Co piąty samochód używany w Polsce kupują firmy i przedsiębiorcy

Z danych AAA Auto wynika, że klienci korporacyjni i biznesowi, stanowią 20 proc. klientów, którzy kupują głównie młode auta używane. Przedsiębiorcy i firmy stanowią w tym roku 18,4 proc. wszystkich klientów w porównaniu do 14,1 proc. w roku poprzednim.

Publikacja: 06.06.2022 07:11

Co piąty samochód używany w Polsce kupują firmy i przedsiębiorcy

Foto: mat. prasowe

Polscy przedsiębiorcy oraz firmy kupują przede wszystkim hatchbacki – 58 proc., 22 proc. SUV-y i 20 proc. kombi. W porównaniu ze słowackimi i czeskimi sąsiadami 78 proc. z nich preferuje silniki benzynowe. Z kolei, 66 proc. przedsiębiorców w Czechach kupuje samochody z silnikiem diesla, a na Słowacji nawet 71 proc. Zainteresowanie napędami alternatywnymi na rynku aut używanych jest znikome.

- Auto używane to dobra alternatywa dla braku nowych samochodów na rynku, która w dodatku pozwala znacznie zaoszczędzić. W Polsce 55 proc. przedsiębiorców i firm kupuje młode auta używane w wieku do pięciu lat, często jeszcze z gwarancją producenta, w cenie nawet o 40 proc. niższej niż auta nowe, które obecnie trudno kupić” – powiedziała Karolína Topolova, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

Czytaj więcej

Litr paliwa po 10 zł. Już niedługo może to być realny scenariusz

W tym roku najlepiej sprzedającym się modelem wśród firm i przedsiębiorców jest Opel Astra, który stanowi 5 proc. sprzedaży. Z kolei najlepiej sprzedającym się modelem w 2021 roku była Skoda Fabia z wynikiem 14,5 proc., która np. odnotowała znaczny wzrost w porównaniu do 2016 roku (8,1 proc.) i jest obecnie najbardziej poszukiwanym typem samochodu w tym segmencie. Drugim najlepiej sprzedającym się autem jest Hyundai i30, a trzecim Dacia Duster. Jedna czwarta firm i przedsiębiorców preferuje automatyczną skrzynię biegów.

Najlepiej sprzedające się modele aut używanych wśród przedsiębiorców i firm w sieci autocentrów AAA AUTO w Polsce w 2022 roku:

1. Opel Astra
2. Skoda Octavia
3. Ford Focus
4. Volkswagen Passat
5. Opel Insignia

Po marcowym wzroście ofert samochodów na wtórnym rynku, w kwietniu Polacy ruszyli na zakupy aut używanych. Według miesięcznego raportu AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w kwietniu 2022 roku w Polsce pojawiło się 205.811 aut z drugiej ręki. Oznacza to duży spadek samochodów na rynku o 26.013 aut w stosunku do marca 2022 roku. Jednocześnie wzrosła mediana ceny aut używanych o 500 złotych względem poprzedniego miesiąca, do 24.000 złotych. 

Czytaj więcej

Średnia cena nowego auta przekroczyła barierę 150 tysięcy zł

Polscy przedsiębiorcy oraz firmy kupują przede wszystkim hatchbacki – 58 proc., 22 proc. SUV-y i 20 proc. kombi. W porównaniu ze słowackimi i czeskimi sąsiadami 78 proc. z nich preferuje silniki benzynowe. Z kolei, 66 proc. przedsiębiorców w Czechach kupuje samochody z silnikiem diesla, a na Słowacji nawet 71 proc. Zainteresowanie napędami alternatywnymi na rynku aut używanych jest znikome.

- Auto używane to dobra alternatywa dla braku nowych samochodów na rynku, która w dodatku pozwala znacznie zaoszczędzić. W Polsce 55 proc. przedsiębiorców i firm kupuje młode auta używane w wieku do pięciu lat, często jeszcze z gwarancją producenta, w cenie nawet o 40 proc. niższej niż auta nowe, które obecnie trudno kupić” – powiedziała Karolína Topolova, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem