Audi ma ostatnio fazę na modele studyjne. Był Skysphere, Grandsphere i Urbansphere. Teraz jest Activesphere. Auto, które może się zmienić z zamkniętego luksusowego modelu z napędem na wszystkie koła pickupa z otwartą przestrzenią ładunkową, w której zmieści się wszelkiego rodzaju sprzętu rekreacyjno-sportowy. Za naciśnięciem przycisku cała tylna szyba chowa się, a z tyłu tworzy się przestrzeń ładunkowa, która jest wyposażona w opcje mocowania rowerów, nart, toreb golfowych lub sprzętu do sportów wodnych. Kolejna możliwa metamorfoza dzieje się dzięki pneumatycznemu zawieszeniu, podobnie jak w modelach allroad, prześwit w koncepcie Activesphere można zmieniać w zakresie od 20,8 do 24,8 cm.
Audi Activesphere
Wyjątkowe Audi ma 4,98 m długości, 2,07 m szerokości, 1,60 m wysokości i rozstaw osi 2,97 m. Studyjny model oparto na platformie Premium Platform Electric (PPE) i jest zdecydowanie wskazówką dla modeli produkcyjnych, takich jak Q6, które zadebiutuje jeszcze w tym roku, oraz dla zapowiedzianego A6 na rok 2024. Ten ostatni powinien mieć niemal identyczne wymiary zewnętrzne i taki sam rozstaw osi jak zaprezentowany koncept. Auto jest gotowe do jazdy autonomicznej na poziomie 4, może samodzielnie jechać na przeznaczonych do tego trasach. Kierownicę i pedały można w nim całkowicie złożyć. W trybie autonomicznym kierowca siedzi na jednym z czterech foteli i ma przed sobą jedynie płaską deskę rozdzielczą.
Czytaj więcej
Potrzebna jest znacznie szybsza rozbudowa infrastruktury ładowania oraz przyspieszona transformacja energetyczna. Polska jest częścią Unii Europejskiej, częścią unijnego rynku. Nie będzie osobnego prawa uchwalonego tylko dla Polski - mówi Pavel Šolc, prezes zarządu VW Group Polska.
Audi Activesphere