To już czwarta generacja Skody Superb, która po raz pierwszy pojawiła się na rynku w 2021 roku. Samochód w nowej odsłonie zaskakuje nie tylko designem, bogatym wyposażeniem i nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa, ale także nadwoziem. W czasach wszechobecnych SUV-ów i crossoverów, Skoda zdecydowała się wrócić do liftbacka, a to oznacza, że oprócz funkcjonalnej i rodzinnej odmiany kombi, Skoda chce być reprezentacyjną limuzyną.

Nadwozie jest dłuższe i wyższe, a jednocześnie jeszcze bardziej aerodynamiczne. W porównaniu do poprzedniczki, nowa Skoda Superb w wersji liftback wydłużyła się o 43 mm - do 4912 mm oraz urosła o 12 mm - do 1481 mm. Dzięki temu przestrzeń szczególnie z przodu zwiększyła się aż o jedenaście milimetrów, a pasażerowie mają nad głowami o sześć milimetrów więcej miejsca. Odmiana Combi także urosła odpowiednio o 4 i 5 mm.

Choć wydaje się to niemożliwe, bo Skoda Superb zawsze brylowała w kategorii pojemność bagażnika, przestrzeń ta jeszcze urosła. W wersji liftback o 20 lirów (645 l.), a w wersji kombi, o 30 litrów (690 l.). Nie zmienił się jedynie rozstaw osi. To nadal imponujące 2841 mm.

Forma i funkcja

Nowy design obejmuje przeprojektowany ośmiokątny grill, zderzaki, lusterka oraz zmodernizowane klamki drzwi. To nie tylko kwestia wyglądu, ale przede wszystkim aerodynamiki. Drobne zmiany zaowocowały lepszym współczynnikiem oporu powietrza o 10 i 15 proc. w zależności od rodzaju nadwozia, co przekłada się na jeszcze niższe spalanie. Całość dopełniają nowe reflektory Matrix LED drugiej generacji.

Mat. Skoda

Przeprojektowane nadwozie kryje kompletnie nowe wnętrze. Przypomina ono teraz bardziej to, z elektrycznego Enyaqa. Deska rozdzielcza łagodna linią przebiega przez całą szerokość nadwozia. Na szczycie deski rozdzielczej znajduje się 13-calowy wyświetlacz dotykowy, a poniżej po raz pierwszy zastosowane w Skodzie, rozwiązanie o nazwie Smart Dials. 

Są to trzy duże obrotowe przyciski, każdy z cyfrowym wyświetlaczem wewnątrz. Inteligentne pokrętła zapewniają szybki i łatwy dostęp do wielu funkcji pojazdu. W zależności od wybranej funkcji sterują albo temperaturą albo siła lub kierunkiem nawiewu albo włączają ogrzewanie foteli.

Zmiany zaszły także w tradycyjnych poziomach wyposażenia. Active, Ambition i Style zastąpi aż siedem różnych opcji wystroju Selection, a dodatkowo do dyspozycji będą wersje Sportline oraz ekskluzywna Laurin & Klement, które otrzymają jeszcze bogatsze wyposażenie. Każdy z nich to unikalny wystrój wnętrza, łączący współczesny design ze zrównoważonymi materiałami. Przykład? Wszystkie tkaniny na siedzeniach i tapicerce drzwi są wykonane w 100 proc. z poliestru pochodzącego z recyklingu.

Po raz pierwszy

Po raz pierwszy w Superbie, pojawi się także HUD, czyli wyświetlacz przezierny. Za sprawą wyraźnej grafiki rzucanej na przednią szybę kierowca nie musi odrywać oczu od drogi kontrolując najważniejsze parametry jazdy.

Z konsoli środkowej zniknęła także dźwignia zmiany biegów. A to znaczy, że Superb dostępny jest wyłącznie z automatyczną skrzynia dwusprzęgłową. A co z silnikami? Czwarta generacja Skody Superb nie mogła obyć się bez nowego napędu. Oprócz dwulitrowego silnika TSI o mocy 204 lub 264 KM oraz silniki TDI o mocy 150 lub 193 KM w gamie pojawiła się po raz pierwszy w historii Superba miękka hybryda.

Miękka Hybryda lub PHEV

To połączenie czterocylindrowego silnika 1.5 l. TSI o mocy 150 KM z 48-woltowym rozrusznikiem z napędem pasowym i 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Takie rozwiązanie umożliwia odzysk energii podczas hamowania. Jest ona magazynowana w akumulatorze a później wykorzystywana do wsparcia silnika spalinowego za pomocą elektrycznego doładowania lub umożliwia „żeglowanie” pojazdu z całkowicie wyłączonym silnikiem i to przy wyższych prędkościach autostradowych.

Mat. Skoda

Uzupełnieniem gamy napędowej jest hybryda typu plug-in, czyli połączenie silnika spalinowego 1.5 TSI o mocy 204 KM z silnikiem elektrycznym oraz baterią i możliwością ładowania z gniazda. Układ pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 100 kilometrów w cyklu WLTP i dostępny jest wyłącznie w wersji Combi.

Najwyższy poziom luksusu

Skoro mówimy o flagowej limuzynie to Skoda Superb w wersji L&K to nie tylko przestronne wnętrze i wydajne napędy. To także unikalne funkcje i ekskluzywne detale. Co wyróżnia wersję Laurin&Klement od pozostałych?

Przede wszystkim najwyższej klasy linia wyposażenia, pełna komfortu i luksusowych funkcji, która przyciąga wzrok zewnętrznymi detalami w kolorze Uniqe Dark Chrome oraz wnętrzem L&K Suite Design Selection. W standardzie znajdują się tu reflektory LED Matrix, system DCC Plus, progresywny układ kierowniczy, fotele Ergo z ogrzewaniem, wentylacją i funkcją masażu oraz dziesięć poduszek powietrznych. Doskonałą akustykę zapewnia system dźwiękowy Canton z 14 głośnikami. A wszystko w oprawie materiałów z najwyższej półki, czyli perforowanej czarnej lub opcjonalnej koniakowej skóry ekologicznej.

Materiał Promocyjny