Preferencje klientów samochodów używanych odbiegają od decyzji zakupowych osób wybierających auta nowe. Jak podaje Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK), wśród najczęściej kupowanych nowych samochodów w 2021 roku, pierwsze miejsce zajęła marka Toyota, a kolejne Skoda i Volkswagen. Oprócz Toyoty, w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie marki azjatyckie – Kia i Hyundai.
- Kierowcy decydując się na zakup auta używanego wciąż kierują się przede wszystkim kryterium ceny, ale także silnym przekonaniem, że samochody producentów europejskich są bardziej trwałe i lepiej zmontowane. To dość powszechna opinia, ale niesprawiedliwa, ponieważ z naszego doświadczenia wynika, że samochody z Azji są równie dobre jak auta z Europy, a w przypadku wielu modeli nawet dużo lepsze. Potwierdzają to badania, które przeprowadza co roku firma J.D. Power w Stanach Zjednoczonych, na próbie 30 tysięcy aut. W ubiegłym roku pierwszą trójkę otwierały marki Lexus, Porsche i KIA, a listę zamykały Jaguar, Alfa Romeo oraz Land Rover – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Czytaj więcej
COTY 2022, czyli Car of the Year 2022 zostało rozstrzygnięte. Międzynarodowe jury z wykluczeniem dwóch dziennikarzy z Rosji zdecydowało o tym kto zdobył tytuł Samochodu Roku 2022.
TOP 10 najczęściej sprzedawanych marek aut na rynku wtórnym w 2021 roku, wraz z medianą ceny i roku produkcji: