W Mercedesie panuje niezadowolenie z ostatnich rozczarowujących danych. Będzie jeszcze gorzej, bo co dziesiąte miejsce w kadrze kierowniczej zostanie skreślone.

Ola Källenius, szef Daimlera rozpoczyna swój program oszczędnościowy od kadry kierowniczej. Według wypowiedzi rady zakładowej na całym świecie będzie wyeliminowanych 1100 miejsc na różnych poziomach zarządzania. Daimler nie chce tego komentować. Källenius zamierza w przyszłym tygodniu przedstawić swoją strategię na najbliższe lata. Poprzednik Källeniusa, Dieter Zetsche, ustalił środki oszczędnościowe na początku tego roku. Ogólnie słabsza sprzedaż, problemy z produkcją, wysokie koszty wycofania pojazdu z rynku i inne problemy związane chociażby z silnikami diesla oraz ogromne wydatki na elektromobilność i przyszłe technologie, takie jak autonomiczna jazda, stworzyły i stworzyły zadyszkę finansową Daimlera. Szczególnie pierwsza połowa roku nie była korzystna.

Ola Kallenius, szef Daimler AG.

Na początku tygodnia Källenius podczas wewnętrznej imprezy po raz pierwszy przedstawił konkretne liczby swoich planów oszczędnościowych. Redukcje mają się rozpocząć od usunięcia stanowisk kierowniczych. Aby obniżyć koszty personelu, zarząd firmy zaproponował również brak podwyżek płac w rundzie rozmów z związkami zawodowymi zaplanowanych na wiosnę 2020 roku. Daimler zatrudnia w Niemczech 178 000 pracowników. Według „Süddeutsche Zeitung” Källenius nie widzi szansy na przyszłą produkcję samochodów elektrycznych w macierzystym zakładzie w Untertürkheim. Ten fakt na pewno nie polepszy stosunków pomiędzy załogą a Källeniusem.

Centrala Mercedesa w Stuttgarcie Untertürkheim.

Nie tylko Daimler, ale cała branża stoi przed dużymi kłopotami. Przemysł samochodowy w przyszłości już nie zatrudni tyle osób, co dzisiaj. Długoterminowo nastąpi zmniejszenie siły roboczej w branży motoryzacyjnej. Po pełnym wdrożeniu elektromobilności zmniejszy się nie tylko łańcuch dostawców, ale i liczba zatrudnionych w samych fabrykach i montowniach. Po hossie jaką ostatnio branża motoryzacyjna przeżywała to może być duży cios, który nie tylko wpłynie na przemysł motoryzacyjny, ale i na całą gospodarkę.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes EQV: Pierwszy na świecie elektryczny van premium

Elektryczny Mercedes EQC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tesla mniej kolorowa

Tesla ogranicza możliwość wyboru lakierów w swoich samochodach, aby uprościć i przyspieszyć produkcję - ...

Wiecha na budowie fabryki silników Mercedesa w Jaworze

Po rekordowym 2018 roku polska motoryzacja już zaczyna słabnąć

Kolejny wzrost produkcji, jeszcze więcej miejsc pracy, rekordowy eksport – branża motoryzacyjna w Polsce ...

Genewa 2019 | Koenigsegg Jesko: W hołdzie ojcu

Koenigsegg chce ustanowić nowy rekord prędkości dla samochodów seryjnych: ponad 480 km/h. Rekord najszybszego ...

W wakacje zatrzymano 1215 więcej pijanych kierowców niż rok wcześniej

Bilans tegorocznego lata nie wygląda optymistycznie. Od 21 czerwca do 31 sierpnia 2019 roku ...

Opel Corsa-e, który ma pojawić się na rynku na początku 2020 r. był dotąd jedynym nowoczesnym samochodem elektrycznym, którego podstawowa wersja mieściła się w ministerialnym limicie

Dopłaty do aut na prąd obejmą droższe modele

Ministerstwo Energii chce zwiększyć liczbę modeli elektrycznych samochodów objętych rządowymi dopłatami. Ale tylko w ...

Suzuki Swift Sport: Uśmiechnij się

To będzie najbardziej radosny model w gamie Suzuki. I to nie tylko przez ciekawy, ...