Suzuki jakich nie znacie

Suzuki to globalny producent motocykli , samochodów, pojazdów ATV i silników pozaburtowych. Koncern na całym świecie oferuje szereg rozmaitych modeli samochodów kompletnie nieznanych na polskim i europejskim rynku. Oto kilka z nich.

Publikacja: 02.02.2020 12:41

Suzuki jakich nie znacie

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Equator
Suzuki na północnoamerykańskim rynku w ofercie posiadało model o nazwie Equator. Niewielki jak na amerykańskie standardy pickup to opracowany w całości i produkowany przez Nissana model Navara. Equator otrzymał nieznacznie zmieniony pas przedni i logotypy Suzuki. Robocze Suzuki produkowano od 2008 do 2012 roku. Powodem zaprzestania oferowania Equatora było wycofanie się w 2012 roku Suzuki z rynku Ameryki Północnej. Dostępne były dwie odmiany nadwoziowe – z pojedynczą i podwójną kabiną. Bazowa odmiana silnikowa to czterocylindrowy benzyniak 2.5 o mocy 155 KM przekazujący moc tylko na tylne koła. Dla bardziej wymagających oferowano jednostkę 4.0 V6 generującą 265 KM. W jej przypadku oferowany był także napęd na cztery koła, z ręcznie dołączaną przednią osią i reduktorem. Moc przekazywała manualna przekładnia o pięciu przełożeniach lub klasyczny, hydrokinetyczny automat.

""

Suzuki Equator

Foto: moto.rp.pl

""

Suzuki Equator

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Ciaz
W świetle dużej popularności budżetowych sedanów w Europie Środkowej, dziwi brak podobnego modelu w katalogu Suzuki. Na potrzeby rynków azjatyckich, w tym indyjskiego, opracowano model Ciaz, który z sukcesami sprzedawany jest także w Chinach pod nazwą Alivio. Niedoszły rywal Dacii Logan, Peugeota 301 i Fiata Tipo dysponuje zbliżonymi wymiarami nadwozia i równie okrojoną paletą jednostek napędowych. W Indiach dostępne są tylko dwa czterocylindrowe silniki – benzynowy 1.4 rozwijający 90 KM i wysokoprężny autorstwa Fiata 1.3 90 KM. Obok twardych plastików, cztery dorosłe osoby otrzymują wystarczającą przestrzeń, automatyczną klimatyzację, nawigację, radio, „pełną elektrykę”, podstawowe systemy aktywnego bezpieczeństwa i przepastny bagażnik.

""

Suzuki Ciaz.

Foto: moto.rp.pl

""

Suzuki Ciaz.

Foto: moto.rp.pl

""

Suzuki Alivio oferowane jest w Chinach.

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Hustler
Z perspektywy europejskiego kierowcy, prawdziwie szaleńcze projekty dostępne są na rodzinnym, japońskim rynku. W swojej ojczyźnie Suzuki oferuje między innymi model Hustler – sprzedawany równocześnie także przez Mazdę. Niewielkich gabarytów SUV opracowano ściśle wedle miejscowych wymagań regulujących klasę mikrosamochodów. W efekcie powstał kompaktowy, dynamicznie narysowany pojazd zabierający na pokład cztery osoby z podręcznym bagażem. Długość nadwozia 3,4 m, waga do 800 kg, to niejedyne ciekawostki dotyczące Hustlera. Zgodnie w wymogami, pod maską pracuje trzycylindrowy, wolnossący silnik 650 ccm lub doładowany o mocy 51 bądź 63 KM. Co więcej, moc przekazywana jest na cztery koła przez pięciostopniową skrzynię manualną lub bezstopniową CVT. Hustler dostępny jest od 2014 roku.

""

Suzuki Hustler.

Foto: moto.rp.pl

""

Suzuki Hustler.

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Ertiga
Od 2012 roku na rynek indyjski wprowadzono niewielkiego vana, Ertiga. Model opracowano z wykorzystaniem płyty podłogowej globalnego Swifta. W późniejszych latach Ertiga trafiła także na inne azjatyckie rynki oraz do RPA. Jednobryłowe nadwozie skrywa trzy rzędy siedzeń w układzie 2+3+2, ciesząc się ogromną popularnością w krajach rozwijających się. Prosta konstrukcja w połączeniu z funkcjonalnym nadwoziem są gwarancja sukcesu modelu. Paleta silnikowa składa się czterech propozycji. Benzynowe silniki 1.4 i 1.5 dysponują mocą 95 i 105 KM, natomiast diesle 1.3 (konstrukcja Fiata) i 1.5 odpowiednio 92 i 95 KM. W każdej wersji moc trafia wyłącznie na przednie koła. Suzuki Ertiga sprzedawany jest także jako Mazda VX-1.

""

Suzuki Ertiga.

Foto: moto.rp.pl

""

Suzuki Ertiga Sport.

Foto: moto.rp.pl

Suzuki APV
Od 2004 roku indonezyjskie zakłady Suzuki produkują użytkowy model APV w kilku wariantach wyposażenia i karoserii. APV dostępny jest na niektórych rynkach azjatyckich, afrykańskich i południowoamerykańskich – do 2018 roku oferowany był także w Australii. Robocze Suzuki wyposażono w napęd na tylne koła, co sugeruje wysoką wytrzymałość całej konstrukcji – masa własna nie przekracza 1330 kg. Do napędu lekkiego dostawczaka przewidziano silniki 1.5 i 1.6 dysponujące mocą 92 KM. Na wybranych rynkach oferowano iście osobowe wykończenie wnętrza i bogate wyposażenie zapewniające wyższy komfort jazdy.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Jimny: Mały format wielkiej legendy

""

Suzuki APV.

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Equator
Suzuki na północnoamerykańskim rynku w ofercie posiadało model o nazwie Equator. Niewielki jak na amerykańskie standardy pickup to opracowany w całości i produkowany przez Nissana model Navara. Equator otrzymał nieznacznie zmieniony pas przedni i logotypy Suzuki. Robocze Suzuki produkowano od 2008 do 2012 roku. Powodem zaprzestania oferowania Equatora było wycofanie się w 2012 roku Suzuki z rynku Ameryki Północnej. Dostępne były dwie odmiany nadwoziowe – z pojedynczą i podwójną kabiną. Bazowa odmiana silnikowa to czterocylindrowy benzyniak 2.5 o mocy 155 KM przekazujący moc tylko na tylne koła. Dla bardziej wymagających oferowano jednostkę 4.0 V6 generującą 265 KM. W jej przypadku oferowany był także napęd na cztery koła, z ręcznie dołączaną przednią osią i reduktorem. Moc przekazywała manualna przekładnia o pięciu przełożeniach lub klasyczny, hydrokinetyczny automat.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy