– Ford wkracza w erę cyfrową i ułatwia prowadzenie floty – mówi Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. To połączenie oprogramowania, systemów ładowania, obsługi serwisowej i finansowania dla właścicieli pojazdów użytkowych. A na te auta bardzo stawia Ford. Klienci mają otrzymać wraz z zakupem auta użytkowego kompleksową platformę do obsługi swoich flot. Nowy system nie tylko ma wspomagać, ale może być jednym z czynników wpływających na decyzję o zakupie dostawczych modeli Forda. Bo, jakby nie było, to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w sektorze pojazdów użytkowych. Ta cyfrowa platforma przystosowana jest dla modeli z wszystkimi rodzajami napędu, a nawet samochodów innych producentów.

mat. prasowe

Oprogramowanie Ford Pro to nic innego jak połączony ekosystem cyfrowych rozwiązań, który wykorzystuje bieżące dane do integrowania pojazdów, telematyki, procesu ładowania w przypadku modeli elektrycznych i serwisowania. Innymi słowy, na dedykowanej platformie śledzimy wszystko, co dzieje się z każdym autem we flocie. Niby nic nowego, ale do tej pory firmy musiały we własnym zakresie inwestować w podobne systemy, a i te na pewno nie są tak rozbudowane. Ford wpadł na pomysł, żeby zaoferować już gotową usługę.

Czytaj więcej

Ford E-Transit Custom: Elektryczny transporter z przodem w stylu e-Mustanga

Floty przechodzące na w pełni elektryczne pojazdy użytkowe będą mogły skorzystać z dostosowanych do ich potrzeb funkcji systemu Ford Pro E-Telematics – bezpłatnego przez rok dla właścicieli modelu E-Transit. System wykorzystuje dane spływające na żywo do zwiększenia efektywności pracy floty, a także oferuje funkcje umożliwiające skuteczne i intuicyjne korzystanie z systemu Ford Pro Charging. Obejmują one informacje o stanie naładowania, specyficznym dla samochodu statusie ładowania i zasięgu, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu. System pozwala również na zaprogramowanie wstępnych ustawień chłodzenia lub ogrzania kabiny i akumulatorów podczas ładowania pojazdów przed zmianą, co oszczędza czas i wydłuża zasięg akumulatora.

Pierwsze efekty używania Ford Pro widać w USA, gdzie system został wprowadzony na początku tego roku. Wykazano, że bardziej zsynchronizowane zarządzanie flotą może obniżyć całkowity koszt od 10 do 20 proc. Przy dzisiejszej eksplozji cen oszczędności w firmie na pewno się przydadzą.  Poza tym to również dobry biznes dla Forda. Do 2025 roku nowy dział ma osiągnąć przychody na poziomie 45 mld USD (ponad 200 mld zł). 

mat. prasowe

Czytaj więcej

Testy autonomicznych samochodów. 80 000 kilometrów bez incydentów