Nowy program wdrażany przez grupę FCA, składa się z dwóch głównych filarów. Ma on zapewnić jak największe bezpieczeństwo klientów. Aby to uczynić firma wprowadza zdalny kontakt z dealerem bez konieczności wychodzenia z domu oraz prezentację on-line wybranego samochodu. Dodatkowo we współpracy ze spółkami finansowymi grupy FCA możliwy będzie wybór atrakcyjnego finansowania z pierwszą płatnością odroczoną nawet do 2021 roku, jak też usługę Door to Door w wybranych przypadkach. Pierwszy filar całego systemu opiera się na Wirtualnym Dealerze. Jest to usługa umożliwiająca kontakt klientów z doradcami sprzedaży z salonów marek należących do FCA (Abarth, Alfa Romeo, FIAT, FIAT Professional oraz Jeep). Zainteresowani bez wychodzenia z domu mogą umówić telefonicznie lub mailowo zdalną wizytę w salonie. Na adres mailowy wysyłana jest wiadomość z linkiem, która umożliwi bezpośrednie połączenie się z doradcą. Dobierze on dogodną konfigurację oraz przygotuje ofertę finansową. Cały proces odbywa się przez platformę Google Hangouts.
CZYTAJ TAKŻE: Test | Jeep Wrangler Rubicon: Gdzie oczy poniosą
Fiat 500X.
Kolejnym krokiem, a zarazem drugim filarem całego systemu stanowi dogodne finansowanie. Możliwe jest zdalne załatwienie formalności, a pierwszą płatność można odroczyć nawet o osiem miesięcy. Co klient może wybrać? FCA Bank i LEASYS przygotowały promocyjne produkty, do których można zaliczyć: abonament Leasys (skierowany do klientów biznesowych), kredyt promocyjny FCA Bank „Odbierz Teraz, Zapłać Później”, leasing promocyjny Leasys „Odbierz Teraz, Zapłać Później” oraz ubezpieczenia „Bezpieczny Kredyt/Leasing”. Cały proces ma umożliwić klientom zakup pojazdu bez fizycznej obecności w salonie. Dodatkowo w wybranych przypadkach auto zostanie za darmo dostarczone pod dom. Widać, że obecne czasy spowodowały, że coraz więcej firm przenosi swoją sprzedaż do internetu. Zobaczymy czy taka forma sprzedaży przyjmie się również w czasie po pandemii.