Mercedes-AMG zmienia zdanie. Nowy silnik V8 zamiast czterocylindrowego PHEV

4-cylindrowa hybryda Mercedesa montowana w nowych modelach AMG nie została dobrze przyjęta przez klientów sportowej marki. Wszystko wskazuje na to, że AMG już pracuje nad nowym silnikiem V8, który zastąpi nieudane posunięcie oferowania mocnej, ale wypranej z całego spektrum emocji silnika.

Publikacja: 18.05.2024 09:10

8-cylindrowy silnik przez wiele lat był synonimem modeli AMG

8-cylindrowy silnik przez wiele lat był synonimem modeli AMG

Foto: mat. prasowe

AMG i mocne ośmiocylindrowe silniki to jak masło i chleb - oczywistość idealnie pasująca do siebie. Oznaczenie modelu z cyfrą 63 fanom motoryzacji kojarzy się z czterolitrowym silnikiem V8. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej Klasy C, Mercedes-AMG od 2023 roku postawił na wysokowydajny napęd hybrydowy. C 63 S E-Performance napędzane jest dwulitrowy czterocylindrowy turbodoładowanym silnikiem spalinowym, który wspomagany jest silnikiem elektrycznym. To hybryda typu plug-in, która ma moc 680 KM i 1020 Nm momentu obrotowego. Wartości, które miały ułatwić pożegnanie z V8. Jednak to co dobrze wyglądało na papierze nie sprawdziło się w prawdziwym świecie. Klienci i dealerzy na całym świecie niekoniecznie postrzegali ten rozwój jako dobry kierunek. Jak donosi brytyjski tygodnik Autocar, popyt na model C 63 z czterocylindrowym napędem pozostaje znacznie poniżej oczekiwań. Napęd PHEV nie jest tym, czego oczekują klienci.

Mercedes C 63 S E-Performance

Mercedes C 63 S E-Performance

mat. prasowe

Czytaj więcej

Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda

Teraz AMG wyciąga wnioski. Szefowie w Affalterbach prawdopodobnie zdecydowali się zmienić strategię. Ten sam Autocar rzekomo otrzymał od wysokich rangą menedżerów AMG informację, że sześciocylindrowy silnik w modelach CLE jeszcze przez długi czas pozostanie oferowany. Mało tego, trwają już prace nad nowym hybrydowym etapem rozbudowy dobrze znanego ośmiocylindrowego silnika, który powinien być gotowy za około trzy lata, kiedy model CLE otrzyma lifting. V8 ma być połączony 20-konnym 48-woltowym modułem ISG – napędem znanym już z modeli GLE 63 czy G 63. Finalna moc byłaby prawdopodobnie mniejsza niż w czterocylindrowym silniku, ale w zamian pojawi się dźwięk i wyjątkowość silnika V8.

4-cylindrwy silnik AMG ma dużo mocy, ale mało charakteru

4-cylindrwy silnik AMG ma dużo mocy, ale mało charakteru

mat. prasowe

Czy silnik V8 wróci pod maski Mercedesów AMG?

Kiedy jesienią 2023 r. pojawiły się pierwsze spekulacje na temat powrotu ośmiocylindrowych silników do modelu C 63, Michael Schiebe, dyrektor generalny AMG dał jasno do zrozumienia, że ​​w C 63 i E 63 nie będzie już silnika V8, ale AMG będzie je nadal oferować w innych modelach tak długo jak to możliwe. Jednak brak zainteresowania klientów aktualną klasą C 63 S E-Performance może jednak skłonić AMG to zmiany strategii. Finalnie to klienci wybierają.

Czytaj więcej

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe wycenione. Ile kosztuje sześć cylindrów?

AMG i mocne ośmiocylindrowe silniki to jak masło i chleb - oczywistość idealnie pasująca do siebie. Oznaczenie modelu z cyfrą 63 fanom motoryzacji kojarzy się z czterolitrowym silnikiem V8. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej Klasy C, Mercedes-AMG od 2023 roku postawił na wysokowydajny napęd hybrydowy. C 63 S E-Performance napędzane jest dwulitrowy czterocylindrowy turbodoładowanym silnikiem spalinowym, który wspomagany jest silnikiem elektrycznym. To hybryda typu plug-in, która ma moc 680 KM i 1020 Nm momentu obrotowego. Wartości, które miały ułatwić pożegnanie z V8. Jednak to co dobrze wyglądało na papierze nie sprawdziło się w prawdziwym świecie. Klienci i dealerzy na całym świecie niekoniecznie postrzegali ten rozwój jako dobry kierunek. Jak donosi brytyjski tygodnik Autocar, popyt na model C 63 z czterocylindrowym napędem pozostaje znacznie poniżej oczekiwań. Napęd PHEV nie jest tym, czego oczekują klienci.

Tu i Teraz
Prawie 5 tys. przekroczeń prędkości w miesiąc. Odcinkowy pomiar prędkości na S11
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować