Na prądzie do gaszenia pożaru. Wóz strażacki z napędem elektrycznym

Po udanych testach niemieckiej firmy Rosenbauer do stolicy Niemiec trafiły wozy strażackie z napędem elektrycznym. To jedne z pierwszych tego typu pojazdów w Europie. Elektryczne ciężarówki straży pożarnej są również używane w USA.

Publikacja: 03.01.2023 15:39

Na prądzie do gaszenia pożaru. Wóz strażacki z napędem elektrycznym

Foto: mat. prasowe

Po 13 miesiącach testów wóz strażacki nazwany Revolutionary Technology (RT) firmy Rosenbauer został przydzielony do jednej z berlińskich jednostek. Według berlińskiej straży pożarnej podczas próbnej eksploatacji w ciągu roku można zaoszczędzić około dziesięciu ton CO2 w porównaniu z eksploatacją wozu gaśniczego z silnikiem diesla. Elektrycznie napędzana ciężarówka opartą na podwoziu Volvo ma on moc 225 KM i akumulator o pojemności 200 kWh (4 x 50 kWh).

mat. prasowe

Cztery kolejne wozy strażackie zostały zaprojektowane zgodnie z projektem specjalnie określonym przez berlińską straż pożarną. Pojazdy mają na pokładzie pompę gaśniczą z systemem dozowania piany oraz nowoczesny system gaśniczy. Pojazd transportuje 1200 l wody i 100 l środka pianotwórczego do środków gaśniczych, załogę stanowi 7 strażaków.

Czytaj więcej

Klienci mają dość wybryków Muska. Tesla w grudniu straciła 219 mld dolarów

Poprzedni model Rosenbauera o nazwie „Concept Fire Truck”, został przedstawiony w lutym 2022 roku straży pożarnej w Los Angeles. Z 3500 pracowników i flotą prawie 1300 pojazdów straż pożarna w Los Angeles jest jedną z największych straży pożarnych w USA - i jedną z najbardziej znanych na świecie. Tylko w poprzednim roku LAFD odpowiedziało na około 500 000 wezwań alarmowych, w tym na ponad 4100 pożarów budynków. Rosenbauer szacuje, że do 2030 roku na całym świecie będzie około 3200 pojazdów z technologią podobną do CFT, a do 2025 roku w Ameryce Północnej może być używanych nawet 400 takich pojazdów.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Cupra będzie produkować swojego nowego SUV-a w Chinach

Po 13 miesiącach testów wóz strażacki nazwany Revolutionary Technology (RT) firmy Rosenbauer został przydzielony do jednej z berlińskich jednostek. Według berlińskiej straży pożarnej podczas próbnej eksploatacji w ciągu roku można zaoszczędzić około dziesięciu ton CO2 w porównaniu z eksploatacją wozu gaśniczego z silnikiem diesla. Elektrycznie napędzana ciężarówka opartą na podwoziu Volvo ma on moc 225 KM i akumulator o pojemności 200 kWh (4 x 50 kWh).

Na prąd
W europejskich portach zalegają tysiące elektryków z Chin. Nikt ich nie chce
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Na prąd
Akumulator z gwarancją przebiegu 1,5 mln km. Przełom w świecie elektromobilności
Na prąd
Volvo doczeka się vana. Skonstruuje go wspólnie z Renault
Na prąd
AFIR - to może być jedno z większych motoryzacyjnych wyzwań dla Polski
Na prąd
Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele