ADAC sprawdziło, które modele aut są naprawdę warte swojej ceny

Wygrała Toyota Yaris Hybrid, która wg. niemieckiego automobilklubu oferuje najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny ze wszystkich nowych samochodów w Niemczech.

Publikacja: 01.02.2022 10:12

Toyota Yaris

Toyota Yaris

Foto: mat. prasowe

Niemiecki automobilklub ADAC to największe w Europie stowarzyszenie motoryzacyjne. Organizacja co roku analizuje samochody wszystkich segmentów i z wszystkimi rodzajami napędu pod kątem stosunku jakości do ceny. W tegorocznej edycji rankingu Toyota Yaris zajęła pierwsze miejsce. Tuż obok japońskiego modelu uplasował się Volkswagen Golf napędzany gazem ziemnym. Trzecie miejsce zajął Opel Corsa-e jako najlepszy samochód elektryczny, Seat Leon 1,5 TGI jako technologiczny odpowiednik Golfa oraz Skoda Octavia TDI.

Toyota Yaris

Toyota Yaris

Foto: mat. prasowe

W badaniu uwzględniono całkowite koszty posiadania auta przez pierwsze pięć lat i pierwsze 75 000 przejechanych kilometrów i odniesiono je do jakości technicznej sprawdzonej w testach przeprowadzonych przez ekspertów ADAC. W obu aspektach Toyota Yaris uzyskała wyjątkowo dobre wyniki. W analizie kosztów uwzględniono cenę zakupu i utratę wartości, podatek samochodowy, ubezpieczenie oraz koszty użytkowania, w tym przeglądów i napraw. Yaris uzyskał całkowity koszt posiadania na poziomie 42,5 eurocentów na kilometr, co jest najlepszym wynikiem wśród wszystkich testowanych modeli. To dowodzi jakości, niezawodności i niskich kosztów utrzymania hybryd Toyoty – w badaniu ADAC hybrydowy Yaris wypadł lepiej od wszystkich samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, pomimo uwzględnienia w ich wynikach państwowych dopłat do zakupu.

Czytaj więcej

Toyota Tundra Capstone: Flagowy pickup na luksusowo

Yaris Hybrid to najpopularniejszy samochód Toyoty w Europie. Miejski hatchback czwartej generacji zadebiutował na rynku w 2020 roku. Auto zaprojektowano na modułowej platformie GA-B o sztywnej konstrukcji i nisko położonym środku ciężkości oraz zastosowano w nim napęd hybrydowy oparty na silniku 1.5. Układ ten, produkowany w polskich fabrykach Toyoty, rozwija moc 116 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,7 s. Yaris Hybrid zużywa średnio od 3,8 l/100 km benzyny i emituje od 87 g/km CO2 – jest zatem najoszczędniejszym samochodem w gamie Toyoty.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Foto: mat. prasowe

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e

Foto: mat. prasowe

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Foto: mat. prasowe

Niemiecki automobilklub ADAC to największe w Europie stowarzyszenie motoryzacyjne. Organizacja co roku analizuje samochody wszystkich segmentów i z wszystkimi rodzajami napędu pod kątem stosunku jakości do ceny. W tegorocznej edycji rankingu Toyota Yaris zajęła pierwsze miejsce. Tuż obok japońskiego modelu uplasował się Volkswagen Golf napędzany gazem ziemnym. Trzecie miejsce zajął Opel Corsa-e jako najlepszy samochód elektryczny, Seat Leon 1,5 TGI jako technologiczny odpowiednik Golfa oraz Skoda Octavia TDI.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii