fot. AdobeStock

Stowarzyszenie Dilerów Samochodach Rosji przesłało premierowi list z prośbą o pomoc. Ma ona zapobiec krachowi w sektorze zatrudniającym blisko 300 tysięcy pracowników.

List wysłany do szefa rosyjskiego rządu Michaiła Miszustina został opublikowany na stronie organizacji. W Rosji jest dziś 3300 dilerów zatrudniających 300 tys. pracowników. Obroty roczne sektora przekraczają 3 bln rubli (16,1 mld zł). Stowarzyszenie prosi o pomoc z budżetu państwa, w sytuacji, kiedy epidemia „już odbiła się na biznesie motoryzacyjnym”. A w najbliższym czasie, przy spadku popytu i zatrzymaniu fabryk, „ branży grozi katastrofa”.

 

Co więc proponują rosyjscy dilerzy? Chcą, by rząd zanim jeszcze dojdzie do załamania w sektorze, wspomógł go szeregiem ulg już od 1 kwietnia. W szczególności mają to być zwolnienia ze składek na rosyjski odpowiednik ZUS-u, oraz składek na opiekę zdrowotną, które dilerzy płacą od wynagrodzeń swoich pracowników. Wakacje podatkowe od tych opłat dilerzy proponują wprowadzić na dwa kolejne kwartały, a od zapłaty VAT na jeden kwartał. Do tego chcą, by Kreml rozważył odroczenie zapłaty podatków od nieruchomości i wynajmu dla salonów samochodowych i warsztatów serwisowych. Proponują, by rząd udzielił rekomendacji bankom, aby odraczały spłatę odsetek od kredytów, a spłatę podstawowego długu odroczył o dwa kwartały.

CZYTAJ TAKŻE: Rosjanie chcą autonomicznych pojazdów

CZYTAJ TAKŻE: Rosjanie zbudowali swoją wersję pickupa Tesli

Rosyjscy dilerzy wysłali też dwa inne listy, informuje portal branżowy avtostat.ru. Jeden do Asocjacji Europejskiego Biznesu (reprezentuje interesy zagranicznych inwestorów w Rosji). Proszą w nim o ogłoszenie moratorium na udzielane dilerom (zagranicznych koncernów-red) bonusy). Drugie wystąpienie to list do ministerstwa przemysłu i handlu, by wznowiło stary program rządowego wsparcia sprzedaży samochodów. Był to tzw. program pobudzania popytu, który dobrze się sprawdził podczas poprzedniego kryzysu – 2008/2009 r. Kupującym nowe auto z salonu, część kredytu spłacało państwo. Klient dostawał też ulgi w wypadku oddania swojego starego (powyżej 10 lat) samochodu na złom. Dotyczyło to aut w segmencie ekonomicznym. Resotrt jest za wznowieniem programu i przygotował już rozporządzenie o jej rozszerzeniu. Program będzie nosił nazwę „Pierwszy/Rodzinny Samochód”.

CZYTAJ TAKŻE: Rosjanka wygrała w sądzie z Teslą

Tesla Model X.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Istniejący odcinek S14 w okolicach węzła Pabianice

Budowa dróg: Drugie wejście chińskiego smoka

Po kompromitacji Covecu na budowie autostrady A2 kolejna firma z Chin chce budować nam ...

Ceny | Mazda 6: Po prostu naj…

Aktualna, trzecia generacja Mazdy 6 doczekała się drugiej modernizacji. W ofercie pojawiła się nowa, ...

Londyńska taksówka elektrycznym dostawczakiem

LEVC – producent słynnych londyńskich taksówek ogłosił, że rusza z pracami nad nowym lekkim ...

Czy Niemcy ostrzą sobie zęby na Teslę?

Czy Volkswagen chce wejść w posiadanie udziałów Tesli? To pytanie powróciło podczas wieczornego spotkania, ...

Alfa Romeo Tonale zaprezentowana podczas tegorocznych targów w Genewie

Miliard euro na nowe Alfa Romeo i Pandę

Fiat Chrysler zainwestuje prawie miliard euro w uruchomienie  w Pomigliano d'Arco produkcji nowego SUV-a ...

Koniec produkcji VW Beetla

Volkswagen ogłosił zakończenie produkcji Beetla. Następcy słynnego Garbusa. Ostatni egzemplarz zjedzie z taśmy w ...