Nowy napęd hybrydowy w Suzuki Vitara

Suzuki wprowadza do polskich salonów hybrydową wersję Vitary wyposażoną w nowy silnik 1.4 Boosterjet współpracujący z układem mild hybrid 48V.

Publikacja: 03.04.2020 13:19

Nowy napęd hybrydowy w Suzuki Vitara

Foto: moto.rp.pl

Nowy silnik 1.4 Boosterjet współpracuje z układem mild hybrid 48V SHVS, którgo główną zaletą ma być zmniejszenie zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych osiągów. Suzuki Vitara Hybrid w porównaniu z modelem wyposażonym w poprzedni silnik powinna według danych producenta zapewnić o 19-20 procent niższe zużycie paliwa.

""

Suzuki Vitara Hybrid.

Foto: moto.rp.pl

Nowy silnik K14D z układem mild hybrid 48V SHVS, zastępuje dotychczasowy silnik oznaczony skróteem K14C. Nowa, turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbodoładowanie podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulacji ciśnienia, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Otwiera się natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), nowy silnik K14D zapewnia dynamiczną i oszczędna jazdę.

""

Foto: moto.rp.pl

Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki jakich nie znacie

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Przy okazji wprowadzenia nowej jednostki napędowej Vitara Hybrid otrzymała nowe reflektory LED, które są dostępne już w podstawowej wersji wyposażenia Comfort Plus. Suzuki Vitara Hybrid jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Comfort Plus, Premium, Elegance, Elegance Sun. Już podstawowa wersja Comfort Plus oferuje takie udogodnienia, jak:
– Układ mild hybrid 48V SHVS
– Reflektory LED (dla świateł mijania i świateł drogowych)
– System Dual Sensor Brake Support
– Klimatyzacja automatyczna
– Funkcja automatycznego włączania świateł i wycieraczek
– Przednie lampy przeciwmgłowe
– Relingi dachowe

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Suzuki Ignis: Najtańsze 4×4 na polskim rynku

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Suzuki Vitara z miękką hybrydą.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nowy silnik 1.4 Boosterjet współpracuje z układem mild hybrid 48V SHVS, którgo główną zaletą ma być zmniejszenie zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych osiągów. Suzuki Vitara Hybrid w porównaniu z modelem wyposażonym w poprzedni silnik powinna według danych producenta zapewnić o 19-20 procent niższe zużycie paliwa.

Nowy silnik K14D z układem mild hybrid 48V SHVS, zastępuje dotychczasowy silnik oznaczony skróteem K14C. Nowa, turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbodoładowanie podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulacji ciśnienia, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Otwiera się natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), nowy silnik K14D zapewnia dynamiczną i oszczędna jazdę.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy