fot. AdobeStock

Pomimo apeli przewoźników o przełożenie prac, Parlament Europejski chce w tej kadencji uzgodnić kluczowe, niekorzystne dla Polski zapisy Pakietu Mobilności.

Posłowie parlamentarnej Komisji Transportu TRAN głosowali wczoraj nad 1600 poprawkami, zgłoszonymi do zapisów Pakietu Mobilności. Musieli się spieszyć, bo mieli na to cztery 4 godziny. Każda poprawka miała swój numer a głosowanie polegało jedynie na sprawdzeniu, czy zyskała 17 głosów, czyli poparcie jednej trzeciej składu komisji. Ponieważ już wcześniej zaproponowane przez grupę Europejskich Konserwatystów i Reformatorów zdjęcie tego tematu z porządku prac komisji przepadło („za” było 21 głosów, a przeciw 24), większość poprawek spełniła wymóg. Z 1600 poprawek odpadło zaledwie 10 proc.

fot. Mercedes

Co dalej? Konferencja Przewodniczących Grup Parlamentarnych zaczyna się 3 kwietnia o 9.30 i na niej przewodniczący Parlamentu Europejskiego Antonio Tajni może zdecydować, czy Pakiet Mobilności trafi na posiedzenie plenarne – w ubiegłym tygodniu zdjął go z porządku obrad. Nie można jednak wykluczyć, że jego zapisy zostaną poddane głosowaniu już 4 kwietnia. Za przyjęciem Pakietu Mobilności są posłowie z Francji oraz niemieccy socjaliści. – Może się okazać, że przejdą poprawki ze sobą niespójne, bo – biorąc pod uwagę ich ilość – będzie zamieszanie – obawia się brukselski przedstawiciel Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Piotr Szymański. Ostatnia plenarna sesja PE odbędzie się od 15 do 18 kwietnia w Strasburgu. Nie ma jednak planów, aby rozpatrywać na niej Pakiet Mobilności, co nie oznacza, że takie rozwiązanie nie zostanie przeforsowane w ostatniej chwili.

CZYTAJ TAKŻE: Europarlament nie odpuszcza Pakietu Mobilności

Przeciw pospiesznym pracom nad Pakietem Mobilności po raz kolejny zaprotestowali przewoźnicy. Kilkanaście stowarzyszeń, od Estonii po Irlandię podpisało otwarty list do posłów Komitetu Przewodniczących Grup Parlamentarnych z prośbą o zdjęcie z obrad Pakietu Mobilności i przełożenie tych prac na kolejną kadencję europarlamentu. Pakiet zawiera nowe zasady delegowania kierowców w transporcie międzynarodowym, rozliczania czasu ich pracy oraz kabotażu. Wszystkie są znacznie bardziej restrykcyjne od dotychczasowych i niekorzystne dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej, zwłaszcza dla Polski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Samochody to już połowa leasingowego rynku

Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok. Sfinansowała inwestycje firm warte 82,6 mld zł, ...

Nissan Leaf może już sprzedawać prąd do sieci

Model Leaf Nissana otrzymał jako pierwszy e-samochód w Niemczech zezwolenie na podłączanie się do ...

Na drogach więcej starych aut

Rośnie prywatny import używanych samochodów. I to coraz starszych. Średnia ich wieku zbliża się ...

Szefowie Renaulta-Nissana bez większych premii

Renault-Nissan nie ma obecnie w planach wprowadzania dodatkowej formy premii dla członków kierownictwa sojuszu ...

Skoda, Volkswagen i Toyota zdominowały polski rynek nowych aut

Mijający rok okazał się całkiem niezły dla polskiego rynku nowych samochodów osobowych. Według wstępnych ...

Ford Fiesta ST: Pokaż język!

Trudno się nie żachnąć, słysząc o trzech cylindrach będących sercem małego, bo małego, ale ...