Reklama

Chińskie SUV-y przeszły europejskie testy zderzeniowe

Euro-NCAP poddało testom zderzeniowym dwa chińskie modele - Nio ES8 oraz Lynk&Co 01. Obydwa SUV-y osiągnęły najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.

Publikacja: 14.09.2021 23:00

Chińskie SUV-y przeszły europejskie testy zderzeniowe

Foto: Lynk&Co 01

Auta bardzo dobrze wypadły pod względem ochrony pasażerów, dzieci i pieszych, a także wyposażenia w systemy wspomagające. Nio to niezależny chiński producent z Szanghaju, Lynk&Co podobnie jak Volvo, należy do chińskiej grupy Geely. Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP po wykonanych testach podkreslił, że etykietka „Made in China” przestaje mieć negatywne konotacje w kwestii jakości i bezpieczeństwa. Producenci mają świadomość, że chcąc sprzedawać swoje produkty w Europie, muszą liczyć się z surową oceną Euro NCAP, a więc i z zapewnieniem odpowiednio wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

Reklama
Reklama

Foto: Lynk&Co 01

Lynk&Co 01 to model, który wchodzi na europejski rynek. Marka należy do koncernu Geely, właściciela Volvo, a model 01 współdzieli elementy konstrukcyjne z Volvo XC40. Wyniki uzyskane przez Lynk&Co 01 w teście Euro NCAP są wręcz imponujące, bo ten hybrydowy SUV otrzymał aż 96 proc. punktów w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów, z maksymalną notą za ochronę przy zderzeniu bocznym.

Foto: Nio ES8

Elektryczny Nio ES8 sprzedawany będzie początkowo wyłącznie w Norwegii. Ten samochód także zdobył pięć gwiazdek, a na szczególną uwagę zasłużyły aktywne systemy bezpieczeństwa, z ponadprzeciętnym wynikiem dla systemu awaryjnego hamowania. W kategorii systemów bezpieczeństwa NIO ES8 uzyskał rzadko spotykaną notę 92 proc.

Reklama
Reklama

Auta bardzo dobrze wypadły pod względem ochrony pasażerów, dzieci i pieszych, a także wyposażenia w systemy wspomagające. Nio to niezależny chiński producent z Szanghaju, Lynk&Co podobnie jak Volvo, należy do chińskiej grupy Geely. Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP po wykonanych testach podkreslił, że etykietka „Made in China” przestaje mieć negatywne konotacje w kwestii jakości i bezpieczeństwa. Producenci mają świadomość, że chcąc sprzedawać swoje produkty w Europie, muszą liczyć się z surową oceną Euro NCAP, a więc i z zapewnieniem odpowiednio wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

Reklama
Tu i Teraz
Audi szykuje luksusowego SUV-a 4×4. Ma stać się konkurentem Mercedesa klasy G
Tu i Teraz
Autostrada A1 do generalnego remontu. „Fale Dunaju” znikną na zawsze
Tu i Teraz
Chiny wprowadziły restrykcje eksportowe. To cios dla sektora elektromobilności
Tu i Teraz
Zmiany na szczycie. Ford i Seat/Cupra z nowymi prezesami
Tu i Teraz
Kryzys finansowy kończy epokę Porsche w motosporcie. Koniec z Le Mans i serią WEC
Reklama
Reklama