Budowa Trasy Łagiewnickiej trwała cztery lata i kosztowała prawie miliard złotych. Pierwsze przecieki w tunelach pod rzeką Wilgą zostały zauważone już dwa miesiące po oddaniu odcinka, w październiku ubiegłego roku. Były na tyle duże, że przy ujemnych temperaturach na stropach tuneli tworzyły się sople lodu, a na jezdni z powodu przeciekającej wody pojawiał się lód. Przecieki odkryto w 40 miejscach. Są w trzech tunelach samochodowych, ale również w tunelu tramwajowym.
Czytaj więcej
Za chwilę ma rozpocząć się budowa pierwszego odcinka trasy ekspresowej S19. Droga pomiędzy Białymstokiem a przejściem granicznym w Kuźnicy jest w tej formie zupełnie zbyteczna ponieważ przejście graniczne w Kuźnicy jest zamknięte od 9 listopada 2021 r.
3,5 km odcinek Trasy Łagiewnickiej wybudowany za 840 mln zł była jedną z największych i najdroższych inwestycji infrastrukturalnych w Krakowie jakie miała miejsce w ostatnich latach. Poprowadzona częściowo pod ziemią łączy południowe dzielnice miasta. Poprowadzona pod tunelami trasa ma gwarancję, a wykonawca firma Budimex pod koniec marca ma rozpocząć prace naprawcze. Władze spółki Trasa Łagiewnicka SA przekonują, że to nie jest wynik wady konstrukcyjnej, a przecieki na tym etapie eksploatacji nie powinny nikogo dziwić. Naprawy mają być prowadzone nocami. Mają polegać na pompowaniu pomiędzy gruntem nad ścianami tuneli dodatkowej warstwy izolacyjnej.
Czytaj więcej
W świecie motoryzacji są konkursy elegancji i jest Sankt Moritz. Kiedy na świecie warte miliony klasyki parkują na równo przyciętej trawie, w Szwajcarii ustawione są na zamarzniętym jeziorze, a niektóre nawet ścigają się na lodzie.