Duże utrudnienia na A1. Przejedzie największy w historii transport drogowy

We wtorek rano, około godziny 5 na autostradę A1 w województwie Łódzkiem os strony południowej wjedzie największy w historii Polski transport drogowy. Przez trzy noce konwój, który porusza się z prędkością 10 km/h utrudniać będzie ruch na drogach A1 i S8.

Publikacja: 14.11.2022 21:10

Duże utrudnienia na A1.  Przejedzie największy w historii transport drogowy

Foto: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi ostrzega o dużych utrudnieniach podczas przejazdu konwoju. Transportowane są elemetny potężnej maszyny, która służy do drążenia tuneli. Transport ruszył w ostatni piątek z Opola. To pięć zestawów jezdnych pojazdów, największy z nich ma 74 metry długości ma 9 metrów szerokości i waży 500 ton. Dla porównania długość klasycznej ciężarówki z przyczepą to 16,5 albo niecałe 19 metrów, jej szerokość to około 2,5 metra, a maksymalna masa wynosi nie może przekraczać 40 ton.

Kolumna z ładunkami rozciąga się na 4 km. Dotrzeć musi na Podkarpacie za około trzy tygodnie. Trasa wiedzie na około, przez Częstochowę, Warszawę, Lublin, ale tylko tak można było ją wyznaczyć ze względu na wielkość transportu. Według danych GDDKiA transport porusza się z maksymalną prędkością 10 km/h na całej szerokości jezdni, zajmując dwa pasy ruchu. Nie będzie możliwości wyprzedzania konwoju. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad radzi podróżującym autostradą A1 przez najbliższe dwie noce (14-15 i 15-16.11) zaleca wybranie innej trasy przejazdu i omijania A1. Transport rusza o godzinie 22. - Na ponad 24-kilometrowym odcinku autostrady A1 między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk trwa budowa. Ruch na długości 17 km odbywa się po jednej jezdni, co wymusi zamknięcie jezdni w kierunku Katowic na czas przejazdu transportu – na około 2 godzin. Przejazd w kierunku Łodzi i Warszawy będzie kierowany z węzła Kamieńsk na drogę krajową 91 do Piotrkowa Trybunalskiego - zapowiedział rzecznik łódzkiej GDDKiA Maciej Zalewski.

Czytaj więcej

Warszawski ratusz rozszerza strefę płatnego parkowania o 3,8 tysiące miejsc

Proponowane objazdy od strony Łodzi dla pojazdów ciężarowych (DMC powyżej 3,5 t) przebiegają A1 do węzła Piotrków Tryb Zachód, dalej S8 do węzła Piotrków Tryb. Wschód do drogi krajowej 91. Opcja B prowadzi od węzła Tuszyn drogą krajową 12/91 do węzła Piotrków Trybunalski Północ, dalej S8 do węzła Piotrków Trybunalski Wschód i drogą krajową 91. Dla aut osobowych zalecany jest przejazd A1 do węzła Piotrków Tryb. Południe dalej przez miasto do drogi krajowej 91. Dla jadących od strony Warszawy zalecany jest zjazd z S8 na drogę krajową 91 na węźle Piotrków Tryb. Wschód. W kolejnych dniach transport będzie przemieszczał się przez województwo Łódzkie w nocy z 16 na 17 listopada po drodze S8 (w godz. 22-5), wyjedzie z parkingu ADR Wolbórz i dojedzie do parkingu ADR Chrzczonowice. Kolejna noc - 17/18 listopada konwój dotrze do województwa mazowieckiego.

Transportowana maszyna TBM będzie wykorzystana do drążenia tunelu na odcinku drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica. Wartość kontraktu to ponad 2,2 mld złotych, a zakończenie prac zaplanowano w 2026 r. Drążenie tunelu ma rozpocząć się w przyszłym roku. Maszyna TBM ma długość 112 m, masę 4000 ton, a jej tarcza wiercąca średnicę 15,2 m.

Czytaj więcej

Legendarne Renault 4 powraca. I będzie crossoverem

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi ostrzega o dużych utrudnieniach podczas przejazdu konwoju. Transportowane są elemetny potężnej maszyny, która służy do drążenia tuneli. Transport ruszył w ostatni piątek z Opola. To pięć zestawów jezdnych pojazdów, największy z nich ma 74 metry długości ma 9 metrów szerokości i waży 500 ton. Dla porównania długość klasycznej ciężarówki z przyczepą to 16,5 albo niecałe 19 metrów, jej szerokość to około 2,5 metra, a maksymalna masa wynosi nie może przekraczać 40 ton.

Pozostało 84% artykułu
Tu i Teraz
Prawie 5 tys. przekroczeń prędkości w miesiąc. Odcinkowy pomiar prędkości na S11
Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować