W ramach swojej strategii Renaulution, Luca de Meo, szef Renault powiedział, że w planach jest wskrzeszenie co najmniej jednego klasyka. Pierwszym był R5, który odrodził się w retro-futurystycznym stylu i z napędem elektrycznym. Jego bardziej klasyczna wersja seryjna ma stać się następcą modelu Zoe. Dwa lata później pojawi R4 - również wyłącznie z napędem elektrycznym. To model, który został zarejestrowany w Europejskim Urzędzie Patentowym. Oryginalne Renault 4, było produkowane od 1961 do 1992 roku i sprzedało się na całym świecie w ilości ponad osiem milionów egzemplarzy.
Renault 4ever Trophy
Zaprezentowane w Paryżu 4Ever Trophy pokazuje jak może wyglądać nadchodzące Renault 4. Pod względem formy znacząco odbiega od historycznego modelu. Jest oparte na platformie CMF-B-EV francuskiego koncernu, na której będzie zbudowane również Renault 5. Renault 4 przyjmie rolę crossovera, a wizualne podobieństwo do oryginalnego R4 można dostrzec jedynie w szczegółach, takich jak trapezowe szyby boczne z zaokrąglonymi narożnikami czy przednie światła. Elektryczny silnik ma moc 136 KM, a bateria pojemności 42 kWh.
Renault 4ever Trophy
Czytaj więcej
Renault i Nissan potwierdziły, że prowadzą rozmowy o przyszłości ich sojuszu, także o możliwości zainwestowania przez Japończyków w nowy dział elektrycznych aut tworzony przez francuskiego partnera.