Aktualizacja: 13.12.2024 06:20 Publikacja: 13.09.2021 15:16
Foto: Volkswagen ID. Life
Czemu nie w przyszłym roku? Bo europejski salon samochodowy przed pandemią COVID-19 odbywał się zamiennie -raz w Paryżu, raz we Frankfurcie. Kiedy Frankfurt zdecydował się wycofać z organizacji tegorocznej imprezy, natychmiast zgłosiło się Monachium. Paryska edycja europejskiego salonu już została zapowiedziana, a bilety są już dostępne w sprzedaży online.
Na monachijską wystawę - jak podają organizatorzy - przyjechało 400 tys. osób z 95 krajów. Wystawiły się 744 firmy — od takich jak Daimler, Grupa BMW, czy Grupa Volkswagena, po kilkuosobowe start-upy, które bardzo chcą pracować dla wielkiej motoryzacji. Zresztą zainteresowanie taką współpracą jest z obu stron. W wykładach, spotkaniach i seminariach na których mówiono o przyszłości motoryzacji pojawiło się 936 mówców, a co chyba najciekawsze , to 67 proc. zwiedzających miało mniej, niż 40 lat.
Jeśli w garażu nie możecie zaparkować Rolls-Royce’a, to można sprezentować sobie dużo mniejszy egzemplarz, który da się zaparkować na biurku, albo jako prezent pod choinkę. Tanio nie jest, ale z drugiej strony nie kupicie za mniejsze pieniądze nowego Rolls-Royce'a. Oto miniaturowy Cameo.
Dostawca podzespołów motoryzacyjnych i rowerów elektrycznych ze Szwabii ogłosił upadłość. W 2011 roku firma zdobyła nagrodę Deutsche Gründerpreis - wyróżnienie dla wybitnych przedsiębiorców w Niemczech.
W przyszłości kierowcy we Francji będą musieli zwracać uwagę na nowy niebieski znak drogowy z białym rombem. Wyjaśniamy co oznacza ten znak i ile będzie kosztować, jeśli go zignorujesz?
Po ogłoszonym w lipcu bankructwie przez producent foteli samochodowych Recaro zły czas dobiegł końca. Znana na całym świecie niemiecka marka znalazła inwestora, który jednak przeniesie produkcję z Niemiec do Włoch.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Po tym, jak zarząd Volkswagena ujawnił plany zamknięcia trzech fabryk w Niemczech, załogi rozpoczęły protest. Zarząd tłumaczy, że nie ma innego wyjścia. Związkowcy są przekonani, że ma.
Niemcy po raz kolejny eksperymentują z przeniesionymi targami samochodowymi. Zamiast we Frankfurcie, w tym roku niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA po raz drugi zorganizowało je w Monachium.
To będzie przede wszystkim pokaz siły chińskiej motoryzacji i niemieckiej odpowiedzi na nadjeżdżające elektryki z Kraju Środka. W niedzielę, 3 września zamkniętymi pokazami najnowszych modeli wystartuje IAA Mobility europejski salon samochodowy, który przeniósł się z Frankfurtu do Monachium.
Pandemia koronawirusa, która nie chce się skończyć, kryzys w dostawach półprzewodników, który spowodował, że producenci aut nie są w stanie wyprodukować tyle ile wchłonąłby i tak trudny rynek.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Polski recyklat jest pożądany na rynku europejskim – mówi Paweł Lesiak, wiceprezes firmy Interzero.
Technologicznie nie nadążamy za innymi krajami, bo w Europie wcześniej nie nastąpiły odpowiednie inwestycje. Stąd konieczność pożyczenia i wydania dużych pieniędzy, które powinny przełożyć się na obniżkę kosztów produkcji produktów cleantech na naszym kontynencie - uważa Marcin Korolec, były minister środowiska, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych oraz Instytutu Zielonej Gospodarki.
Rok ten przyniósł wyjątkową dynamikę wydarzeń w PreZero, a także w kluczowych obszarach dla branży gospodarki odpadami w Polsce.
Szybko reagujemy na potrzeby klienta. Potrafimy sprawnie dostosować do nich nasze rozwiązania. Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalnym producentem na świecie i monopolistą w Polsce – mówi Rafał Worek, wiceprezes Ponaru Wadowice.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas