Uważany za ekscentryka Walter Röhrl startował samochodami legendarnej Grupy B i zdobył dwa rajdowe mistrzostwa świata. Röhrl zwyciężył w 14 imprezach i 4 razy stanął na najwyższym stopniu podium Rajdu Monte Carlo. W trakcie swojej kariery rajdowej odnosił sukcesy startując samochodami Fiata, Opla, Lancii, Audi, Forda, BMW i Porsche. Röhrl wygrał też niezwykle niebezpieczny wyścig górski Pikes Peak w USA pokonując szutrową trasę w rekordowym czasie. Spośród wielu kierowców, którzy osiągali sukcesy w motosporcie Röhrl wyróżniał się bezpieczną i jednocześnie niezwykle skuteczną techniką jazdy, która wynikała z genialnego rozumienia mechaniki samochodu. Dzięki wyjątkowemu talentowi Röhrl otrzymał propozycję pracy na stanowisku kierowcy testowego Porsche i m.in. był odpowiedzialny za dostrojenie słynnej Carrery GT. Dzięki geniuszowi Röhrla i pracy inżynierów modele Porsche ostatnich lat uchodzą za najlepiej dostrojone samochody na świecie. Walter Röhrl znany jest również ze szczerych i bezpośrednich wypowiedzi. Zasłynął z publicznie wypowiadanych krytycznych opinii na temat zelektryfikowanych modeli Porsche, marki której jest ambasadorem. Szczerość nadała jeszcze większą rangę opiniom Röhrla i zamiast nadszarpnąć wizerunek uwiarygodniły markę Porsche. 77-letni Röhrl wciąż startuje w rajdach i czerpie ogromną przyjemność z prowadzenia. Posiada kolekcję samochodów klasycznych, składających się głównie z modeli Porsche.
Finaliści konkursu „Best buy car of Europe 2025”
Jury konkursu AutoBest każdego roku wyróżnia nie tylko osoby i rozwiązania mające kluczowe znaczenie dla świata motoryzacji, ale też wybiera „Best buy car of Europe”, czyli najlepsze budżetowe auto Europy. Obecnie ogłoszone zostały modele, które trafiły do finału konkursu. Finaliści konkursu „Best buy car of Europe 2025”:
- Citroen C3
- Dacia Duster
- Fiat Grande Panda
- MG 3
- Opel Frontera
- Renault Symbioz
Czytaj więcej
Citroena C5 Aircross otrzyma następcę. Będzie to pierwszy Citroen zbudowany na nowej platformie. Póki co Francuzi pokazali model koncepcyjny, który w wersji seryjnej ma trafić na rynek w 2025 roku.