W przetargu ogłoszonym 15 grudnia 2020 roku, oferty złożyły cztery firmy. Najtańszą przedstawił Strabag, która opiewała na 441 942 911,46 zł. Najdroższą założoną pracę wyceniło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – 561 401 837,33 zł. Po analizie nadesłanych propozycji Dyrekcja zdecydowała, że najkorzystniejszą jest oferta Strabagu.
CZYTAJ TAKŻE: Wreszcie koniec „drogi śmierci”. Otworzą drugą jezdnię S1
Oznacza to, że wybuduje ona 13,6-kilometrowy odcinek w ciągu drogi ekspresowej S12 i będzie przebiegać w całkowicie nowym śladzie. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Ponadto wybudowane zostaną cztery węzły drogowe, 16 obiektów inżynierskich w tym dwa mosty, przejścia dla zwierząt, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz powstaną drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.
fot. AdobeStock
Nowa obwodnica ominie miasto od północnej strony. Kierowcy będą mogli wjechać na nią między miejscowościami Stołpie i Janów na węźle Chełm Zachód. Drugi węzeł (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze. Zgodnie z planem, dalszy ciąg drogi będzie przecinał rzekę Uherję i ominie miejscowość Okszów, gdzie powstanie węzeł (Chełm Okszów). Koniec tego odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, na połączeniu z obecną DK12 w miejscowości Kolonia Antonin. Jeżeli nie zostaną złożone odwołania, a prawność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie zaakceptowana przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, to umowa na wykonanie prac zostanie podpisania w II kwartale roku.