Wartość rezydualna SUV-ów. Suzuki i Toyota zostawili konkurencję w tyle

Suzuki Jimny ma najlepszą wartość rezydualną wśród pojazdów typu B-SUV – tak wynika z najnowszej analizy przygotowanej przez Info-ekspert. Z kolei wśród segmentu C-SUV liderem jest Toyota RAV4.

Publikacja: 17.04.2020 12:09

Wartość rezydualna SUV-ów. Suzuki i Toyota zostawili konkurencję w tyle

Foto: moto.rp.pl

Wartość rezydualna jest jednym z ważniejszych parametrów w przypadku pojazdów. To na jej podstawie szacowana jest wartość auta po paru latach użytkowania. Tym samym, jeżeli np. za nowe auto zapłacimy 100 tys. zł, a jego wartość rezydualna po 5 latach będzie wynosić 50 proc. to po tym okresie będzie on wart 50 tys. zł. Tym samym czasami opłaca się wybrać mniejszy pojazd, ale lepiej wyposażony niż większy, ale o mniejszej wartości rezydualnej. Warto więc wziąć to pod uwagę ten parametr, zwłaszcza jeżeli za parę lat ktoś chce wymienić auto na nowe. Wartość rezydualna jest też istotnym parametrem przy leasingu czy wynajmie. To od niej często zależy wysokość miesięcznej raty. Im wartość rezydualna jest większa tym mniejsze zobowiązanie trzeba regulować.

""

Suzuki Jimny.

moto.rp.pl

Odświeżony ranking SUV-ów
Wszystkie statystyki wskazują jasny trend. SUV-y zdominowały światowe rynki pojazdów. Z tego względu Info-ekspert postanowił jeszcze raz przyjrzeć się sytuacji wartości rezydualnych obecnie oferowanych pojazdów tego typu. Okazuje się, że w segmencie B-SUV najlepszą wartość rezydualną ma Suzuki Jimny. Bazowa cena tego auta to 77 900 zł, a po wyliczeniach dla 60 miesięcy użytkowania i przebiegu 75 tys. km wynika, że wartość rezydualna wynosi 56,4 proc. Tym samym po tym okresie auto będzie warte 43 935,60 zł.

""

moto.rp.pl

Tuż za Suzuki uplasował się Nissan Juke, który dla tych samych parametrów uzyskał wartość rezydualną na poziomie 54,3 proc. (cena bazowa to 67 900 zł), a trzecia w tym zestawieniu była Skoda Kamiq z wynikiem 53,8 proc. (cena bazowa: 67 200 zł). Co ciekawe w Top 10 znalazły się aż dwa modele Suzuki. Poza Jimny wysoką wartość rezydualną utrzymuje również model Vitara (51,4 proc.).

Najlepsza wartość rezydualna SUV-ów segmentu B:
1. Suzuki Jimny (77 900 zł) 56,4 proc.
2. Nissan Juke (67 900 zł) 54,3 proc.
3. Skoda Kamiq (67 200 zł) 53,8 proc.
4. VW T-Cross (71 200 zł) 53,8 proc.
5. Jeep Renegate (75 000 zł) 52,0 proc.
6. Suzuki Vitara (64 900 zł) 51,4 proc.
7. Mazda CX-3 (70 900 zł) 51,3 proc.
8. Fiat 500X (69 900 zł) 51,1 proc.
9. Renault Captur (70 900 zł) 50,5 proc.
10.Peugeot 2008 (79 900 zł) 50,1 proc.
11.Opel Corssland X (58 400 zł) 49,9 proc.
12.Ford Puma (69 900 zł) 49,8 proc.
13.Seat Arona (67 700 zł) 49,2 proc.
14.Hyundai Kona (73 200 zł) 48,0 proc.
15.KIA Stonic (64 000 zł) 47,9 proc.
16.Citroen C3 Aircross (63 600 zł) 47,7 proc.
17.Citroen C4 Cactus (64 700 zł) 46,7 proc.
18.Ford EcoSport (63 200 zł) 46,3 proc.
19.SsangYong Tivoli (60 000 zł) 43,1 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy napęd hybrydowy w Suzuki Vitara

""

Suzuki jako jedyna marka znalazła się w Top 10 z dwoma modelami.

moto.rp.pl

Z kolei w segmencie C-SUV liderem jest Toyota RAV4. Według wyliczeń Info-ekspert, dla tych samych parametrów (60 miesięcy użytkowania; 75 tys. km) wartość rezydualna wyniosła 57,1 proc. przy cenie bazowej 114 900 zł. Drugim autem w tym rankingu okazał się Hyundai Tucson z wynikiem 56,7 proc. (cena bazowa: 87 800 zł), a trzecim Volkswagen Tiguan (92 600 zł) z wartością rezydualną na poziomie 56,3 proc. Z kolei na czwartej pozycji ulokowała się Dacia Duster. Jej wartość rezydualna wyniosła 56,1 proc. dla ceny podstawowej 41 900 zł. Pozostałe pojazdy wypadły następująco:

""

Toyota RAV4.

moto.rp.pl

Najlepsza wartość rezydualna SUV-ów segmentu C:
1. Toyota RAV4
(114 900 zł) 57,1 proc.
2. Hyundai Tucson (87 800 zł) 56,7 proc.
3. Volkswagen Tiguan (92 600 zł) 56,3 proc.
4. KIA Sportage (80 000 zł) 56,0 proc.
5. Mistubishi ASX (77 500 zł) 55,8 proc.
6. Nissan Qashqai (85 600 zł) 55,4 proc.
7. Renault Kadjar (84 400 zł) 54,9 proc.
8. Skoda Karoq (91 800 zł) 54,8 proc.
9. Mazda CX-30 (102 000 zł) 54,5 proc.
10.Suzuki SX4 S-Cross (81 900 zł) 53,9 proc.
11.Honda CR-V (118 000 zł) 53,2 proc.
12.Ford Kuga (105 000 zł) 50,3 proc.
13.Seat Ateca (84 800 zł) 48,6 proc.
14.Citroen C5 Aircorss (90 900 zł) 48,0 proc.
15.Opel Grandland X (99 900 zł) 47,1 proc.
16.Peugeot 3008 (105 000 zł) 47,0 proc.
17.SsangYong Korando (80 000 zł) 45,6 proc.

Wartość rezydualna jest jednym z ważniejszych parametrów w przypadku pojazdów. To na jej podstawie szacowana jest wartość auta po paru latach użytkowania. Tym samym, jeżeli np. za nowe auto zapłacimy 100 tys. zł, a jego wartość rezydualna po 5 latach będzie wynosić 50 proc. to po tym okresie będzie on wart 50 tys. zł. Tym samym czasami opłaca się wybrać mniejszy pojazd, ale lepiej wyposażony niż większy, ale o mniejszej wartości rezydualnej. Warto więc wziąć to pod uwagę ten parametr, zwłaszcza jeżeli za parę lat ktoś chce wymienić auto na nowe. Wartość rezydualna jest też istotnym parametrem przy leasingu czy wynajmie. To od niej często zależy wysokość miesięcznej raty. Im wartość rezydualna jest większa tym mniejsze zobowiązanie trzeba regulować.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności