Mercedes EQV: Pierwszy na świecie elektryczny van premium

Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie Mercedes pokaże produkcyjną wersję Klasy V z napędem elektrycznym. Van powinien mieć zasięg 405 kilometrów.

Publikacja: 21.08.2019 09:09

Mercedes EQV: Pierwszy na świecie elektryczny van premium

Foto: moto.rp.pl

""

Mercedes EQV.

moto.rp.pl

Zelektryfikowana Klasa V jako model koncepcyjny EQV została już zaprezentowana na salonie w Genewie. Teraz przyszedł czas na wersję produkcyjną. To pierwszy elektryczny van Mercedesa i pierwszy luksusowy van z takim napędem na świecie produkowany seryjnie. Do tej pory e-auta tego typu oferowane były w wersjach dostawczych.

""

moto.rp.pl

Silnik elektryczny elektrycznej V klasy ma moc 150 kW. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh, z czego można wykorzystać 90 kWh. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Mercedes EQV wyposażony jest w trójfazową ładowarkę przeznaczoną do ładowania prądem zmiennym. Przy ładowaniu prądem stałym, na stacjach szybkiego ładowania przy maksymalnie 110 kW energii elektrycznej, napełnienie baterii z 10 do 80 procent powinno zająć około 45 minut. Zasięg na w pełni załadowanym akumulatorze ma wynieść 405 km.

""

Mercedes EQV, pierwszy luksusowy elektryczny van / fot. Morcedes

moto.rp.pl

Duży akumulator jest zintegrowany w podwoziu Mercedes EQV. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości w zakrętach kierowca Mercedesa nie powinien tak bardzo odczuwać dodatkowych kilogramów. Drugim plusem takiej konstrukcji jest wnętrze, które użytkowo jest identyczne z tradycyjną klasą V. EQV będzie dostępny z dwoma rozstawami osi. W zależności od tego karoseria będzie miała długość 5,14 lub 5,37 metra. Od konfiguracji zależeć będzie ilość miejsc siedzących. Z pojedynczymi siedzeniami lub ławkami, EQV może być używany jako sześcioosobowy, siedmioosobowy i ośmioosobowy van.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes A 250e i B 250e: 75 km na prądzie

""

moto.rp.pl

System płatności „Mercedes me Charge” umożliwia kierowcy EQV dostęp do ponad 300 operatorów sieci ładowania w Europie z łącznie około 300 000 punktów ładowania za pomocą jednego rachunku. Ceny i dokładna data premiery Mercedes nie została jeszcze ogłoszona.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

Mercedes EQV.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Zelektryfikowana Klasa V jako model koncepcyjny EQV została już zaprezentowana na salonie w Genewie. Teraz przyszedł czas na wersję produkcyjną. To pierwszy elektryczny van Mercedesa i pierwszy luksusowy van z takim napędem na świecie produkowany seryjnie. Do tej pory e-auta tego typu oferowane były w wersjach dostawczych.

Silnik elektryczny elektrycznej V klasy ma moc 150 kW. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh, z czego można wykorzystać 90 kWh. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Mercedes EQV wyposażony jest w trójfazową ładowarkę przeznaczoną do ładowania prądem zmiennym. Przy ładowaniu prądem stałym, na stacjach szybkiego ładowania przy maksymalnie 110 kW energii elektrycznej, napełnienie baterii z 10 do 80 procent powinno zająć około 45 minut. Zasięg na w pełni załadowanym akumulatorze ma wynieść 405 km.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności