W Mercedesie panuje niezadowolenie z ostatnich rozczarowujących danych. Będzie jeszcze gorzej, bo co dziesiąte miejsce w kadrze kierowniczej zostanie skreślone.

Ola Källenius, szef Daimlera rozpoczyna swój program oszczędnościowy od kadry kierowniczej. Według wypowiedzi rady zakładowej na całym świecie będzie wyeliminowanych 1100 miejsc na różnych poziomach zarządzania. Daimler nie chce tego komentować. Källenius zamierza w przyszłym tygodniu przedstawić swoją strategię na najbliższe lata. Poprzednik Källeniusa, Dieter Zetsche, ustalił środki oszczędnościowe na początku tego roku. Ogólnie słabsza sprzedaż, problemy z produkcją, wysokie koszty wycofania pojazdu z rynku i inne problemy związane chociażby z silnikami diesla oraz ogromne wydatki na elektromobilność i przyszłe technologie, takie jak autonomiczna jazda, stworzyły i stworzyły zadyszkę finansową Daimlera. Szczególnie pierwsza połowa roku nie była korzystna.

Ola Kallenius, szef Daimler AG.

Na początku tygodnia Källenius podczas wewnętrznej imprezy po raz pierwszy przedstawił konkretne liczby swoich planów oszczędnościowych. Redukcje mają się rozpocząć od usunięcia stanowisk kierowniczych. Aby obniżyć koszty personelu, zarząd firmy zaproponował również brak podwyżek płac w rundzie rozmów z związkami zawodowymi zaplanowanych na wiosnę 2020 roku. Daimler zatrudnia w Niemczech 178 000 pracowników. Według „Süddeutsche Zeitung” Källenius nie widzi szansy na przyszłą produkcję samochodów elektrycznych w macierzystym zakładzie w Untertürkheim. Ten fakt na pewno nie polepszy stosunków pomiędzy załogą a Källeniusem.

Centrala Mercedesa w Stuttgarcie Untertürkheim.

Nie tylko Daimler, ale cała branża stoi przed dużymi kłopotami. Przemysł samochodowy w przyszłości już nie zatrudni tyle osób, co dzisiaj. Długoterminowo nastąpi zmniejszenie siły roboczej w branży motoryzacyjnej. Po pełnym wdrożeniu elektromobilności zmniejszy się nie tylko łańcuch dostawców, ale i liczba zatrudnionych w samych fabrykach i montowniach. Po hossie jaką ostatnio branża motoryzacyjna przeżywała to może być duży cios, który nie tylko wpłynie na przemysł motoryzacyjny, ale i na całą gospodarkę.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes EQV: Pierwszy na świecie elektryczny van premium

Elektryczny Mercedes EQC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tak wygląda nowa Corsa-e. Opel ujawnia pierwsze zdjęcia

Firma z Rüsselsheim wkracza w epokę elektromobilności. Pierwszym dzieckiem nowej strategii „Opel goes electric” ...

15 tys.Tesli do warsztatów. Problemy ze wspomaganiem

Tesla przywołuje 15 000 egzemplarzy Modelu X do warsztatów. Elektryki mogą mieć problem ze ...

Genewa 2019 | Skoda Vision iV: Początek elektrycznej ofensywy

Studyjny model Skody Vision iV to pierwszy elektryczny model marki zbudowany na platformie Modular ...

Za mało energii w rządowym programie wspierania elektromobilności

Polski rynek samochodów na prąd, pomimo ambitnych planów rządu, wciąż pozostaje bardzo słaby. Co ...

Hyundai Tucson 2.0 CRDI N-line: Kwestia stylu

Po Hyundaiu i30 w ofercie Koreańczyków pojawił się kolejny „N-Line”. To Tucson, którego można ...

Wynajem długoterminowy aut w Polsce rośnie w siłę

Zmiany przepisów podatkowych od aut służbowych nie mają niekorzystnego wpływu na rozwój wynajmu długoterminowego ...