Mercedes EQV: Pierwszy na świecie elektryczny van premium

Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie Mercedes pokaże produkcyjną wersję Klasy V z napędem elektrycznym. Van powinien mieć zasięg 405 kilometrów.

Publikacja: 21.08.2019 09:09

Mercedes EQV: Pierwszy na świecie elektryczny van premium

Foto: moto.rp.pl

""

Mercedes EQV.

Foto: moto.rp.pl

Zelektryfikowana Klasa V jako model koncepcyjny EQV została już zaprezentowana na salonie w Genewie. Teraz przyszedł czas na wersję produkcyjną. To pierwszy elektryczny van Mercedesa i pierwszy luksusowy van z takim napędem na świecie produkowany seryjnie. Do tej pory e-auta tego typu oferowane były w wersjach dostawczych.

""

Foto: moto.rp.pl

Silnik elektryczny elektrycznej V klasy ma moc 150 kW. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh, z czego można wykorzystać 90 kWh. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Mercedes EQV wyposażony jest w trójfazową ładowarkę przeznaczoną do ładowania prądem zmiennym. Przy ładowaniu prądem stałym, na stacjach szybkiego ładowania przy maksymalnie 110 kW energii elektrycznej, napełnienie baterii z 10 do 80 procent powinno zająć około 45 minut. Zasięg na w pełni załadowanym akumulatorze ma wynieść 405 km.

""

Mercedes EQV, pierwszy luksusowy elektryczny van / fot. Morcedes

Foto: moto.rp.pl

Duży akumulator jest zintegrowany w podwoziu Mercedes EQV. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości w zakrętach kierowca Mercedesa nie powinien tak bardzo odczuwać dodatkowych kilogramów. Drugim plusem takiej konstrukcji jest wnętrze, które użytkowo jest identyczne z tradycyjną klasą V. EQV będzie dostępny z dwoma rozstawami osi. W zależności od tego karoseria będzie miała długość 5,14 lub 5,37 metra. Od konfiguracji zależeć będzie ilość miejsc siedzących. Z pojedynczymi siedzeniami lub ławkami, EQV może być używany jako sześcioosobowy, siedmioosobowy i ośmioosobowy van.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes A 250e i B 250e: 75 km na prądzie

""

Foto: moto.rp.pl

System płatności „Mercedes me Charge” umożliwia kierowcy EQV dostęp do ponad 300 operatorów sieci ładowania w Europie z łącznie około 300 000 punktów ładowania za pomocą jednego rachunku. Ceny i dokładna data premiery Mercedes nie została jeszcze ogłoszona.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Mercedes EQV.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zelektryfikowana Klasa V jako model koncepcyjny EQV została już zaprezentowana na salonie w Genewie. Teraz przyszedł czas na wersję produkcyjną. To pierwszy elektryczny van Mercedesa i pierwszy luksusowy van z takim napędem na świecie produkowany seryjnie. Do tej pory e-auta tego typu oferowane były w wersjach dostawczych.

Silnik elektryczny elektrycznej V klasy ma moc 150 kW. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh, z czego można wykorzystać 90 kWh. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Mercedes EQV wyposażony jest w trójfazową ładowarkę przeznaczoną do ładowania prądem zmiennym. Przy ładowaniu prądem stałym, na stacjach szybkiego ładowania przy maksymalnie 110 kW energii elektrycznej, napełnienie baterii z 10 do 80 procent powinno zająć około 45 minut. Zasięg na w pełni załadowanym akumulatorze ma wynieść 405 km.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy