 2020 roku podczas epidemii koronawirusa. Mimo to w 2020 roku sprzedano 291 669 egz. samochodów, odnotowując spadek o 18,1 proc. w porównaniu do 2019 r. W 2021 roku rok rozpoczął się pozytywnie dla szwedzkiego rynku, w Q1 sprzedano 90 870 sztuk aut, raportując wzrost sprzedaży o 37,4 proc. w porównaniu z Q1 2020 r. W Q2 sprzedaż nadal rosła w dwucyfrowym tempie - plus 38,2 proc. rok do roku. Szwedzi zakończyli całoroczną sprzedaż za rok 2021 na plusie, odnotowując wzrost o 3,2 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (301 008 egz.).
Czytaj więcej
Renault, Peugeot i Jeep planują podczas salonu samochodowego w Paryżu (17 - 23 października 2022 r.) debiuty ważnych modeli. Natomiast chińskie marki Great Wall i BYD rozpoczynają w stolicy Francji swoją europejską kampanię.
Rok 2022 rozpoczął się znacznie gorzej, ze spadkiem w Q1 o 23,3 proc. (69 678 sprzedanych aut). W II kwartale spadek wyniósł już znacznie mniej, bo 9,6 proc. rok do roku. Numerem jeden jest Toyota Rav4, która zaliczyła awans aż o 11 miejsc. Za nią plasują się dwa Volkswageny: ID.4 i T-Roc, który ma gigantyczny skok sprzedaży (+123,9 proc.).
Toyota RAV4