Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie Mercedes pokaże produkcyjną wersję Klasy V z napędem elektrycznym. Van powinien mieć zasięg 405 kilometrów.

Mercedes EQV.

Zelektryfikowana Klasa V jako model koncepcyjny EQV została już zaprezentowana na salonie w Genewie. Teraz przyszedł czas na wersję produkcyjną. To pierwszy elektryczny van Mercedesa i pierwszy luksusowy van z takim napędem na świecie produkowany seryjnie. Do tej pory e-auta tego typu oferowane były w wersjach dostawczych.

Silnik elektryczny elektrycznej V klasy ma moc 150 kW. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh, z czego można wykorzystać 90 kWh. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Mercedes EQV wyposażony jest w trójfazową ładowarkę przeznaczoną do ładowania prądem zmiennym. Przy ładowaniu prądem stałym, na stacjach szybkiego ładowania przy maksymalnie 110 kW energii elektrycznej, napełnienie baterii z 10 do 80 procent powinno zająć około 45 minut. Zasięg na w pełni załadowanym akumulatorze ma wynieść 405 km.

Duży akumulator jest zintegrowany w podwoziu Mercedes EQV. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości w zakrętach kierowca Mercedesa nie powinien tak bardzo odczuwać dodatkowych kilogramów. Drugim plusem takiej konstrukcji jest wnętrze, które użytkowo jest identyczne z tradycyjną klasą V. EQV będzie dostępny z dwoma rozstawami osi. W zależności od tego karoseria będzie miała długość 5,14 lub 5,37 metra. Od konfiguracji zależeć będzie ilość miejsc siedzących. Z pojedynczymi siedzeniami lub ławkami, EQV może być używany jako sześcioosobowy, siedmioosobowy i ośmioosobowy van.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes A 250e i B 250e: 75 km na prądzie

System płatności „Mercedes me Charge” umożliwia kierowcy EQV dostęp do ponad 300 operatorów sieci ładowania w Europie z łącznie około 300 000 punktów ładowania za pomocą jednego rachunku. Ceny i dokładna data premiery Mercedes nie została jeszcze ogłoszona.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Porsche rzuca wyzwanie Google i Apple

Nie ma takiej możliwości, żebyśmy jako sektor motoryzacyjny był tylko dostawcą sprzętu dla firm ...

Wynajem długoterminowy aut w Polsce rośnie w siłę

Zmiany przepisów podatkowych od aut służbowych nie mają niekorzystnego wpływu na rozwój wynajmu długoterminowego ...

BMW iNext: Coś więcej niż tylko wizja

Trzeci elektryczny model BMW będzie SUV-em. Koncept, który aktualnie jest ochrzczony nazwą iNext w ...

Niemcy: Romans z dieslem trwa w najlepsze

W ojczyźnie diesla samochody z silnikiem wysokoprężnym zdaja się wracać do łask. Jak podał ...

Kolejne kłopoty Nissana. Japończycy muszą oszczędzać

Nissan planuje kolejną restrukturyzację. Jej celem jest obniżenie kosztów po spadku sprzedaży. Japończycy chcą ...

Polacy nie rozróżniają elektryka od hybrydy

Wiedza o elektrykach w Polsce nadal jest znikoma. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez ...