Volkswagen patrzy w przyszłość przez pryzmat elektromobilności. Do 2050 roku koncern chce pod względem emisji CO2 pochwalić się wynikiem zero. A ponieważ apetyt rośnie, zamiast planowanych 50, przez najbliższe dziesięć lat Volkswagen zamierza wprowadzić na rynek blisko 70 nowych elektrycznych modeli. Tym samym plany sprzedaży zwiększyły się z 15 milionów do 22 milionów sztuk. W elektryfikację pojazdów VW chce zainwestować tylko do 2023 roku około 30 miliardów euro.
Volkswagen chce zaprezentować 70 nowych, elektrycznych modeli.
Aby to się udało, potrzebne są baterie, których koncern na razie sam nie produkuje. Dlatego wybrano strategicznych dostawców – firmy LG Chem, SKI, CATL i Samsunga. Równolegle Volkswagen rozważa uruchomienie własnej produkcji akumulatorów. Jedną z opcji jest innowacyjna bateria półprzewodnikowa – nad komercjalizacją tej technologii Grupa VW pracuje z partnerem QuantumScape. Dużym wyzwaniem są również dostawy energii, dlatego Volkswagen stawia sobie za cel ładowanie aut z energii odnawialnej.
Nowa platforma skonstruowana specjalnie dla modeli elektrycznych ma obniżyć koszty produkcji.
Aby ułatwić poruszanie się elektrycznymi samochodami, Volkswagen wraz z partnerami w ramach projektu IONITY do 2020 roku zbuduje wzdłuż europejskich tras 400 szybkich stacji ładowania.