Tyle kosztuje Toyota GR Yaris po liftingu. Jest drożej niż wcześniej, ale…

Toyota opublikowała ceny GR Yarisa po modernizacji. W opcji klienci mogą - po raz pierwszy - wybrać automatyczną skrzynię biegów. Ile trzeba zapłacić za szybkiego hatchbacka z Japonii?

Publikacja: 21.03.2024 05:29

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

Foto: mat. prasowe

214 900 zł za samochód ze skrzynią manualną i 225 900 zł za wersję z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Tak prezentują się ceny najnowszej Toyoty GR Yaris. „Dużo!” - można by zakrzyknąć, zwłaszcza jeśli ktoś pamięta, od jakiej kwoty rozpoczynał się cennik GR Yarisa, gdy wchodził na rynek w 2020 roku. Przypomnijmy: wtedy ten szybki hatchback z rekordowo mocnym trzycylindrowym silnikiem kosztował 143 900 zł. Nie wszyscy klienci zapłacili tyle, bowiem egzemplarze przeznaczone na polski rynek wyprzedawały się na pniu, a niektórzy z kupujących odsprzedawali drożej nowe lub lekko używane auta. Czasami trzeba było dopłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, by uniknąć wielomiesięcznego czekania.

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

ma. prasowe

Czytaj więcej

Takich rabatów Toyota jeszcze nie miała. Gigantyczny upust plus bony na paliwo

Nie da się jednak ukryć, że nowa wersja jest znacząco droższa. Spróbujmy wziąć jednak Toyotę w obronę. Po pierwsze, auta przez kilka lat znacząco zdrożały. Po drugie, GR Yaris po liftingu stał się mocniejszy (zamiast 261 KM ma 280 KM), sztywniejszy, lepiej się prowadzi, a do tego ma kontrowersyjnie stylizowane, ale wygodniejsze w obsłudze wnętrze wraz z niżej (nareszcie!) zamocowanym fotelem kierowcy. Poza tym, GR ma niezłe wyposażenie standardowe. W poprzedniej wersji większość klientów dopłacała do pakietu Sport, obejmującego m.in. przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD. Obecnie jest on standardem. Yaris ma także dodatkową chłodnicę, intercooler z natryskiem wody i specjalnie zaprojektowany wlot powietrza w przednim zderzaku. Nie zabrakło 18-calowych felg, foteli sportowych czy dachu z kompozytów z karbonem.

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Nowa Toyota GR Yaris ma 280 KM i w opcji automatyczną skrzynię biegów

Za co da się dopłacić? W cenie jest lakier biały, za dodatkowe 2000 zł można jeździć czarnym lub szarym (to nowy odcień w gamie) GR-em, a czerwony i biały perłowy wymagają dopłaty 2900 zł. Da się także wzbogacić szybkiego Yarisa o pakiet VIP. Obejmuje kute felgi, podgrzewane fotele i kierownicę, audio JBL i czujniki parkowania z przodu i z tyłu. To oznacza, że najdroższy możliwy GR Yaris - z automatem, lakierem perłowym i pakietem VIP - ociera się o magiczną granicę ćwierć miliona złotych. Kosztuje 244 800 zł. Z jednej strony, to kosmiczna kwota za tak niewielkie auto. Z drugiej, zdaniem wielu to najlepszy, dający najwięcej przyjemności z jazdy, współczesny hot hatch.

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Czytaj więcej

Samochód, który otrząsa się jak mokry pies. Nowy pomysł Chińczyków

Czytaj więcej

Na prądzie do gaszenia pożaru. Wóz strażacki z napędem elektrycznym

214 900 zł za samochód ze skrzynią manualną i 225 900 zł za wersję z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Tak prezentują się ceny najnowszej Toyoty GR Yaris. „Dużo!” - można by zakrzyknąć, zwłaszcza jeśli ktoś pamięta, od jakiej kwoty rozpoczynał się cennik GR Yarisa, gdy wchodził na rynek w 2020 roku. Przypomnijmy: wtedy ten szybki hatchback z rekordowo mocnym trzycylindrowym silnikiem kosztował 143 900 zł. Nie wszyscy klienci zapłacili tyle, bowiem egzemplarze przeznaczone na polski rynek wyprzedawały się na pniu, a niektórzy z kupujących odsprzedawali drożej nowe lub lekko używane auta. Czasami trzeba było dopłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, by uniknąć wielomiesięcznego czekania.

Pozostało 81% artykułu
W Salonach
Elektryczny Ford Explorer wyceniony. Ile trzeba zapłacić za krewniaka Volkswagena?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
W Salonach
Nowa Dacia Duster wyceniona. W gamie m.in. silnik z fabrycznym LPG i hybryda
W Salonach
DS 7: Podróż SUV-em w klasie wyższej
W Salonach
Bestseller Forda wyceniony. Tyle kosztuje Ford Kuga po liftingu
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
W Salonach
Tyle kosztuje Volkswagen Golf po liftingu. Bazowy silnik to 1.5 TSI