Seat żegna się aż z dwoma modelami. Koniec produkcji

Seat wycofuje z rynku aż dwa modele. Powodem jest małe zainteresowanie klientów.

Publikacja: 24.01.2019 06:02

Seat żegna się aż z dwoma modelami. Koniec produkcji

Foto: fot. Seat

Ostatnie pożegnanie, ale wyjątkowo mało bolesne. Płakać nikt nie będzie. Decyzja Seata nie dziwi. Wystarczy spojrzeć na dane sprzedaży tych modeli w Polsce. Seat Mii w 2018 roku skusił tylko 28 osób, a na Toledo zdecydowało się 198 klientów. W porównaniu z Mii bracia – Volkswagen Up i Skoda Citigo sprzedają się znacznie lepiej. Taka sama sytuacja jest z Toledo. Bliźniacza Skoda Rapid sprzedała się w Polsce w 2018 roku w liczbie 9833 egzemplarzy.

""

Seat Mii

moto.rp.pl

""

Seat Toledo

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Za kierownicą – Seat Terraco: rosły Hiszpan

Tym samym oferta Seata zmniejsza się z siedmiu do pięciu modeli. Kto wie czy dni Alhambry też nie są już policzone. Hiszpanie skupią się na modelach SUV. Obecnie mają trzy: Arona (od 66 200 zł), Ateca (od 81 700 zł) i Tarraco (od 121 800 zł). Modele Ibiza i Leon, które sprzedają się dobrze absolutnie nie są zagrożone. Na następców wycofanych modeli nie ma co liczyć.

""

Seat Mii

moto.rp.pl

""

Seat Toledo

moto.rp.pl

Ostatnie pożegnanie, ale wyjątkowo mało bolesne. Płakać nikt nie będzie. Decyzja Seata nie dziwi. Wystarczy spojrzeć na dane sprzedaży tych modeli w Polsce. Seat Mii w 2018 roku skusił tylko 28 osób, a na Toledo zdecydowało się 198 klientów. W porównaniu z Mii bracia – Volkswagen Up i Skoda Citigo sprzedają się znacznie lepiej. Taka sama sytuacja jest z Toledo. Bliźniacza Skoda Rapid sprzedała się w Polsce w 2018 roku w liczbie 9833 egzemplarzy.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta