Scala bazuje na platformie modułowej MQB AO. Ma 4362 mm długości, 1793 szerokości i 1471 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2649 milimetrów. Atrakcyjnie narysowane nadwozie można osadzić na 18-calowych obręczach ze stopów lekkich, przyciemnić boczne szyby i wyposażyć w pełni LED-owe, aktywne reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i funkcją Coming/Leaving Home. Po zaryglowaniu centralnego zamka światła będą przez kilkadziesiąt sekund oświetlać drogę do domu. Wyłączą się automatycznie. Ponadto, mamy również swobodną możliwość personalizacji. Do wyboru oddano aż 12 lakierów i wiele dekoracyjnych akcentów. Lusterka boczne i klamki można utrzymać w kolorystyce karoserii. Ramkę grilla wypełnić chromem, podobnie jak listwę wzdłuż linii okien bocznych.
Skoda Scala / fot. moto.rp.pl/Martin Śliwa
Ruszamy w drogę
Pod maską kompaktowej Skody mogą pracować zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne jednostki. Wkrótce gamę uzupełni odmiana zasilana CNG. Póki co, najciekawiej prezentuje się 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych i 250 Nm dostępnych już przy 1500 obr./min. To w połączeniu z wydajnym automatem gwarantuje sporo wrażeń. Wystarczy spojrzeć na suche dane techniczne. Auto potrzebuje zaledwie 8,2 sekundy na sprint do setki i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na 219 km/h. Osiągi godne sportowca mają swoje odzwierciedlenie na drodze. 4-cylindrowy motor żwawo reaguje na polecenia wydawane prawą nogą kierowcy. Chętnie nabiera prędkości i lekkiej zadyszki dostaje dopiero w okolicy 160 km/h. Nie ma też większego znaczenia obecność na pokładzie 2-3 dodatkowych osób i bagażu w 467-litrowym bagażniku. Podczas dynamicznych startów spod świateł pomaga elektroniczna szpera.
fot. moto.rp.pl / Martin Śliwa
Z dobrymi osiągami idą w parze właściwości jezdne. W testowanym egzemplarzu obecne było adaptacyjne zawieszenie (1850 zł) pozwalające dopasować tryb jazdy do warunków na drodze i preferencji kierowcy. W trybie Eco rozleniwia układ kierowniczy i zwiększa komfort filtrowania nierówności. Tryb dynamiczny wyostrza pracę poszczególnych komponentów, umożliwiając naprawdę szybkie pokonywanie zakrętów. Neutralne zachowanie samochodu w ostrych łukach potrafi podnieść poziom adrenaliny. Skoda robi to naprawdę dobrze. W szybkiej jeździe pomaga wierne oddanie aktualnej pozycji kół i sprawnie żonglująca przełożeniami automatyczna skrzynia.