Coraz bardziej wymagający rynek, rosnąca złożoność techniczna, całkowicie nowe produkty i usługi zorientowane na klienta, które wykraczają daleko poza sprzedaż samochodów. W motoryzacji trwa fundamentalna transformacja, która na dodatek odbywa się w szalonym tempie. Wielu wyzwań nie da się rozwiązać z poziomu firmy samochodowej. Kooperacje zdaniem ekspertów mają sens przede wszystkim wtedy, gdy np. dwóch konkurentów wspólnie opracowuje platformę dla różnych aut, jak w przypadku BMW Z4 i Toyoty Supry czy Renault Twingo i Smarta.
Supra i Z4 – efekt współpracy Toyoty i BMW.
W 2017 roku dwóch japońskich producentów ogłosiło, że chcą ze sobą współpracować. Teraz znane są pierwsze szczegóły partnerstwa. Toyota dostarczy Suzuki technologię hybrydową i platformy na bazie dwóch modeli – RAV4 i Corolli. W zamian Suzuki dostarczy technologię silników do samochodów kompaktowych, a w Indiach, gdzie marka jest wyraźnym liderem rynku, będzie produkować małe samochody, które Toyota będzie sprzedawać zarówno lokalnie, jak i w Afryce. Ponadto obie firmy chcą wspólnie tworzyć średniej wielkości modele samochodów. Toyota, lider rynku japońskiego już intensywnie współpracuje z Subaru i Mazdą, a także jest właścicielem małego producenta samochodów Daihatsu.
ZOBACZ TAKŻE: Toyota będzie produkować w Polsce silniki dla Suzuki!
Suzuki i Toyota rozpoczęły współpracę.