Polacy wybierają europejskie marki aut używanych. Tylko jedna pochodzi z Azji

Polacy darzą sympatią niemal wyłącznie marki europejskie. Wśród 10 najczęściej sprzedawanych marek aut używanych w 2021 roku, w pierwszej trójce znalazły się VW, Opel i Ford. W rankingu uplasowała się tylko jedna marka azjatycka – Toyota.

Publikacja: 02.03.2022 12:51

Polacy wybierają europejskie marki aut używanych. Tylko jedna pochodzi z Azji

Foto: AdobeStock

Preferencje klientów samochodów używanych odbiegają od decyzji zakupowych osób wybierających auta nowe. Jak podaje Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK), wśród najczęściej kupowanych nowych samochodów w 2021 roku, pierwsze miejsce zajęła marka Toyota, a kolejne Skoda i Volkswagen. Oprócz Toyoty, w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie marki azjatyckie – Kia i Hyundai.

- Kierowcy decydując się na zakup auta używanego wciąż kierują się przede wszystkim kryterium ceny, ale także silnym przekonaniem, że samochody producentów europejskich są bardziej trwałe i lepiej zmontowane. To dość powszechna opinia, ale niesprawiedliwa, ponieważ z naszego doświadczenia wynika, że samochody z Azji są równie dobre jak auta z Europy, a w przypadku wielu modeli nawet dużo lepsze. Potwierdzają to badania, które przeprowadza co roku firma J.D. Power w Stanach Zjednoczonych, na próbie 30 tysięcy aut. W ubiegłym roku pierwszą trójkę otwierały marki Lexus, Porsche i KIA, a listę zamykały Jaguar, Alfa Romeo oraz Land Rover – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Czytaj więcej

Międzynarodowe jury wybrało samochód roku 2022. Bez głosów dziennikarzy z Rosji

TOP 10 najczęściej sprzedawanych marek aut na rynku wtórnym w 2021 roku, wraz z medianą ceny i roku produkcji:

mat. prasowe

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w styczniu 2022 roku w Polsce pojawiło się 194.848 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza wzrost w stosunku do grudnia 2021 roku o 12.661 aut. Natomiast mediana ceny aut używanych wyniosła 22.500 zł, a więc spadła o 1.400 zł w stosunku do grudnia 2021 roku. Jest to pierwszy spadek mediany ceny od pięciu miesięcy, czyli od sierpnia 2021 roku, gdy mediana ceny wynosiła 20.000 zł.

Czytaj więcej

Po 35 sekundach wszystkie Toyoty były sprzedane

Preferencje klientów samochodów używanych odbiegają od decyzji zakupowych osób wybierających auta nowe. Jak podaje Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK), wśród najczęściej kupowanych nowych samochodów w 2021 roku, pierwsze miejsce zajęła marka Toyota, a kolejne Skoda i Volkswagen. Oprócz Toyoty, w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie marki azjatyckie – Kia i Hyundai.

- Kierowcy decydując się na zakup auta używanego wciąż kierują się przede wszystkim kryterium ceny, ale także silnym przekonaniem, że samochody producentów europejskich są bardziej trwałe i lepiej zmontowane. To dość powszechna opinia, ale niesprawiedliwa, ponieważ z naszego doświadczenia wynika, że samochody z Azji są równie dobre jak auta z Europy, a w przypadku wielu modeli nawet dużo lepsze. Potwierdzają to badania, które przeprowadza co roku firma J.D. Power w Stanach Zjednoczonych, na próbie 30 tysięcy aut. W ubiegłym roku pierwszą trójkę otwierały marki Lexus, Porsche i KIA, a listę zamykały Jaguar, Alfa Romeo oraz Land Rover – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Czym jeździć
Najszybciej i najdłużej sprzedające się używane samochody
Czym jeździć
Drożeją auta spalinowe, elektryki z obniżkami cen. Volvo i Mercedes ze wzrostami
Czym jeździć
Toyota uciekła konkurentom, ceny wyhamowały, Polacy polubili używane auta z USA
Materiał Promocyjny
Toyota Camry - hybrydowa limuzyna to najlepsza wizytówka Twojej firmy
Czym jeździć
Wiemy, jakie auta lubią i najczęściej kupują kobiety
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy