Najbezpieczniejsze samochody 2021 roku wg Euro NCAP

Euro NCAP przedstawiło listę najbezpieczniejszych samochodów przetestowanych w zeszłym roku. Oto lista najlepiej ocenionych aut w swojej klasie.

Publikacja: 07.01.2022 09:43

Najbezpieczniejsze samochody 2021 roku wg Euro NCAP

Foto: mat. prasowe

Euro NCAP, niezależna niedochodowa organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów wybrała zwycięzców wyłonionych po testach zderzeniowych w 2021 roku. Wszyscy z nich otrzymali maksymalną ilość punktów, czyli po pięć gwiazdek. Euro NCAP rozbiło w minionym roku 33 modele aut. Wśród nich było kilka modeli, których ocena była poniżej przeciętnej jak np. Renault Zoe (zero gwiazdek), Dacia Spring (jedna gwiazdka), Dacia Logan i Sandero Stepway (dwie gwiazdki). 22 modele uzyskały maksymalną liczbę gwiazdek, a kolejnych siedem po 4-gwiazdki.

Czytaj więcej

Zero gwiazdek dla Renault Zoe w teście zderzeniowym EuroNCAP

Lista najlepszych modeli w swoich klasach:

Małe samochody rodzinne (Small Family Car): Skoda Fabia

Skoda Fabia

Skoda Fabia

mat. prasowe

Skoda Fabia: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc., bezpieczeństwo dzieci: 81 proc., ochrona

Skoda Fabia: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc., bezpieczeństwo dzieci: 81 proc., ochrona pieszych: 70 proc., systemy bezpieczeństwa: 71 proc.

mat. prasowe

Małe crossovery (Small MPV): Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

mat. prasowe

Toyota Yars Cross: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc., bezpieczeństwo dzieci: 84 proc., oc

Toyota Yars Cross: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc., bezpieczeństwo dzieci: 84 proc., ochrona pieszych: 78 proc., systemy bezpieczeństwa: 81 proc.

mat. prasowe

Crossovery (Small Off-Road): Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

mat. prasowe

Nissan Qashqai: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc., bezpieczeństwo dzieci: 91 proc., ochro

Nissan Qashqai: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc., bezpieczeństwo dzieci: 91 proc., ochrona pieszych: 70 proc., systemy bezpieczeństwa: 95 proc.

mat. prasowe

SUV (Large Off-Road): Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

mat. prasowe

Skoda Enyaq iV: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc., bezpieczeństwo dzieci: 89 proc., ochro

Skoda Enyaq iV: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc., bezpieczeństwo dzieci: 89 proc., ochrona pieszych: 71 proc., systemy bezpieczeństwa: 82 proc.

mat. prasowe

Samochody luksusowe (Executive): Mercedes EQS

Mercedes EQS

Mercedes EQS

mat. prasowe

Mercedes EQS: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc., bezpieczeństwo dzieci: 91 proc., ochrona

Mercedes EQS: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc., bezpieczeństwo dzieci: 91 proc., ochrona pieszych: 76 proc., systemy bezpieczeństwa: 80 proc.

mat. prasowe

Samochody elektryczne (Pure Electric): Mercedes EQS

Mercedes EQS

Mercedes EQS

mat. prasowe

Mercedes EQS: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc., bezpieczeństwo dzieci: 91 proc., ochrona

Mercedes EQS: Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc., bezpieczeństwo dzieci: 91 proc., ochrona pieszych: 76 proc., systemy bezpieczeństwa: 80 proc.

mat. prasowe

Euro NCAP, niezależna niedochodowa organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów wybrała zwycięzców wyłonionych po testach zderzeniowych w 2021 roku. Wszyscy z nich otrzymali maksymalną ilość punktów, czyli po pięć gwiazdek. Euro NCAP rozbiło w minionym roku 33 modele aut. Wśród nich było kilka modeli, których ocena była poniżej przeciętnej jak np. Renault Zoe (zero gwiazdek), Dacia Spring (jedna gwiazdka), Dacia Logan i Sandero Stepway (dwie gwiazdki). 22 modele uzyskały maksymalną liczbę gwiazdek, a kolejnych siedem po 4-gwiazdki.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem