Może się wam nie podobać, możecie się też z niego śmiać czy krytykować, że ma podzespoły z pospolitego Audi. Odpowiem na to tak – i co z tego! Tak oczywiście, że koncerny typu VAG wykorzystują do budowy wielu różnych modeli części w taki sposób, by miały sens i zastosowanie, bo po co budować coś od nowa. I tak elementy Audi lądują w Bentleyu czy w Porsche. Czy coś w tym złego? Absolutnie nie, a problem z tym mają przeważnie wszyscy poza samymi właścicielami.
Chociaż trzeba przyznać, że Rolls Royce jest w tym temacie bardziej wyczulony i uważniej się przygląda temu, żeby na żadnym elemencie nie znalazł się logotyp BMW. W Bentaydze znajdziecie tu i ówdzie zna-czek Audi. Taka adopcja technologii ma też swoje plusy. Pamiętam angielskie luksusowe limuzyny z lat 90. XX wieku. Były technicznie zakurzone jak dywan u prababci. Ich największą technologią było to, że jeździły (bardzo komfortowo) i skręcały. Dopiero po pojawieniu się BMW w Rollsie i Volkswagena w Bentleyu zawitała do tych firm i ich modeli nowoczesność. Zresztą to samo było w Lamborghini. Dzisiaj taka Bentayga jest wyrafinowana technicznie właśnie dlatego, że może korzystać z części np. od wielkoseryjnego Audi.
Witajcie w nowej, zielonej Europie, gdzie nie lubią dużych silników spalinowych i za chwilę zmuszą wszystkich do wyznania miłości samochodom elektrycznym. Niestety, nowe normy spalin obowiązujące na Starym Kontynencie pochłonęły silnik W12. Była to cudowna jednostka napędowa, która znakomicie pasowała do komfortu, przepychu i nobilitacji Bentleya. Święty Krzysztofie, świeć nad jej wspaniałą, techniczną i spokojną duszą. Nowa Bentayga w Europie oferowana jest na razie tylko z silnikiem V8 (za chwilę też z V6 hybrydą plug-in). Nie ma w nim nic złego, ba nawet znakomicie pasuje do tego auta, ale i tak jakoś szkoda tych 12 cylindrów. Tym bardziej, że wiąże się to z rezygnacją z wersji Speed, fajnej chociażby dlatego, że jest to najszybszy SUV na świecie. Silnik V8 ma 4 litry pojemności i 550 KM mocy. Wystarczy, żeby rozpędzić się do setki w 4,5 sekundy i pojechać niemal 300 km/h. Do tego jednostka napędowa jest cicha, równo pracuje i potrafi być bardzo oszczędna. Jadąc z Katowic do Warszawy na odcinkowym pomiarze prędkości przy średniej prędkości 70 km/h komputer pokładowy obliczył średnie zużycie paliwa na poziomie niecałych 7 l/100 km. Przy mniej ekstremalnemu utrzymaniu równiej prędkości Bentayga potrafi zużyć średnio około 11–14 l/100 km i o to też jest przyzwoity wynik.