Po 13 miesiącach testów wóz strażacki nazwany Revolutionary Technology (RT) firmy Rosenbauer został przydzielony do jednej z berlińskich jednostek. Według berlińskiej straży pożarnej podczas próbnej eksploatacji w ciągu roku można zaoszczędzić około dziesięciu ton CO2 w porównaniu z eksploatacją wozu gaśniczego z silnikiem diesla. Elektrycznie napędzana ciężarówka opartą na podwoziu Volvo ma on moc 225 KM i akumulator o pojemności 200 kWh (4 x 50 kWh).
Cztery kolejne wozy strażackie zostały zaprojektowane zgodnie z projektem specjalnie określonym przez berlińską straż pożarną. Pojazdy mają na pokładzie pompę gaśniczą z systemem dozowania piany oraz nowoczesny system gaśniczy. Pojazd transportuje 1200 l wody i 100 l środka pianotwórczego do środków gaśniczych, załogę stanowi 7 strażaków.
Czytaj więcej
Elon Musk coraz częściej zachowuje się jak rozkapryszony bachor, któremu wszystko wolno. Szokuje klientów i opinię publiczną.
Poprzedni model Rosenbauera o nazwie „Concept Fire Truck”, został przedstawiony w lutym 2022 roku straży pożarnej w Los Angeles. Z 3500 pracowników i flotą prawie 1300 pojazdów straż pożarna w Los Angeles jest jedną z największych straży pożarnych w USA - i jedną z najbardziej znanych na świecie. Tylko w poprzednim roku LAFD odpowiedziało na około 500 000 wezwań alarmowych, w tym na ponad 4100 pożarów budynków. Rosenbauer szacuje, że do 2030 roku na całym świecie będzie około 3200 pojazdów z technologią podobną do CFT, a do 2025 roku w Ameryce Północnej może być używanych nawet 400 takich pojazdów.