Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie Mercedes pokaże produkcyjną wersję Klasy V z napędem elektrycznym. Van powinien mieć zasięg 405 kilometrów.

Mercedes EQV.

Zelektryfikowana Klasa V jako model koncepcyjny EQV została już zaprezentowana na salonie w Genewie. Teraz przyszedł czas na wersję produkcyjną. To pierwszy elektryczny van Mercedesa i pierwszy luksusowy van z takim napędem na świecie produkowany seryjnie. Do tej pory e-auta tego typu oferowane były w wersjach dostawczych.

Silnik elektryczny elektrycznej V klasy ma moc 150 kW. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh, z czego można wykorzystać 90 kWh. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Mercedes EQV wyposażony jest w trójfazową ładowarkę przeznaczoną do ładowania prądem zmiennym. Przy ładowaniu prądem stałym, na stacjach szybkiego ładowania przy maksymalnie 110 kW energii elektrycznej, napełnienie baterii z 10 do 80 procent powinno zająć około 45 minut. Zasięg na w pełni załadowanym akumulatorze ma wynieść 405 km.

Duży akumulator jest zintegrowany w podwoziu Mercedes EQV. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości w zakrętach kierowca Mercedesa nie powinien tak bardzo odczuwać dodatkowych kilogramów. Drugim plusem takiej konstrukcji jest wnętrze, które użytkowo jest identyczne z tradycyjną klasą V. EQV będzie dostępny z dwoma rozstawami osi. W zależności od tego karoseria będzie miała długość 5,14 lub 5,37 metra. Od konfiguracji zależeć będzie ilość miejsc siedzących. Z pojedynczymi siedzeniami lub ławkami, EQV może być używany jako sześcioosobowy, siedmioosobowy i ośmioosobowy van.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes A 250e i B 250e: 75 km na prądzie

System płatności „Mercedes me Charge” umożliwia kierowcy EQV dostęp do ponad 300 operatorów sieci ładowania w Europie z łącznie około 300 000 punktów ładowania za pomocą jednego rachunku. Ceny i dokładna data premiery Mercedes nie została jeszcze ogłoszona.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektrykiem za darmo po płatnej autostradzie

Nie tylko darmowe parkowanie w płatnych strefach miast czy jazda po buspasach mogą być ...

Szykuje się sojusz dwóch gigantów

Herbert Diess, szef Volkswagena zapowiedział, że początek szerokiej współpracy z Fordem jest już bliski. ...

Ferrari lub Williams. Przyszłość Kubicy rozstrzygnie się w najbliższych dwóch tygodniach

Robert Kubica jest jednym z czterech kierowców, którzy otrzymają drugi bolid w teamie Williamsa. ...

Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie. Tesla nr 1

Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w Europie wyniosła w kwietniu 31 500 sztuk. Jest to o ...

Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Audi wprowadza w USA system, który pomaga kierowcom unikać czerwonych świateł. "GLOSA" czyli "Green ...

Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland: Wielkie zmiany w motoryzacji

Czy przyszłość jest w samochodach elektrycznych zasilanych wodorem, czy też w czysto elektrycznych? W ...