Japoński lider w segmencie samochodów małolitrażowych i producent jednośladów wypracował w ostatnim roku finansowym (do 31 marca) najniższy zysk operacyjny od 4 lat, ale był on lepszy od spodziewanego.

We wrześniu Suzuki Motor odnotowało najniższy roczny zysk operacyjny od czterech lat (-33,7 proc. do 215,1 mld jenów – 1,99 mld dolarów). Jak u wszystkich producentów również wynik Suzuki spowodowany jest pandemią koronawirusa, który uderzył w zmniejszenie popytu. Mimo to japońska marka wyszła z kryzysu obronną ręką. Zysk operacyjny był większy niż zakładali analitycy firmy Refinitiv, która jest globalnym dostawcą danych i infrastruktury rynku finansowego. Suzuki pozwoliło sobie nawet na podniesienie dywidendy (z 37 jenów na 48 jenów -1,81 zł), co spowodowało wzrost akcji marki o 9 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy napęd hybrydowy w Suzuki Vitara

Suzuki Swift.

W minionym roku Suzuki sprzedało 2,85 mln samochodów na całym świecie, 14 proc. mniej niż przed rokiem. Największym rynkiem są Indie, Suzuki jest czwartym producentem samochodów w Japonii, a marka w tym roku obchodzi swoje 100 lecie. Suzuki odmówiło podania prognozy zysków na bieżący rok powołując się na niepewność długoterminowego wpływu koronawirusa na działalność i sprzedaż.

Suzuki Ignis.

CZYTAJ TAKŻE: Wartość rezydualna SUV-ów. Suzuki i Toyota zostawili konkurencję w tyle

Suzuki obiecało przedstawić prognozę, kiedy tylko będzie możliwe racjonalne wyliczenie wpływu koronawirusa. W tym tygodniu Suzuki wznowiła w znacznym stopniu produkcję samochodów i motocykli w Japonii.

CZYTAJ TAKŻE

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opóźniona budowa trasy S5 pod Poznaniem

GDDKiA: Bat na Włochów i Hiszpanów

Kolejne włoskie firmy schodzą z budowy dróg. Wydłuży się przez to m.in. dokończenie ekspresówki ...

Chińczycy nie chcą komunikacji miejskiej. Wolą własny samochód

Pandemia koronawirusa dosłownie zatrzymała sprzedaż samochodów. Jeszcze w lutym informowaliśmy o 96 procentowym spadku ...

Jedno z dwóch BMW i3 zakupionych przez Kancelarię Prezydenta RP

Ministerstwa nie wspierają rządowego planu elektryfikacji flot

Brak aut elektrycznych we flotach administracji centralnej oraz planów inwestycji w takie pojazdy źle ...

Nowe rządy w Autosanie

Marek Opowicz nie jest już prezesem Autosanu. Na czele firmy wchodzącej obecnie w skład ...

Bat na dziury

Dziurawe drogi to zmora nie tylko polskich kierowców. Ma sobie z nimi poradzić innowacyjny ...

W dekadę Tesla dała zarobić ponad 4000 proc.

Mija dziesięć lat od debiutu producenta samochodów elektrycznych na Nasdaqu. W tym czasie stopa ...