Nowy koncept sprzedaży samochodów używanych. Tylko auta ze sprawdzoną historią

Stan techniczny potwierdzony certyfikatem, darmowa gwarancja na 2 lata, prawo zwrotu i szybkie finansowanie - to rzeczy, których brakuje na rynku aut używanych. To może ulec zmianie, bo z końcem miesiąca rusza nowy koncept sprzedaży i odkupu aut używanych, stworzony przez Inchcape Polska.

Publikacja: 27.06.2022 16:01

Nowy koncept sprzedaży samochodów używanych. Tylko auta ze sprawdzoną historią

Foto: Adobe Stock

Bravoauto to nowy brand na polskim rynku stworzony przez Inchcape Polska, który na polskim rynku działa od 18 lat i znany do tej pory był jako autoryzowany dealer marek BMW, BMW Motorrad i Mini. Firma widzi jednak większy potencjał w rynku. Dlatego nowa sieć sprzedaży samochodów używanych wszystkich marek ma stanowić odpowiedź na zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej oraz rosnący potencjał rynku wtórnego w Polsce. – Analizy branżowe wyraźnie wskazują, że w najbliższych latach w Polsce rynek samochodów używanych jeszcze mocniej zyska na wartości. Jesteśmy silną, międzynarodową organizacją i w zmianach rynkowych szukamy potencjału do rozwoju kolejnych obszarów firmy. Tak jest z naszym nowym brandem – Bravoauto – mówi Witold Wcisło, Prezes Zarządu Inchcape Polska.

Pod szyldem Bravoauto dealer zaoferuje samochody wszystkich dostępnych marek, a głównym kryterium doboru aut do portfolio będzie jakość. W ofercie znajdą się pojazdy z historią do 5-7 lat, każdy z nich otrzyma certyfikat potwierdzający stan techniczny. Klienci zyskają również 24-miesięczną gwarancję na pojazdy, a także możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni, co jest nowością na rynku. – Z rynkiem sprzedaży samochodów używanych związanych jest wiele mitów, a Klienci mają małe zaufanie do sprzedawców. Wprowadzając nową markę oraz nowy standard sprzedaży pojazdów z rynku wtórnego, chcemy to zmienić – podkreśla Witold Wcisło.

Czytaj więcej

6 tys. mniej aut w wieku poniżej 4 lat. Ceny wzrosły o ponad 32 proc.

To, co autoryzowani dealerzy mogą zaoferować rynkowi, to między innymi doświadczenie profesjonalnych doradców czy zaplecze serwisowe. Ale przede wszystkim pewność, że można kupić samochód w sposób bezpieczny, ze szczegółowo sprawdzoną historią pod względem technicznym, z gwarancją i możliwością zwrotu pojazdu. Klienci mogą ponadto wybierać spośród wielu form finansowania, w tym z opcji pozostawienia samochodu w rozliczeniu. Na stałe w ofercie Bravoauto dostępnych będzie ok. 500 sprawdzonych, gotowych do odbioru w jeden dzień pojazdów. Jednym ze sposobów na ich pozyskanie ma być odkup samochodów z rynku. W ubiegłym roku dealer w swoich trzech lokalizacjach sprzedał niemal 1800 samochodów. W tym roku, poszerzając sieć sprzedaży i otwierając się na sprzedaż pojazdów kolejnych marek, planuje wzrost w tym sektorze o ok. 100 procent.

Do 2027 roku Inchcape Polska chce dostarczać na rynek już 12 tys. aut i zbudować pozycję lidera sprzedaży samochodów używanych w segmencie dealerskim w Polsce. Pierwszy obiekt Bravoauto powstał w Poznaniu, gdzie Inchcape obecny jest już od 5 lat. Docelowo Bravoauto swoim zasięgiem obejmie wszystkie rynki lokalne, gdzie działa firma, a plany dotyczące kolejnych lokalizacji są rozwijane. – Wraz z ekspansją planujemy kolejne lokalizacje, także poza obecnie kluczowe dla nas rynki. O tym, gdzie będą powstawać, zadecyduje zapotrzebowanie. Nowe inwestycje to nie tylko lokalizacje, ale także nowi pracownicy. W związku z rozwojem Bravoauto planujemy zwiększać również zatrudnienie. Już w ciągu ostatniego roku podwoiliśmy nasz zespół odpowiedzialny za pojazdy używane – mówi Łukasz Mieloch, Dyrektor Samochodów Używanych, Inchcape Polska.

Czytaj więcej

Co piąty samochód używany w Polsce kupują firmy i przedsiębiorcy

Bravoauto to nowy brand na polskim rynku stworzony przez Inchcape Polska, który na polskim rynku działa od 18 lat i znany do tej pory był jako autoryzowany dealer marek BMW, BMW Motorrad i Mini. Firma widzi jednak większy potencjał w rynku. Dlatego nowa sieć sprzedaży samochodów używanych wszystkich marek ma stanowić odpowiedź na zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej oraz rosnący potencjał rynku wtórnego w Polsce. – Analizy branżowe wyraźnie wskazują, że w najbliższych latach w Polsce rynek samochodów używanych jeszcze mocniej zyska na wartości. Jesteśmy silną, międzynarodową organizacją i w zmianach rynkowych szukamy potencjału do rozwoju kolejnych obszarów firmy. Tak jest z naszym nowym brandem – Bravoauto – mówi Witold Wcisło, Prezes Zarządu Inchcape Polska.

Dealerzy
Mercedes udoskonala swój sklep internetowy. Nowe auto przy pomocy kilku kliknięć
Dealerzy
Polski dealer z Kalisza jako pierwszy na świecie otrzymał ten certyfikat
Dealerzy
Salony samochodowe znów na minusie. Coraz mniej klientów odwiedza dealerów
Dealerzy
Największy salon BMW w Europie powstał w Katowicach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dealerzy
Lancia wraca. Będzie 40 nowych salonów, póki co ani jednego w Polsce