Suzuki jakich nie znacie

Suzuki to globalny producent motocykli , samochodów, pojazdów ATV i silników pozaburtowych. Koncern na całym świecie oferuje szereg rozmaitych modeli samochodów kompletnie nieznanych na polskim i europejskim rynku. Oto kilka z nich.

Publikacja: 02.02.2020 12:41

Suzuki jakich nie znacie

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Equator
Suzuki na północnoamerykańskim rynku w ofercie posiadało model o nazwie Equator. Niewielki jak na amerykańskie standardy pickup to opracowany w całości i produkowany przez Nissana model Navara. Equator otrzymał nieznacznie zmieniony pas przedni i logotypy Suzuki. Robocze Suzuki produkowano od 2008 do 2012 roku. Powodem zaprzestania oferowania Equatora było wycofanie się w 2012 roku Suzuki z rynku Ameryki Północnej. Dostępne były dwie odmiany nadwoziowe – z pojedynczą i podwójną kabiną. Bazowa odmiana silnikowa to czterocylindrowy benzyniak 2.5 o mocy 155 KM przekazujący moc tylko na tylne koła. Dla bardziej wymagających oferowano jednostkę 4.0 V6 generującą 265 KM. W jej przypadku oferowany był także napęd na cztery koła, z ręcznie dołączaną przednią osią i reduktorem. Moc przekazywała manualna przekładnia o pięciu przełożeniach lub klasyczny, hydrokinetyczny automat.

""

Suzuki Equator

moto.rp.pl

""

Suzuki Equator

moto.rp.pl

Suzuki Ciaz
W świetle dużej popularności budżetowych sedanów w Europie Środkowej, dziwi brak podobnego modelu w katalogu Suzuki. Na potrzeby rynków azjatyckich, w tym indyjskiego, opracowano model Ciaz, który z sukcesami sprzedawany jest także w Chinach pod nazwą Alivio. Niedoszły rywal Dacii Logan, Peugeota 301 i Fiata Tipo dysponuje zbliżonymi wymiarami nadwozia i równie okrojoną paletą jednostek napędowych. W Indiach dostępne są tylko dwa czterocylindrowe silniki – benzynowy 1.4 rozwijający 90 KM i wysokoprężny autorstwa Fiata 1.3 90 KM. Obok twardych plastików, cztery dorosłe osoby otrzymują wystarczającą przestrzeń, automatyczną klimatyzację, nawigację, radio, „pełną elektrykę”, podstawowe systemy aktywnego bezpieczeństwa i przepastny bagażnik.

""

Suzuki Ciaz.

moto.rp.pl

""

Suzuki Ciaz.

moto.rp.pl

""

Suzuki Alivio oferowane jest w Chinach.

moto.rp.pl

Suzuki Hustler
Z perspektywy europejskiego kierowcy, prawdziwie szaleńcze projekty dostępne są na rodzinnym, japońskim rynku. W swojej ojczyźnie Suzuki oferuje między innymi model Hustler – sprzedawany równocześnie także przez Mazdę. Niewielkich gabarytów SUV opracowano ściśle wedle miejscowych wymagań regulujących klasę mikrosamochodów. W efekcie powstał kompaktowy, dynamicznie narysowany pojazd zabierający na pokład cztery osoby z podręcznym bagażem. Długość nadwozia 3,4 m, waga do 800 kg, to niejedyne ciekawostki dotyczące Hustlera. Zgodnie w wymogami, pod maską pracuje trzycylindrowy, wolnossący silnik 650 ccm lub doładowany o mocy 51 bądź 63 KM. Co więcej, moc przekazywana jest na cztery koła przez pięciostopniową skrzynię manualną lub bezstopniową CVT. Hustler dostępny jest od 2014 roku.

""

Suzuki Hustler.

moto.rp.pl

""

Suzuki Hustler.

moto.rp.pl

Suzuki Ertiga
Od 2012 roku na rynek indyjski wprowadzono niewielkiego vana, Ertiga. Model opracowano z wykorzystaniem płyty podłogowej globalnego Swifta. W późniejszych latach Ertiga trafiła także na inne azjatyckie rynki oraz do RPA. Jednobryłowe nadwozie skrywa trzy rzędy siedzeń w układzie 2+3+2, ciesząc się ogromną popularnością w krajach rozwijających się. Prosta konstrukcja w połączeniu z funkcjonalnym nadwoziem są gwarancja sukcesu modelu. Paleta silnikowa składa się czterech propozycji. Benzynowe silniki 1.4 i 1.5 dysponują mocą 95 i 105 KM, natomiast diesle 1.3 (konstrukcja Fiata) i 1.5 odpowiednio 92 i 95 KM. W każdej wersji moc trafia wyłącznie na przednie koła. Suzuki Ertiga sprzedawany jest także jako Mazda VX-1.

""

Suzuki Ertiga.

moto.rp.pl

""

Suzuki Ertiga Sport.

moto.rp.pl

Suzuki APV
Od 2004 roku indonezyjskie zakłady Suzuki produkują użytkowy model APV w kilku wariantach wyposażenia i karoserii. APV dostępny jest na niektórych rynkach azjatyckich, afrykańskich i południowoamerykańskich – do 2018 roku oferowany był także w Australii. Robocze Suzuki wyposażono w napęd na tylne koła, co sugeruje wysoką wytrzymałość całej konstrukcji – masa własna nie przekracza 1330 kg. Do napędu lekkiego dostawczaka przewidziano silniki 1.5 i 1.6 dysponujące mocą 92 KM. Na wybranych rynkach oferowano iście osobowe wykończenie wnętrza i bogate wyposażenie zapewniające wyższy komfort jazdy.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Jimny: Mały format wielkiej legendy

""

Suzuki APV.

moto.rp.pl

Suzuki Equator
Suzuki na północnoamerykańskim rynku w ofercie posiadało model o nazwie Equator. Niewielki jak na amerykańskie standardy pickup to opracowany w całości i produkowany przez Nissana model Navara. Equator otrzymał nieznacznie zmieniony pas przedni i logotypy Suzuki. Robocze Suzuki produkowano od 2008 do 2012 roku. Powodem zaprzestania oferowania Equatora było wycofanie się w 2012 roku Suzuki z rynku Ameryki Północnej. Dostępne były dwie odmiany nadwoziowe – z pojedynczą i podwójną kabiną. Bazowa odmiana silnikowa to czterocylindrowy benzyniak 2.5 o mocy 155 KM przekazujący moc tylko na tylne koła. Dla bardziej wymagających oferowano jednostkę 4.0 V6 generującą 265 KM. W jej przypadku oferowany był także napęd na cztery koła, z ręcznie dołączaną przednią osią i reduktorem. Moc przekazywała manualna przekładnia o pięciu przełożeniach lub klasyczny, hydrokinetyczny automat.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności