Polscy przedsiębiorcy oraz firmy kupują przede wszystkim hatchbacki – 58 proc., 22 proc. SUV-y i 20 proc. kombi. W porównaniu ze słowackimi i czeskimi sąsiadami 78 proc. z nich preferuje silniki benzynowe. Z kolei, 66 proc. przedsiębiorców w Czechach kupuje samochody z silnikiem diesla, a na Słowacji nawet 71 proc. Zainteresowanie napędami alternatywnymi na rynku aut używanych jest znikome.
- Auto używane to dobra alternatywa dla braku nowych samochodów na rynku, która w dodatku pozwala znacznie zaoszczędzić. W Polsce 55 proc. przedsiębiorców i firm kupuje młode auta używane w wieku do pięciu lat, często jeszcze z gwarancją producenta, w cenie nawet o 40 proc. niższej niż auta nowe, które obecnie trudno kupić” – powiedziała Karolína Topolova, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.
Czytaj więcej
10 złotych za litr paliwa? Patrząc na rosnące ceny w hurcie taki scenariusz jest prawdopodobny. Jednak akcja dodatkowych okienek na pylonach Orlenu nie ma wg. koncernu paliwowego nic wspólnego z przygotowaniem się na wyższe ceny.
W tym roku najlepiej sprzedającym się modelem wśród firm i przedsiębiorców jest Opel Astra, który stanowi 5 proc. sprzedaży. Z kolei najlepiej sprzedającym się modelem w 2021 roku była Skoda Fabia z wynikiem 14,5 proc., która np. odnotowała znaczny wzrost w porównaniu do 2016 roku (8,1 proc.) i jest obecnie najbardziej poszukiwanym typem samochodu w tym segmencie. Drugim najlepiej sprzedającym się autem jest Hyundai i30, a trzecim Dacia Duster. Jedna czwarta firm i przedsiębiorców preferuje automatyczną skrzynię biegów.
Najlepiej sprzedające się modele aut używanych wśród przedsiębiorców i firm w sieci autocentrów AAA AUTO w Polsce w 2022 roku: