Na stronie poświęconej inwestycji budowy tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin podano, że pierwsza warstwa lanego asfaltu ma zostać położona w marcu. Następnie wylana zostanie warstwa ścieralna, po której będą się poruszać samochody. – Kolejny etap prac w tunelu, czyli wylewanie asfaltu, to po drążeniu przez maszynę TBM, najbardziej zauważalny dla przyszłych użytkowników moment. Jesteśmy już blisko zakończenia inwestycji – przekazał Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. Dodał, że dla miasta jako inwestora to ogromna satysfakcja, że prace zmierzają do finału.

Czytaj więcej

Oddana w sierpniu Trasa Łagiewnicka w Krakowie przecieka w 40 miejscach

Po położeniu asfaltu, wykonawca rozpocznie szereg testów bezpieczeństwa. Mają one na celu sprawdzenie czy tunel jest odpowiednio przygotowany dla przyszłych użytkowników. Równolegle na budowie nadal trwają prace wykończeniowe. W budynkach stacji transformatorowych wykonywane są prace instalacyjne. Na rampie i w tunelu wykonanym metodą stropową, montowana jest obudowa z paneli aluminiowych na ścianach szczelinowych. W samym tunelu z kolei wykonywany jest montaż instalacji infrastruktury, uszczelnianie prefabrykatów oraz czyszczenie i uszczelnianie całej jego obudowy. Montowane są także drzwi w pomieszczeniach technicznych i ewakuacyjnych. Obiekt do użytku ma zostać oddany jeszcze przed wakacjami. Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km, z czego część wydrążona ma 1,484 km. Inwestorem jest miasto Świnoujście, a inwestorem zastępczym – szczeciński oddział GDDKiA. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych.

Czytaj więcej

Nowa wizja Audi. Trochę SUV, trochę coupe, trochę pick-up