Genialny i kontrowersyjny kierowca rajdowy na piedestale

Legendarny Walter Röhrl, otrzymał prestiżową nagrodę SportBest podkreślającą wieloletnie zasługi dla motosportu. Niki Lauda nazwał go „geniuszem na kołach”.

Publikacja: 17.11.2024 16:20

Walter Röhrl, otrzymał prestiżową nagrodę SportBest

Walter Röhrl, otrzymał prestiżową nagrodę SportBest

Foto: Walter Röhrl

Uważany za ekscentryka Walter Röhrl startował samochodami legendarnej Grupy B i zdobył dwa rajdowe mistrzostwa świata. Röhrl zwyciężył w 14 imprezach i 4 razy stanął na najwyższym stopniu podium Rajdu Monte Carlo. W trakcie swojej kariery rajdowej odnosił sukcesy startując samochodami Fiata, Opla, Lancii, Audi, Forda, BMW i Porsche. Röhrl wygrał też niezwykle niebezpieczny wyścig górski Pikes Peak w USA pokonując szutrową trasę w rekordowym czasie. Spośród wielu kierowców, którzy osiągali sukcesy w motosporcie Röhrl wyróżniał się bezpieczną i jednocześnie niezwykle skuteczną techniką jazdy, która wynikała z genialnego rozumienia mechaniki samochodu. Dzięki wyjątkowemu talentowi Röhrl otrzymał propozycję pracy na stanowisku kierowcy testowego Porsche i m.in. był odpowiedzialny za dostrojenie słynnej Carrery GT. Dzięki geniuszowi Röhrla i pracy inżynierów modele Porsche ostatnich lat uchodzą za najlepiej dostrojone samochody na świecie. Walter Röhrl znany jest również ze szczerych i bezpośrednich wypowiedzi. Zasłynął z publicznie wypowiadanych krytycznych opinii na temat zelektryfikowanych modeli Porsche, marki której jest ambasadorem. Szczerość nadała jeszcze większą rangę opiniom Röhrla i zamiast nadszarpnąć wizerunek uwiarygodniły markę Porsche. 77-letni Röhrl wciąż startuje w rajdach i czerpie ogromną przyjemność z prowadzenia. Posiada kolekcję samochodów klasycznych, składających się głównie z modeli Porsche.

Finaliści konkursu „Best buy car of Europe 2025”

Finaliści konkursu „Best buy car of Europe 2025”

mat. prasowe

Jury konkursu AutoBest każdego roku wyróżnia nie tylko osoby i rozwiązania mające kluczowe znaczenie dla świata motoryzacji, ale też wybiera „Best buy car of Europe”, czyli najlepsze budżetowe auto Europy. Obecnie ogłoszone zostały modele, które trafiły do finału konkursu. Finaliści konkursu „Best buy car of Europe 2025”:

- Citroen C3
- Dacia Duster
- Fiat Grande Panda
- MG 3
- Opel Frontera
- Renault Symbioz

Czytaj więcej

Citroen walczy o klientów. Tak wygląda następca popularnego SUV-a

Wyłonione modele będą walczyć o nagrodę „Best Buy Car of Europe 2025” podczas testu finałowego. Jury składające się z 32 członków z 32 krajów odda swoje głosy w nadchodzących tygodniach, zwycięzca tegorocznej edycji konkursu AutoBest zostanie ogłoszony w połowie grudnia 2024 roku. Członkowie AutoBest reprezentują 32 kraje europejskie, co pod względem liczby reprezentowanych państw czyni AutoBest największym niezależnym konkursem motoryzacyjnym w Europie i na świecie. Każdy kraj ma jednego jurora, co eliminuje dominację największych państw. Konkurs ma na celu wskazanie nowego modelu, który spełnia podstawowe oczekiwania szerokiego grona 665 milionów europejskich użytkowników samochodów. Szczególnie istotnymi dla jury kategoriami są: konkurencyjność cenowa, elastyczność oferty, design, rozwiązania komunikacyjne oraz dostępność części zamiennych i podzespołów serwisowych.

Zwycięzca AutoBest zostanie ogłoszony w połowie grudnia 2024 r.

W tym roku AutoBest wprowadził też nagrodę „a star is back” wyróżniającą kultowe marki i modele, które powróciły na rynek. Statuetkę „a star is back” otrzymują Lancia oraz modele Renault, 5 oraz 4. Pod koniec roku poznamy zwycięzcę konkursu „Best buy car of Europe”, a już dziś możemy poznać osoby i rozwiązania, które zmieniają świat motoryzacji. Wyróżnienia AutoBest 2025:

DesignBest – Stefan Sielaff, wiceprezes wzornictwa w Grupie Geely.
ManBest – Arnaud Belloni, wiceprezes marketingu w Renault
TechnoBest – hybrydowy system Aurobay, który podnosi sprawność napędów spalinowych na nowy poziom oferując ekonomiczność oraz niską emisję C02.
EcoBest – Renault 5 – nostalgiczny model, który ma szanse na powodzenie pomimo faktu, że posiada napęd elektryczny.
SportBest – Walter Röhrl, legendarny kierowca rajdowy.

Czytaj więcej

Specjalista od tanich aut z silnikami spalinowymi. Tak ma wyglądać przyszłość Dacii

Uważany za ekscentryka Walter Röhrl startował samochodami legendarnej Grupy B i zdobył dwa rajdowe mistrzostwa świata. Röhrl zwyciężył w 14 imprezach i 4 razy stanął na najwyższym stopniu podium Rajdu Monte Carlo. W trakcie swojej kariery rajdowej odnosił sukcesy startując samochodami Fiata, Opla, Lancii, Audi, Forda, BMW i Porsche. Röhrl wygrał też niezwykle niebezpieczny wyścig górski Pikes Peak w USA pokonując szutrową trasę w rekordowym czasie. Spośród wielu kierowców, którzy osiągali sukcesy w motosporcie Röhrl wyróżniał się bezpieczną i jednocześnie niezwykle skuteczną techniką jazdy, która wynikała z genialnego rozumienia mechaniki samochodu. Dzięki wyjątkowemu talentowi Röhrl otrzymał propozycję pracy na stanowisku kierowcy testowego Porsche i m.in. był odpowiedzialny za dostrojenie słynnej Carrery GT. Dzięki geniuszowi Röhrla i pracy inżynierów modele Porsche ostatnich lat uchodzą za najlepiej dostrojone samochody na świecie. Walter Röhrl znany jest również ze szczerych i bezpośrednich wypowiedzi. Zasłynął z publicznie wypowiadanych krytycznych opinii na temat zelektryfikowanych modeli Porsche, marki której jest ambasadorem. Szczerość nadała jeszcze większą rangę opiniom Röhrla i zamiast nadszarpnąć wizerunek uwiarygodniły markę Porsche. 77-letni Röhrl wciąż startuje w rajdach i czerpie ogromną przyjemność z prowadzenia. Posiada kolekcję samochodów klasycznych, składających się głównie z modeli Porsche.

Tu i Teraz
Posypią się mandaty. Autostrada A1 z 12-kilometrowym odcinkowym pomiarem prędkości
Tu i Teraz
Zaostrzenie kar dla kierowców i obniżenie wieku posiadania prawa jazdy
Tu i Teraz
Chińczycy prezentują super hybrydę. W przyszłości może trafić do modeli Volvo
moto
Duży dostawca branży motoryzacyjnej zwalnia połowę pracowników
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Tu i Teraz
Chińczycy rezygnują z produkcji elektryka w Tychach. W tle cła nałożone przez UE