W ramach swojej strategii Renaulution, Luca de Meo, szef Renault powiedział, że w planach jest wskrzeszenie co najmniej jednego klasyka. Pierwszym był R5, który odrodził się w retro-futurystycznym stylu i z napędem elektrycznym. Jego bardziej klasyczna wersja seryjna ma stać się następcą modelu Zoe. Dwa lata później pojawi R4 - również wyłącznie z napędem elektrycznym. To model, który został zarejestrowany w Europejskim Urzędzie Patentowym. Oryginalne Renault 4, było produkowane od 1961 do 1992 roku i sprzedało się na całym świecie w ilości ponad osiem milionów egzemplarzy.
Renault 4ever Trophy
Zaprezentowane w Paryżu 4Ever Trophy pokazuje jak może wyglądać nadchodzące Renault 4. Pod względem formy znacząco odbiega od historycznego modelu. Jest oparte na platformie CMF-B-EV francuskiego koncernu, na której będzie zbudowane również Renault 5. Renault 4 przyjmie rolę crossovera, a wizualne podobieństwo do oryginalnego R4 można dostrzec jedynie w szczegółach, takich jak trapezowe szyby boczne z zaokrąglonymi narożnikami czy przednie światła. Elektryczny silnik ma moc 136 KM, a bateria pojemności 42 kWh.
Renault 4ever Trophy
Czytaj więcej
Renault i Nissan potwierdziły, że prowadzą rozmowy o przyszłości ich sojuszu, także o możliwości zainwestowania przez Japończyków w nowy dział elektrycznych aut tworzony przez francuskiego partnera.
Samochód pokazany na targach nie jest pojazdem użytkowym, ale terenowym. To koncept, w którym puszczono wodze fantazji. Francuzi umieścili koło zapasowe na karbonowym dachu, a pasy napinające są w kolorze różowym. Karoseria ma krótkie zwisy, a gdyby ktoś utknął na wyposażeniu auta jest łopata i najazdy używane w piaszczystym terenie. Kamery zastępują lusterka zewnętrzne, a z przodu są matrycowe reflektory LED.
Renault 4ever Trophy
Renault planuje wprowadzić do 2025 roku łącznie 24 nowe modele i co najmniej dziesięć nowych pojazdów całkowicie elektrycznych. Oprócz modeli Renault, na platformie CMF-B-EV pojawi się również elektryczny sportowy crossover Alpine. Ponadto firma planuje wejść w biznes car-sharingu z małymi samochodami elektrycznymi za pomocą Mobilize EZ-1.
Oryginalny Renault 4, model z 1975 roku
Czytaj więcej
Średniactwo nie musi być złe. To skupienie się na swoich realnych potrzebach i rezygnacji z tego, co zbędne. I taka definicja idealnie pasuje do nowej Dacii Jogger.