Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 12:11 Publikacja: 01.11.2022 18:31
Jeep Grand Commander
Foto: mat. prasowe
Po długim spadku produkcji spółka j.v. Stellantisa i Guangzhou Automobile Group (GAC), która produkowała Jeepy na największy na świecie rynek motoryzacyjny ogłosiła uruchomienie postępowania upadłościowego. W lipcu Stellantis zaskoczył Chińczyków decyzją o rozwiązaniu spółki z GAC, mimo, że kilka miesięcy wcześniej chciał zwiększyć udział z 50 do 75 proc. Carlos Tavares, szef Stellantisa tłumaczył wtedy, że ma dość politycznych wpływów na prowadzenie działalności z partnerami w Chinach. Szefowie GAC, które jest piątym co do wielkości producentem samochodów w Chinach, byli wtedy mocno zaskoczeni decyzją Stellantisa, który uspokajał, że będzie kontynuować model biznesowy w Chinach. Jednak francusko-włosko-amerykański koncern chce teraz sprowadzać samochody, a rozstanie z GAC nie ma mieć długotrwałych i negatywnych skutków. Import aut to jednak konieczność płacenia cła. Tavares dodał, że podobną strategię postępowania mogą obrać Peugeot i Citroen, a to oznaczałoby całkowite zaprzestanie produkcji Stellantisa w Chinach.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W świecie, w którym rywalizacja między markami premium była dotąd niemal religią, szykuje się potencjalna rewolu...
Karne cła nałożone przez administrację Donalda Trumpa wywierają coraz większą presję na niemieckich producentów...
Porsche potwierdziło, że mimo wcześniejszych decyzji, na rynek wprowadzi w 2028 roku nową serię SUV-ów z klasycz...
Duzi gracze niemieckiego przemysłu samochodowego pogrążeni są w kryzysie. Amerykańskie cła na europejskie samoch...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Choć cała branża motoryzacyjna pędzi ku elektryfikacji, amerykańscy klienci pickupów wysyłają jasny sygnał: nie...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas