Na stronie poświęconej inwestycji budowy tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin podano, że pierwsza warstwa lanego asfaltu ma zostać położona w marcu. Następnie wylana zostanie warstwa ścieralna, po której będą się poruszać samochody. – Kolejny etap prac w tunelu, czyli wylewanie asfaltu, to po drążeniu przez maszynę TBM, najbardziej zauważalny dla przyszłych użytkowników moment. Jesteśmy już blisko zakończenia inwestycji – przekazał Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. Dodał, że dla miasta jako inwestora to ogromna satysfakcja, że prace zmierzają do finału.
Czytaj więcej
Nowa Trasa Łagiewnicka w Krakowie przecieka w 40 miejscach. Poprowadzona głównie w tunelach droga łączy południowe dzielnice Krakowa. Trasa została oddana do użytku w sierpniu 2022 r.
Po położeniu asfaltu, wykonawca rozpocznie szereg testów bezpieczeństwa. Mają one na celu sprawdzenie czy tunel jest odpowiednio przygotowany dla przyszłych użytkowników. Równolegle na budowie nadal trwają prace wykończeniowe. W budynkach stacji transformatorowych wykonywane są prace instalacyjne. Na rampie i w tunelu wykonanym metodą stropową, montowana jest obudowa z paneli aluminiowych na ścianach szczelinowych. W samym tunelu z kolei wykonywany jest montaż instalacji infrastruktury, uszczelnianie prefabrykatów oraz czyszczenie i uszczelnianie całej jego obudowy. Montowane są także drzwi w pomieszczeniach technicznych i ewakuacyjnych. Obiekt do użytku ma zostać oddany jeszcze przed wakacjami. Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km, z czego część wydrążona ma 1,484 km. Inwestorem jest miasto Świnoujście, a inwestorem zastępczym – szczeciński oddział GDDKiA. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
Czytaj więcej
Koncepcyjny model Audi o nazwie Activesphere pokazuje kolejny kawałek przyszłości marki. W tej odsłonie wizji na przyszłość Audi łączy w jednym modelu różne typy pojazdów - od SUV-a, poprzez coupe aż po pick-up'a.