Budowa Trasy Łagiewnickiej trwała cztery lata i kosztowała prawie miliard złotych. Pierwsze przecieki w tunelach pod rzeką Wilgą zostały zauważone już dwa miesiące po oddaniu odcinka, w październiku ubiegłego roku. Były na tyle duże, że przy ujemnych temperaturach na stropach tuneli tworzyły się sople lodu, a na jezdni z powodu przeciekającej wody pojawiał się lód. Przecieki odkryto w 40 miejscach. Są w trzech tunelach samochodowych, ale również w tunelu tramwajowym.

Czytaj więcej

Rusza budowa najbardziej niepotrzebnej drogi. Inwestycja za 526 mln zł

3,5 km odcinek Trasy Łagiewnickiej wybudowany za 840 mln zł była jedną z największych i najdroższych inwestycji infrastrukturalnych w Krakowie jakie miała miejsce w ostatnich latach. Poprowadzona częściowo pod ziemią łączy południowe dzielnice miasta. Poprowadzona pod tunelami trasa ma gwarancję, a wykonawca firma Budimex pod koniec marca ma rozpocząć prace naprawcze. Władze spółki Trasa Łagiewnicka SA przekonują, że to nie jest wynik wady konstrukcyjnej, a przecieki na tym etapie eksploatacji nie powinny nikogo dziwić. Naprawy mają być prowadzone nocami. Mają polegać na pompowaniu pomiędzy gruntem nad ścianami tuneli dodatkowej warstwy izolacyjnej.

Czytaj więcej

The ICE St. Moritz 2023: Motoryzacyjna ekskluzywność na lodzie