Volkswagen przyspiesza ekspansję w Azji. Niedawno Wolfsburg ogłosił swoją nową, przeznaczoną wyłącznie na chiński rynek tanią markę Jetta. Sam VW jest aktywny w Chinach od 1978 roku i od dawna współpracuje z tamtejszymi partnerami. Pierwszym wspólnym projektem była powstała w 1984 roku firma Shanghai Volkswagen (aktualna nazwa to SAIC Volkswagen). W 1991 roku uruchomiono kolejne, jeszcze większe wspólne przedsięwzięcie: FAW-Volkswagen (FAW: First Automobile Works). Aby nadal rozwijać się na najważniejszym obecnie rynku dla firmy, koncern chce zainwestować w JAC Motors (Anhui Jianghuai Automobile Co., Ltd.).
JAC S 3 to jeden z flagowych modeli chińskiej firmy.
ZOBACZ TAKŻE: Jetta: Volkswagen powołał do życia tanią markę
JAC istnieje od 1964 r. Większość udziałów w przedsiębiorstwie należy do państwa. Do roku 2000 JAC produkował wyłącznie pojazdy użytkowe (pod marką Jianghui), a dopiero potem dołączyły do nich vany i SUV-y. Na początku JAC współpracował z Hyundaiem. W 2004 roku Koreańczycy rozważali możliwość wspólnego przedsięwzięcia, które ostatecznie nie doszło do skutku. W 2009 roku rząd chiński próbował połączyć Chery Automobile i JAC – obaj producenci mają swoje fabryki w prowincji Anhui. Chery budował wtedy samochody, podczas gdy JAC nadal miał w ofercie głównie ciężarówki. JAC nie chciał jednak zostać pochłonięty przez większą firmę i żeby temu zapobiec rozszerzył portfolio o samochody osobowe i ogłosił program budowy pojazdów elektrycznych. Już w 2010 roku JAC zbudował prawie pół miliona aut, kończąc na ósmym miejscu w chińskich producentów samochodowych. Obecnie JAC oferuje szeroką gamę aut, od małych samochodów po ciężarówki. W ofercie jest również pięć modeli o napędzie elektrycznym. Firma sprzedaje je w Egipcie, Etiopii, Brazylii, Iranie i Wietnamie. Założyła nawet joint venture z meksykańskim producentem Giant Motors.
JAC IEV7S to jeden z pięciu elektrycznych modeli firmy.