Reklama

Jeepy nie będą montowane w Chinach. Spółka joint venture bankrutuje

Spółka joint venture Stellantisa i chińskiej GAC Group montująca w Państwie Środka modele Jeepa wystąpi do sądu o ogłoszenie postępowania upadłościowego. Stellantis w przyszłości będzie zmuszony do importowania Jeepów do Chin.

Publikacja: 01.11.2022 18:31

Jeep Grand Commander

Jeep Grand Commander

Foto: mat. prasowe

Po długim spadku produkcji spółka j.v. Stellantisa i Guangzhou Automobile Group (GAC), która produkowała Jeepy na największy na świecie rynek motoryzacyjny ogłosiła uruchomienie postępowania upadłościowego. W lipcu Stellantis zaskoczył Chińczyków decyzją o rozwiązaniu spółki z GAC, mimo, że kilka miesięcy wcześniej chciał zwiększyć udział z 50 do 75 proc. Carlos Tavares, szef Stellantisa tłumaczył wtedy, że ma dość politycznych wpływów na prowadzenie działalności z partnerami w Chinach. Szefowie GAC, które jest piątym co do wielkości producentem samochodów w Chinach, byli wtedy mocno zaskoczeni decyzją Stellantisa, który uspokajał, że będzie kontynuować model biznesowy w Chinach. Jednak francusko-włosko-amerykański koncern chce teraz sprowadzać samochody, a rozstanie z GAC nie ma mieć długotrwałych i negatywnych skutków. Import aut to jednak konieczność płacenia cła. Tavares dodał, że podobną strategię postępowania mogą obrać Peugeot i Citroen, a to oznaczałoby całkowite zaprzestanie produkcji Stellantisa w Chinach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Producenci
Twój następny Mercedes będzie miał silnik BMW
Producenci
Audi i Porsche rozważają wspólną fabrykę w USA
Producenci
Porsche pod presją. Słaba sprzedaż Macana z napędem elektrycznym zmienia strategię
Producenci
Niemieccy giganci motoryzacyjni w opałach. USA i Chiny odbierają zyski
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Producenci
Dlaczego Ram musiał przywrócić do życia swój legendarny silnik V8
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama