Bentley kończy produkcję modeli z silnikami spalinowymi

Koncern Volkswagena robi przemodelowanie w swoich szeregach. Zmiany dotkną również Bentleya, markę słynącą z ultraluksusowych pojazdów wyposażonych w silniki benzynowe V8 oraz W12. Zgodnie z nowymi wytycznymi, od 2030 roku zamiast silnika spalinowego pod maską montowany będzie wyłącznie napęd elektryczny.

Publikacja: 14.11.2020 08:52

Bentley kończy produkcję modeli z silnikami spalinowymi

Foto: moto.rp.pl

Tak skrajnej zmiany raczej nikt się nie spodziewał. Adrian Hallmark, szef marki Bentley na konferencji prasowej zapowiedział, że w najbliższych latach luksusowa marka przejdzie gruntowną przemianę. Nadchodzi zmierzch potężnych silników benzynowych. Hallmark ogłosił plan stworzenia przyszłości Bentleya jako marki „w pełni elektrycznej”. Zgodnie planami restrukturyzacji, nie później niż w 2025 roku, firma zaprezentuje platformę, na której oparta zostanie cała seria nowych generacji modeli. Prawdopodobnie będzie to Premium Plattform Electric (PPE), którą dla koncernu VAG przygotowuje marka Audi, a którą do użytku otrzyma nie tylko Bentley, ale i Porsche. Od 2026 roku, wszystkie oferowane modele Bentleya będą zelektryfikowane, a to oznacza napęd hybrydowy typu plug-in lub elektryczny. Od 2030 roku Bentley przestanie oferować samochody z silnikami spalinowymi i chce być jako marka w całości neutralna pod względem emisji CO2. Już teraz lakiernia w brytyjskim Crewe jest wyposażona w system recyklingu wody,  a zadaszone miejsca parkingowe dla pracowników pokryte są 10.000 paneli słonecznych.

CZYTAJ TAKŻE: Goodbye Bentley Mulsanne. Koniec ery przepychu

""

Bentley Flying Spur.

Foto: moto.rp.pl

– Od 2030 roku żadnych silników spalinowych. Cała branża się zmienia, a my chcemy przewodzić w tej zmianie. Nie są to bezpodstawne założenia, lecz decyzje poparte badaniami rynku – obecnie 55 proc. naszych klientów wyraża chęć zakupu auta elektrycznego – powiedział Hallmark. Prezes zaznaczył również, wzmożone działania na rzecz redukcji śladu węglowego, minimalizując emisję CO2 do zera, również w procesach tworzenia i produkcji.

""

Bentley Continental GT.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Test | Bentley Continental GT: Doskonałość swojego gatunku

Przedstawione plany są kolejnymi zmianami w Bentleyu. Jedną z pierwszych było wycofanie z europejskiej oferty niektórych modeli z 12-cylindrowm silnikiem np. Bentaygi w wersji Speed. Kolejną zakończenie produkcji flagowej limuzyny Mulsanne. Flagowy model był wizytówką Bentleya od 2005 roku. Do jego napędu służył silnik benzynowy V8 o objętości skokowej 6,75-litra, który uważany jest za najbardziej tradycyjną 8-cylindorwą jednostkę na świecie, która jest produkowana bez większych zmian od 1959 roku.

""

Bentley Mulsanne.

Foto: moto.rp.pl

Nie wiadomo czy zmiany zapowiedziane dla Bentleya dotkną również inne luksusowe marki z Grupy Volkswagena. Jeszcze nie określono jaka przyszłość czeka Bugatii czy Lamborghini. Transformacja, którą zapowiedział Bentley nie będzie jedyną w tym segmencie aut. Również Rolls-Royce zapowiedział swój pierwszy produkowany seryjnie elektryczny model, który powinien pojawić się w 2025 roku.

Tak skrajnej zmiany raczej nikt się nie spodziewał. Adrian Hallmark, szef marki Bentley na konferencji prasowej zapowiedział, że w najbliższych latach luksusowa marka przejdzie gruntowną przemianę. Nadchodzi zmierzch potężnych silników benzynowych. Hallmark ogłosił plan stworzenia przyszłości Bentleya jako marki „w pełni elektrycznej”. Zgodnie planami restrukturyzacji, nie później niż w 2025 roku, firma zaprezentuje platformę, na której oparta zostanie cała seria nowych generacji modeli. Prawdopodobnie będzie to Premium Plattform Electric (PPE), którą dla koncernu VAG przygotowuje marka Audi, a którą do użytku otrzyma nie tylko Bentley, ale i Porsche. Od 2026 roku, wszystkie oferowane modele Bentleya będą zelektryfikowane, a to oznacza napęd hybrydowy typu plug-in lub elektryczny. Od 2030 roku Bentley przestanie oferować samochody z silnikami spalinowymi i chce być jako marka w całości neutralna pod względem emisji CO2. Już teraz lakiernia w brytyjskim Crewe jest wyposażona w system recyklingu wody,  a zadaszone miejsca parkingowe dla pracowników pokryte są 10.000 paneli słonecznych.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii