SPPN na terenie części dzielnicy warszawskiego Mokotowa została wprowadzona ponad dekadę temu. Obejmowała strefę 1,1 km2. Teraz zostanie rozszerzona i obejmie kolejne rejony dzielnicy począwszy od 2 stycznia 2023 roku. Za parkowanie zapłacimy na łącznie 85 ulicach, alejach i placach mających status drogi publicznej. Zgodnie z przepisami strefa nie jest wprowadzana na drogach wewnętrznych, terenach osiedlowych i terenach prywatnych.
Czytaj więcej
Wreszcie gotowy jest tunel na prowadzącej w Tatry ekspresowej zakopiance. Włoski wykonawca Webuild (wcześniej znany jako Astaldi) zainkasuje za inwestycję blisko miliard złotych, ale się nie popisał: według pierwotnych planów, budowa miała być skończona już w 2020 r.
Jak podaje ZDM, wyznaczonych zostanie ok. 5,3 tysiąca ogólnodostępnych miejsc postojowych z czego 3,8 tysiąca przypadać będzie na obszar włączony do strefy. 4 proc. miejsc będzie przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo, bilans parkingowy poprawią strefy przeznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców. To miejsca (za znakiem B-35) oraz strefy (za znakiem B-39) z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy. Wraz z wprowadzeniem SPPN na Mokotowie pojawi się więcej ulic jednokierunkowych. Obecnie jest 11 takich odcinków. Po 2 stycznia 2023 r. będzie ich o 45 więcej przy 30 kolejnych ulicach. Jak wskazuje ZDM celem zmian w organizacji ruchu jest zwiększenie liczby legalnych miejsc postojowych.
Czytaj więcej
Q4 e-tron Sportback to dopracowany elektryk. Model, który stawia nie tylko a ekologię, ale również stylistykę, nie tracąc przy tym wartości użytkowych.